امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12732 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترحمیدرضا کاتوزیان اعلام کرد؛

پدیده خوردگی از اولویت‌های کاری پژوهشگاه صنعت نفت است/ خوردگی آثار منفی در اقتصاد کشور دارد/ درصنعت نفت ایران وجود سیالات ترش موجب افزایش خوردگی می شود

خبرایران: دکترحمیدرضا کاتوزیان رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پایش صحیح سازه‌های صنعتی و ارائه راه حل‌های مهندسی از جمله عوامل موثر در کنترل خوردگی است و در صورتی که به این موضوع توجه نشود هزینه‌های زیادی صرف جبران پدیده خوردگی می‌شود.
پدیده خوردگی از اولویت‌های کاری پژوهشگاه صنعت نفت است/ خوردگی آثار منفی در اقتصاد کشور دارد/ درصنعت نفت ایران وجود سیالات ترش موجب افزایش خوردگی می شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، دکترحمیدرضا کاتوزیان رییس پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم افتتاحيه  شانزدهمین کنگره ملی خوردگی و سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت اظهارداشت:   موضوع خوردگی از مهمترین موضوعات حوزه مهندسی است. به این دلیل که خوردگی آثار منفی در اقتصاد کشور دارد به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از درآمدهای کشور را به خود اختصاص داده و باعث هدررفت سرمایه های ملی  می شو.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: موضوع خوردگی باعث ناکارآمدی در اقتصاد کشور می‌شود وبه همین دلایل بسیاری از کشورها مصمم هستند تا از پدیده خوردگی جلوگیری کنند و اقداماتی را در راستای افزایش عمر قطعات صنعتی انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: پایش صحیح سازه‌های صنعتی و ارائه راه حل‌های مهندسی از جمله عوامل موثر در کنترل خوردگی است و در صورتی که به این موضوع توجه نشود هزینه‌های زیادی صرف جبران پدیده خوردگی می‌شود.

دکتر کاتوزیان عنوان داشت: استفاده از پوشش‌های صنعتی مناسب از دیگر راهکارهای جلوگیری از ایجاد پدیده خوردگی  است و در کشورهای اروپایی و آمریکا هزینه‌های زیادی صرف خوردگی می‌شود که این امر اثرات مثبتی در اقتصاد این کشورها همراه آورده است.

وی ادامه داد: این هزینه‌ها صرف افزایش عمر قطعات و کاهش خوردگی می‌شود و در صنعت نفت ایران، وجود سیالات ترش موجب افزایش خوردگی در خصوص انتقال و تجهیزات دوار و غیر دوار می‌شود و از آنجایی که خوردگی در خطوط انتقال هزینه‌های زیادی را می‌طلبد توجه به این امر ضروری است.

دکتر کاتوزیان درادامه ابرازداشت: پدیده خوردگی از اولویت‌های کاری پژوهشگاه صنعت نفت است. به همین دلیل یکی از اولویت‌های کاری درپژوهشگاه نفت توجه به پدیده خوردگی است که اقدامات موثری برای تقویت پژوهشکده حفاظت صنعتی این پژوهشگاه در دستور کار داریم تا بتوانیم ازاین طریق خدمات مناسبی به صنعت نفت ارائه دهیم و امیدوارم که در کنگره خوردگی با ارائه آخرین یافته‌ها و دستاوردهای محققان گام‌های موثری در زمینه جلوگیری از خوردگی برداشته شود.

 

بنابراین گزارش، شانزدهمین کنگره ملی خوردگی و سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت از 3 تا 5 آذرماه در سالن همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت در حال برگزاری است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب