امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12708 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی اداره کل منابع اعلام شد؛

ارسال نخستین بسته کتاب‌هاي بریل به کتابخانه‌ها

خبرایران: اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌ها از ارسال نخستین بسته کتاب‌هاي بریل به 51 کتابخانه دارای بخش نابینایان كشور خبر داد.
ارسال نخستین بسته کتاب‌هاي بریل به کتابخانه‌ها

به گزارش خبرایران از روابط عمومي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، علي اكبر شيرواني، رئيس اداره حمايت از توليد محتواي اداره كل منابع با اشاره به ارسال اولين بسته كتاب‌هاي بريل به كتابخانه‌هاي گروه خاص نهاد، اعلام كرد: اين بسته شامل 17 عنوان كتاب است كه در روز چهارشنبه (20 آبان ماه 1394) به 51 كتابخانه داراي بخش نابينايان ارسال شد. نسخه بریل «زیارت عاشورا» یکی از عناوین ارسالی از این مجموعه است.

رئيس اداره توليد محتوای نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: مطابق وعده داده شده در اولين نشست تخصصي با كتابداران كتابخانه‌هاي گروه‌های خاص در تهران، اولين بسته كتاب‌هاي بريل كه در كتابخانه‌ عمومي آيت‌الله خامنه‌اي قم توليد شدند، به 51 كتابخانه‌ي داراي بخش وي‍ژه نابينايان در كشور ارسال شد.

وي در ادامه با اشاره به سياست‌هاي حمايتي جديد نهاد در خصوص توليد و ارسال منابع براي اين كتابخانه‌ها افزود: با توجه به موافقت دبيركل محترم نهاد در خصوص توليد كتاب بريل در مجموعه نهاد، اولين مجموعه از اين كتب در اين مرحله آماده و ارسال شد و اميدواريم اين فرآيند به طور منظم ادامه يابد تا با ارسال مستمر منابع بريل براي كتابخانه‌هاي گروه‌های خاص، شاهد غناي بيشتر منابع اين كتابخانه‌ها در كشور باشيم.

شيرواني در پايان اضافه كرد: توليدات منابع بريل ساير مراكز موجود در كشور نيز شناسايي و تهيه شده‌اند كه بصورت همزمان با توليد كتاب در نهاد پيگيري مي‌شوند. در همين راستا فهرست توليدات بريل مؤسسه توانبخشي رودكي و انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، جهت خرید، در حال بررسي و اولويت‌بندي است.

گفتني است عناوين موجود در اولين بسته ارسالي به 51 كتابخانه‌ گروه‌های خاص، با نظر كتابداران این كتابخانه‌ها انتخاب شده‌ و موضوعات متنوعي براي رده‌هاي سني كودك و بزرگسال را شامل مي‌شوند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب