امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12782 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اردوغان اعلام کرد؛

روسیه باید از ترکیه عذرخواهی کند/ خلبان ها و نیروی هوایی ما صرفاً وظایف خود را انجام دادند

خبرایران: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: کشورش به دلیل سرنگون کردن هواپیمای جنگنده روسیه در منطقه مرزی ترکیه با سوریه عذرخواهی نخواهد کرد؛ زیرا این جنگنده حریم هوایی کشورش را نقض کرده بود.
روسیه باید از ترکیه عذرخواهی کند/ خلبان ها و نیروی هوایی ما صرفاً وظایف خود را انجام دادند

به گزارش خبرایران، در شرایطی که در پی اقدام ترکیه به سرنگون کردن یک فروند هواپیمای جنگنده روسی، روابط میان مسکو و آنکارا به تیره ترین سطح طی سال های اخیر رسیده، دولتمردان ترک بر مواضع خود در قبال این موضوع اصرار دارند. در این راستا، هرچند در اظهارات شب گذشته نخست وزیر ترکیه گونه ای از تغییر لحن و مواضع مشاهده می شد، اما رئیس جمهور این کشور از موضع بالا درباره موضوع سخن گفته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مصاحبه ای اختصاصی با «سی ان ان» اظهار داشته کشورش به دلیل سرنگون کردن هواپیمای جنگنده روسیه در منطقه مرزی ترکیه با سوریه عذرخواهی نخواهد کرد؛ زیرا این جنگنده حریم هوایی کشورش را نقض کرده بود.

وی اظهار داشته: اگر لازم باشد یک طرف عذرخواهی کند، آن طرف ما نیستیم. آن هایی که حریم هوایی ما را نقض کردند باید عذرخواهی کنند. خلبان ها و نیروی هوایی ما صرفاً وظایف خود را انجام دادند که عبارت است از واکنش نشان دادن به نقض قواعد تعامل. من فکر می کنم این اصل ماجراست.

سی ان ان اشاره می کند که در پی متهم شدن روسیه به فریبکاری از سوی ترکیه و اعلام تصمیم مسکو برای استقرار سامانه های ضد موشک در سوریه، تنش ها در منطقه خاورمیانه اوج گرفته است. در همین راستا، ادبیات و لحن مقامات دو طرف نسبت به یکدیگر نیز حالتی مبارزه جویانه به خود گرفته است.

افزون بر این، استفاده از سلاح اقتصادی نیز وارد ماجرا شده است. در این راستا، وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد که کنترل ها بر واردات مواد غذایی و کشاورزی از ترکیه را تشدید می کند. بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده، از افزایش نظارت در مناطق مرزی و همچنین مراکز تولیدی در ترکیه خبر می دهد. دلیل این امر، نقض مکرر استانداردهای روسیه از سوی تولیدکنندگان ترکیه عنوان شده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب