امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12716 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فراخوان جشنواره سراسري آواها و نواهای رضوی منتشر شد

خبرایران: فراخوان جشنواره سراسري آواها و نواهای رضوی از سری برنامه هاي چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام منتشر شد.
فراخوان جشنواره سراسري آواها و نواهای رضوی منتشر شد

به گزارش خبرایران از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دکتر برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: به مناسبت سالروز ميلاد با سعادت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(شاهچراغ)(ع) و همزمان با دهه كرامت، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران جشنواره سراسري آواها و نواهای رضوی را  برگزار مي نمايد. وی افزود: اهداف این جشنواره شامل: شناسايي و تجليل از پديد آورندگان آثار هنري در زمینه فرهنگ رضوي؛ بسط، تعميق و ترويج هنر آواییِ معناگرا؛ تعامل و تبادل هنري اقوام ايراني در نشر آداب و رسوم نواهای مذهبی و تجميع دستاوردهای هنری در خصوص خدمات انقلاب اسلامي به ترویج فرهنگ رضوي می باشد. دکتر ضرغامی درباره بخش های جشنواره گفت: این جشنواره در بخش های بخش آواهاي رضوي شامل ذاكران و خوانندگان حوزه فرهنگ دینی با محوريت حضرت امام رضا علیه السلام  (به صورت تك¬خواني و يا همخواني) میباشد.همچنین بخش نواهاي رضوي شامل"اجراهای گروهی و یا انفرادی " در حوزه ی موسيقي نواحي و يا موسيقي سنتي ايراني و متناسب با معارف دینی خواهد بود که بهره گیری از اشعار و آواهای متناسب با موارد ذكر شده به صورت تكخواني يا گروه خواني در این بخش توصیه می شود.

وی ادامه داد: بخش تك نماي فرهنگ رضوي نیز شامل توليدات هنرمندان و ذاكران اهل بيت علیهم السلام، خصوصاً فرهنگ رضوي در قالب "تک آهنگ، نما هنگ، آلبوم و..." می باشد. همچنین  بخش مرور آثار

دستاوردهاي هنرمندان و ذاكران فرهنگ رضوي در طول انقلاب اسلامي مورد ارزیابی قرار گرفته و از هنرمندان برجسته ای که در این زمینه تولیدات هنری فاخری داشته باشند تجلیل خواهد شد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران آخرين مهلت ارسال آثار به جشنواره را 25 تیرماه 95 و زمان برگزاري جشنواره را همزمان با دهه کرامت اعلام کرد و از کلیه هنرمندان سراسر کشور دعوت کرد برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان به سایت Tehran.shamstoos.ir مراجعه نمایند.

 

  

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب