امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12721 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس پژوهشکده بیمه اعلام کرد؛

حضور10کشورخارجی در بیست‌ودومین همایش ملی وهشتمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه/ ۱۳۵ مقاله به دست پژوهشکده بیمه رسیده / مقدار توانگری شرکت‌ها 4 ساله کنترل می‌کنیم

خبرایران: دکتر امیر صفری رئیس پژوهشکده بیمه گفت:به دنبال آزادسازی نرخ بیمه و حذف تعرفه‌ها، کنترل در شرکت‌های بیمه و نظارت بر آن جایگزین شده است.
حضور10کشورخارجی در بیست‌ودومین همایش ملی وهشتمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه/ ۱۳۵ مقاله به دست پژوهشکده بیمه رسیده / مقدار توانگری شرکت‌ها 4 ساله کنترل می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری بیست و دومین همایش ملی و هشتمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، صبح امروز دوشنبه ۲ آذر ماه ۹۴، با حضور «دکتر امیر صفری» رئیس پژوهشکده بیمه و اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان مرکزی پژوهشکده بیمه برگزارو دران نشست خبری «دکتر امیر صفری» رئیس پژوهشکده بیمه اظهارداشت: ۱۰ کشور خارجی در بیست‌ودومین همایش ملی و هشتمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه حضوردارند.

رئیس پژوهشکده بیمه تصریح کرد: کشورهای انگلیس، بلژیک، آلمان، مصر، سوئیس، ژاپن و بحرین حضور قطعی‌شان را برای مکالمات چندجانبه برای تفاهمنامه با شرکت‌های بیمه‌ای در ایران ابراز کردند.

وی از حضور یک شخصیت علمی و اجرایی خارجی در این نشست خبر داد و خاطرنشان کرد: پروفسور ون هولد، استاد برجسته دانشگاه لوون بلژیک و استاد افتخاری دانشگاه فرانکفورت آلمان از کشور بلژیک که سابقه ۹ سال مدیریت پروژه توانگری مالی اتحادیه اروپا را نیز دارد به عنوان سخنران کلیدی در بیست ‌ودومین همایش ملی و هشتیمن همایش بیمه و توسعه حضور خواهد یافت.

دکتر صفری با اعلام عنوان کلی این همایش عنوان داشت: تاکنون ۲۱ همایش برپا کردیم و در بیست ‌ودومین همایش بیمه و توسعه نیز که با عنوان کلی توانگری مالی توانمندی مدیریتی در شرکت‌های بیمه، چالش‌ها و الزامات آن برپا می‌شود، پژوهشکده بیمه قصد دارد دو موضوع محوری توانگری مالی و همچنین توانمندی مدیریتی در شرکت‌های بیمه را برای بررسی و ارائه پیشنهادات برپا کند.

 وی افزود: عنوان همایش امسال توانمندی مدیریتی، توانگری مالی شرکت‌های بیمه است و انتخاب این محور به موضوعاتی در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ مربوط شده که شورای عالی بیمه مصوبه‌ای مبنی بر حذف تعرفه‌ها و آزادسازی نرخ بیمه به تصویب رسانده است.

 رئیس پژوهشکده بیمه دکتر صفری ابرازداشت: به دنبال آزادسازی نرخ بیمه و حذف تعرفه‌ها، کنترل در شرکت‌های بیمه و نظارت بر آن جایگزین شده و به همین علت در سال ۱۳۹۰ مصوبه‌ای از طریق آیین‌نامه ۶۹ شورای عالی بیمه به تصویب رسیده تا نظارت و کنترل بر مقدار توانگری مالی شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی نظارت و کنترل شود.

 وی ادامه داد: آیین‌نامه ۶۹ در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسیده و از آن دوره تاکنون مقدار توانگری مالی شرکت‌ها چند دوره کنترل و اعلام شده و به عبارتی حدود ۴ سال است که مقدار توانگری شرکت‌ها را کنترل می‌کنیم و نتایج را برای بیمه‌گذاران و عموم مردم اجرا کرده‌ایم.

دکتر صفری تاکید کرد: محور دوم این همایش توانمندی مدیریت شرکت‌های بیمه‌ای که رئیس کل بیمه مرکزی ایران نیز همسو با موضوع توانگری مالی، توانمندی مدیریتی موضوعی حائز اهمیت می‌داند و همایش بزرگی که در پیش رو داریم ماهیت علمی- ترویجی برای یافتن راهکارهای علمی در صنعت بیمه است تا بتواند از طریق این همایش که محفلی برای دانشگاهیان و متخصصان صنعت بیمه است تاثیرگذاری در سیاست این صنعت داشته باشد.

وی اضافه کرد: اظهار نظر شخصی خود درباره آیین‌نامه شماره ۶۹ که قرار است در این همایش بررسی شود و یکی از نقاط مثبت این آیین‌نامه لحاظ کردن ظرفیت ریسک شرکت‌های بیمه در محاسبات مقدار توانگری مالی شرکت‌هاست و نقطه ضعف آن نیز عدم اطلاعات ریسک عملیاتی شرکت‌های بیمه و ناتوانی در محاسبه میزان ریسک عملیاتی مدیریت شرکت‌های بیمه است.

 دکترصفری با ابراز امیدواری از ماحصل برپایی این همایش، گفت: امید است تا پایان آذرماه گزارشی درخصوص نحوه محاسبه ریسک عملیاتی از سوی پژوهشکده بیمه به شورای عالی بیمه مرکزی ارسال کرد و اینکه روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری این ریسک وجود دارد روش در نظر گرفتن این ریسک از سوی پژوهشکده بیمه بهره‌گیری از اطلاعات مورد نظر شرکت‌های بیمه برای پوشش است که براساس این اطلاعات موجود محاسبه ریسک عملیاتی مدیریتی اندازه‌گیری خواهد شد.

 وی با ابراز خرسندی از استقبال متخصصان و دانشگاهیان برای ارائه مقالات، گفت: ۱۳۵ مقاله به دست پژوهشکده بیمه رسیده که این تعداد مقاله نشان‌دهنده استقبال خوبی است که از برپایی بیست‌ودومین همایش ملی و هشتیمن همایش بین‌المللی بیمه و توسعه گردیده است چراکه موضوع توانگری مالی موضوعی تکنیکی است و ۸۰ درصد مقالات به این موضوع اختصاص یافته و ۲۰ درصد باقی در رابطه با محور دوم همایش که توانمندی مدیریت شرکت‌های بیمه است.

رئیس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد: از این تعداد مقاله هیات داوری حدود ۲۰ مقاله را به عنوان برترین مقالات در همایش ارائه خواهد کرد و امسال برای اولین بار به سه مقاله برتر جوایزی اهدا خواهد شد و برنامه نظرسنجی یکی دیگر از برنامه‌های همایش است به گونه‌ای که بیمه مرکزی سه عنوان کارکرد و سازگارهای بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث طبیعی را پیشنهاد کرده تا با نظرسنجی از حاضرین همایش عنوان همایش سال ۱۳۹۵ را برای استفاده از ظرفیت‌های بیشتر و برنامه‌ریزی انتخاب و اعلام کنیم.

بنابراین گزارش، متخصصان و کارشناسان صنعت بیمه در14 آذرماه توسط پژوهشکده بیمه برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب