امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12725 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نشست خبری سریال شهرزاد در پردیس سینما ملت برگزارشد؛

فتحی: شبکه نمایش خانگی پتانسیل زیادی دارد/ ثمینی: کودتای ۲۸ مرداد همیشه در خاطره تاریخی ما ایرانی ها باقی می ماند/ رضوی»: سرمایه گذاران نباید از سرمایه گذاری در پروژه هایی مثل «شهرزاد»بترسند

خبرایران: سید محمد هادی رضوی سرمایه گذار سریال «شهرزاد»سینماگران را به سرمایه گذاری در حوزه سینمای خانگی فراخواند وگفت: من انتقادی به دوستان هم صنف خود دارد و آن این است که نباید از سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی بترسند.
فتحی: شبکه نمایش خانگی پتانسیل زیادی دارد/ ثمینی: کودتای ۲۸ مرداد همیشه در خاطره تاریخی ما ایرانی ها باقی می ماند/ رضوی»: سرمایه گذاران نباید از سرمایه گذاری در پروژه هایی مثل «شهرزاد»بترسند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری سریال «شهرزاد» امروز یکشنبه اول آذرماه با حضور «حسن فتحی» کارگردان، «سید محمد هادی رضوی» و «محمد امامی» تهیه کنندگان سریال، علی نصیریان، ترانه علیدوستی، گلاره عباسی، پری ناز ایزدیار، امیر حسین رستمی بازیگران سریال ، جمعی از عوامل فنی و حرفه ای سریال، علاقه مندان سینما و تلویزیون و اصحاب رسانه در پردیس سینما ملت برگزارو دراین نشست خبری «حسن فتحی » کارگردان سریال «شهرزاد» درخصوص  همکاری خود با نغمه ثمینی نویسنده این سریال اظهارداشت: من و نغمه ثمینی نویسنده سریال با این فرض کار را شروع کردیم که شبکه نمایش خانگی پتانسیل زیادی دارد و متاسف بودیم که چرا رونق ندارد بنابراین به دنبال قصه ای بودیم که با مخاطب ارتباط برقرار کند.

نغمه ثمینی در ادامه این نشست درباره پرداختن به کودتای ۲۸ مرداد توضیح داد: ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مقطع مهمی در تاریخ معاصر ایران است. این روز همیشه در خاطره تاریخی ما ایرانی ها باقی می ماند و من فکر می کنم هر لحظه امکان بازگشت به این تاریخ وجود دارد.

وی افزود: ۲۸ مرداد این ارزش را داشت که در این سریال به آن نگاه شود زیرا انرژی آن آنقدر زیاد و غیر قابل انکار است که هر درامی می تواند در بستر آن بنا شود و موقعیت های جذاب، پرتنش و گیرایی می توان از آن ساخت. به نظرم این تاریخ ابعادی چند لایه دارد که تفاسیر مختلفی را هم در بر می گیرد.

سید محمد هادی رضوی سرمایه گذار سریال «شهرزاد» در ادامه با اشاره به ترس دولت ها از فعال کردن بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر بیان کرد: دولت ها باید سال ها پیش بخش خصوصی را در عرصه فرهنگ آماده می کردند. ترس دولت ها به این دلیل بوده است که هر کسی جزأت نمی کرد در حوزه تولید آثاری مثل «شهرزاد» قدم بردارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سرمایه گذاری در سریال «شهرزاد» باعث ضرر خواهد شد یا خیر، گفت: اگر این پروژه باعث ضرر می شد من و محمد امامی به عنوان کسانی که در حوزه کارهای اقتصادی در وهله اول و کارهای فرهنگی در وهله دوم سابقه داریم به این پروژه وارد نمی شدیم.

سرمایه گذار سریال «شهرزاد» سینماگران را به سرمایه گذاری در حوزه سینمای خانگی فراخواند و اظهار کرد: من انتقادی به دوستان هم صنف خود دارد و آن این است که نباید از سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی بترسند. پیشنهاد من این است که آنها به سرمایه گذاری در این آثار وارد شوند چرا که هم سوددهی دارد و هم می توانند مالیات آن را بپردازند.

سپس محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» در پاسخ به سوالی درباره موفقیت این اثر در حوزه پخش و توزیع بیان کرد: دلیل موفقیت سریال «شهرزاد» فقط پخش کننده نیست محتوای این اثر نیز در موفقیت آن سهیم بود.

وی عنوا داشت: پیش از این در حوزه پخش، اکثر سریال های شبکه نمایش خانگی با میانگین ۱۰ تا ۱۳ روز یک بار توزیع می شدند اما سریال «شهرزاد» به صورت هفتگی توزیع می شود که یک دلیل آن این است که ابتدا تصویربرداری کار به پایان رسید و بعد توزیع آن شروع شد.

پریناز ایزدیار دیگر بازیگر این سریال نیز در سخنان کوتاهی درباره حضور خود در مجموعه «شهرزاد» بیان کرد: حضور در این سریال تجربه کار در کنار استادان بود و من بعد از این کار احساس می کنم بازیگر بهتری نسبت به گذشته هستم.

گلاره عباسی دیگر بازیگر این سریال در سخنانی کوتاه گفت: من این سریال را می بینم و قسمت های آن را دنبال می کنم با این حال فکر می کنم اگر بازیگر این سریال نبودم باز هم قصه آن را دنبال می کردم. حضور در سریال حسن فتحی در پرونده کاری من جزو اتفاقات خوب است و من همیشه در کنار او آموخته ام.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب