امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12718 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد؛

شمسه منطبق با سندراهبردی شهر تهران و مبتنی براهداف 18 گانه شهرداری تهران است/ 130 محله برتردرچهارمین دوره جشنواره شمسه معرفی می شوند/شمسه جریانی اجتماعی و تربیت محور است

خبرایران: حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی گفت: امسال 88 هزار نفر با تکمیل اطلاعات در بانک شمسه مجازی ثبت نام كرده اند که قریب به 60هزار نفراز شرکت کنندگان تهرانی در 12رشته در فضای رقابتی شرکت و از برنامه های آموزشی و ترویجی شمسه بهره مند شدند.
شمسه منطبق با سندراهبردی شهر تهران و مبتنی براهداف 18 گانه شهرداری تهران است/ 130 محله برتردرچهارمین دوره جشنواره شمسه معرفی می شوند/شمسه جریانی اجتماعی و تربیت محور است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با اشاره به چهارمین دوره جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه گفت: آيين اختتاميه  جشنواره شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره قرآن در زندگی، نهج البلاغه و زندگی، دعا و نیایش، فیلم، تئاتر، نقاشی و تندیس،گرافیک و تصویرسازی، خوشنویسی، سرود و موسیقی، کاریکاتور، شعر و ادب و عکس چهارشنبه هفته جاري برگزار مي شود.

وي با اشاره به اينكه شمسه برداشتي عيني برگرفته از نشان شهرداري تهران است افزود:طرح شمسه نه فقط يك حركت اداري وسازماني بلكه يك پروژه توانمندسازي شهري و ملي است كه مشاركت مسئولانه ي شهروندان ،كارشناسان و پ‍ژوهشگران فرهنگي و هنري را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی اعلام کرد: امسال 88 هزار شهروند با تکمیل اطلاعات در بانک شمسه مجازی ثبت نام كرده اند که قریب به 60 هزار نفرآنان تهرانی در 12 رشته مجموعه جشنواره های شمسه در فضای رقابتی شرکت و از برنامه های آموزشی و ترویجی شمسه بهره مند شدند.

وی افزود: همچنين 720 منتخب منطقه اي در سطح مناطق 22گانه پایتخت و 400 منتخب شهري در مجموعه جشنواره های شمسه داشتیم و با توجه به رویکرد، از بين 354 محله تهران 130 محله برتر كه بيشترين فعاليت را در جذب مخاطبين داشته اند معرفي خواهند شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، ايجاد حس تعلق در شهروندان نسبت به محل زندگي شان وفعال سازي فرهنگي شهروندان به منظور توانمندسازي و ارتقاي وضعيت معنوي و فرهنگي محله را از مهمترين اهداف دوره جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه  برشمرد.

وی اظهار داشت: جشنواره شمسه با بهره گیری از آموزه های ناب قرآن، نهج البلاغه و فعالیت های هنری و همچنین اراده جدی دست اندرکاران آن نقش مهمي را در ایجاد پویایی و تحول در نسل جوان جامعه وشهروندان ايجاد كرده است.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی افزود:جشنواره شمسه امسال  با ساختار مدیریت شهری  در سطح نواحی متمركز شده و بر اساس محورهای سه گانه هویت، سبک زندگی و مدیریت تغییرات فرهنگی و اهداف کلان 18گانه شهرداری تهران با شعار « توانمند سازی کانون های محلی» تلاش دارد تا در حوزه فرهنگی بتواند ادبیات مشترکی جهت انتقال صحیح مفاهیم  جشنواره با بهره گیری از ظرفیت محوری و توانایی های شهروندان ایجاد نماید.

وی با اشاره به اين كه شمسه جریانی اجتماعی و تربیت محور است ، افزود: با  قالب های گوناگون آموزشی، ترویجی و رقابتی خود، توامان در خدمت تعالی فرهنگی شهروندان و ارتقای توان مدیریت شهری است از آنجایی که فعالیت های فرهنگی همواره با اخلاقیات و روح جامعه مرتبط است؛ باید به صورت زیربنایی و مستمر انجام شود که خوشبختانه جشنواره شمسه با تداوم و استمرار آن می تواند اهداف عالی انقلاب اسلامی را پیاده سازد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بيان اينكه شمسه تجربه اي نوين ازجشنواره هاي شهري براي شهروندان تهراني در 354 محله تهران است،  ادامه داد:شمسه جشنواره اي همگاني است كه به واسطه سرمايه اجتماعي نهفته در محله هاي شهر معنا مي شود وشاخص هاي هويتي محله وبارهاي معنوي فرهنگي اقتصادي تاريخي جغرافيايي وهويت شهر را نمايان تر مي كند.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی خاطرنشان كرد: شمسه منطبق با سند راهبردي شهر تهران و مبتني بر اهداف 18 گانه شهرداری تهران بخشي از فعاليت هاي گسترده معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران محسوب مي شود اما در بدنه اجرايي ساختار وسازوكاري مردمي و فراگير دارد.

اختتامیه چهارمین مجموعه جشنواره های شمسه و آغاز شمسه پنجم همراه با تقدیر از برگزیدگان روز چهارم آذرماه در تالار ایوان شمس برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب