امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12687 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدير شبكه آموزش مطرح کرد؛

مسابقه فيلمسازي نور ابن هيثم سرآغازي بر احياي موقعيت علمي ايران در گذشته است

خبرایران: مدير شبكه آموزش سيما با اشاره به ويژگي هاي مسابقه فيلمسازي نور ابن هيثم گفت: اين مسابقه از اين منظر كه به احياي جايگاه پرفروغ و بي نظير علمي ايران در سده هاي گذشته توجه دارد، مي‌تواند سرآغاز و مقدمه اي براي رسيدن دوباره به آن موقعيت باشد.
مسابقه فيلمسازي نور ابن هيثم سرآغازي بر احياي موقعيت علمي ايران در گذشته است

به گزارش خبرایران از ارتباطات و اطلاع رساني جايزه مصطفي(ص)،‌ حسين ساري مدير شبكه آموزش سيما با اشاره به اين كه علم و فناوري يكي از اركان پيشرفت و توسعه كشور است، افزود: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري علم، فناوري و فرهنگ پايه هاي الگوي ايراني-اسلامي پيشرفت هستند و نياز به بسترسازي دارند.

وي با بيان اين كه مسابقه هايي همچون نور ابن هيثم مي توانند در برانگيختن خواسته جمعي براي حركت در مسير علم و فناوري موثر واقع شوند، بيان كرد: برانگيختن خواسته جمعي براي رسيدن به پيشرفت علمي فوق العاده اهميت دارد و لازم است اقشار مختلف به ويژه نسل نوجوان و جوان خواهان رسيدن به اين جايگاه باشند و رسيدن به اين موقعيت امكان پذير نيست؛ مگر اين كه بسترهاي مناسبي براي آن فراهم شود.

مدير شبكه آموزش سيما ادامه داد: دانش آموزان و  نوجوانان بايد باور كنند كه مي توانند حرف هاي موثر علمي را در سال هاي آينده در دنيا بزنند و فرهنگسازي و زمينه سازي مناسب، به معناي ايجاد همين باور در آنهاست. در ايجاد اين تفكر نيز رسانه هاي ديداري و شنيداري اعم از راديو و تلويزيون مي‌توانند تعامل داشته باشند و سينما نيز مي تواند توفيقات علمي را در قالب فيلم شبيه سازي كند. چراكه بعضي از توفيقات در حوزه علم و فناوري هنوز به ظهور و بروز نرسيده اند و ابزار سينما مي‌تواند مقدمه اي براي دست يافتن به آن ها باشد.

ساري درباره چگونگي حمايت شبكه آموزش سيما به عنوان حامي اين مسابقه فيلمسازي بيان كرد: در شبكه آموزش براي معرفي و تبليغ اين مسابقه تلاش خود را به كار مي بنديم تا شبكه آموزش نيز از اين رويداد ارزنده، مهم و موثر سهمي داشته باشد.

وي درباره معرفي ابن هيثم به عنوان يك شخصيت برجسته علمي در تاريخ ايران و اسلام نيز عنوان كرد: در قرن هاي گذشته جريان علم و فناوري و توفيقات اين بخش ها در اختيار دانشمنداني همچون ابن هيثم بوده و كشورهاي غربي تنها در يكي دو سده اخير توانسته اند توان علمي خود را افزايش بدهند.

ساري تاكيد كرد: رسيدن به مرجعيت علمي، موقعيتي اكتسابي است كه با تلاش و كوشش محقق مي شود. حال پرداختن به زندگي و معرفي شخصيت هاي برجسته در قالب مسابقه فيلمسازي نور ابن هيثم چند پيام دارد. اول اين كه باز هم مي توان به مرجعيت علمي ايران در گذشته رسيد. دوم اينكه، اين معرفي حس خواستن و توانستن را در نسل نوجوان و جوان برمي انگيزد و الگوهايي براي پيشرفت علمي معرفي مي كند.

"مسابقه نورابن هیثم" با موضوع نور بین تمام دانش آموزان مراکز آموزشی و پژوهش‌سراها برگزار می­شود. نام گذاری این مسابقه نیز بر اساس نام‌گذاری سال ۲۰۱۵ میلادی به نام سال جهانی نور یعنی هزارمین سال تألیف کتاب المناظر ابن هیثم صورت گرفته است.            

شایان ذکر است مسابقه فیلم نور ابن هیثم از برنامه هایی است که توسط دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) برگزار می شود. 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب