امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12812 تاریخ انتشار: شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امرودی در اختتامیه جشنواره شمسهاعلام کرد؛

شمسه موجب شکل گیری سرمایه اجتماعی و انسجام فرهنگی در محلات پایتخت شده است/ تقدیر از برگزیدگان و رسانه های برتر شمسه ای

خبرایران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شمسه امروز با تکیه بر سرمایه اجتماعی، انسجام فرهنگی در سطح محلات به وجود آورده است و امیدواریم که یک روز شاهد اجرای این جشنواره شمسه به عنوان یک حرکت منسجم، عمیق و فراگیر در سراسر کشور باشیم.
شمسه موجب شکل گیری سرمایه اجتماعی و انسجام فرهنگی در محلات پایتخت شده است/ تقدیر از برگزیدگان و رسانه های برتر شمسه ای

به گزارش خبرایران ، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی درآیین معرفی برگزیدگان واهدای جوایز برترین های چهارمین دوره مجموعه جشنواره های شمسه که با حضور گسترده فعالان سراهای محلات و هنرمندان برگزار شد، گفت: شمسه یکی از یادگاری های خوب شهر تهران است و سرمایه اجتماعی خوب و گرانبهایی به واسطه آن در تهران شکل گرفته است.

وی با تاکید بر این که رویکرد شمسه باید تقویت عناصر متدین فرهنگی باشد افزود: دغدغه شمسه در محلات باید پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی با بهره گیری از ابزار هنر باشد و مدیران فرهنگی و اجتماعی آسیب شناسی از جشنواره های موجود را جدی بگیرند تا این ظرفیت ها در مدیریت تغییرات فرهنگی موثر باشند.

امرودی اظهار داشت: جشنواره شمسه با بهره گیری از آموزه های ناب قرآن، نهج البلاغه و فعالیت های هنری و همچنین اراده جدی دست اندرکاران آن نقش مهمي را در ایجاد پویایی و تحول در نسل جوان جامعه وشهروندان ايجاد كرده است.

وی افزود:جشنواره شمسه امسال  با ساختار مدیریت شهری  در سطح نواحی متمركز شده و بر اساس محورهای سه گانه هویت، سبک زندگی و مدیریت تغییرات فرهنگی و اهداف کلان 18گانه شهرداری تهران با شعار « توانمند سازی کانون های محلی» تلاش دارد تا در حوزه فرهنگی بتواند ادبیات مشترکی جهت انتقال صحیح مفاهیم  جشنواره با بهره گیری از ظرفیت محوری و توانایی های شهروندان ایجاد نماید.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بيان اينكه شمسه تجربه اي نوين از جشنواره هاي شهري براي شهروندان تهراني در 354 محله تهران است،  ادامه داد:شمسه جشنواره اي همگاني است كه به واسطه سرمايه اجتماعي نهفته در محله هاي شهر معنا مي شود وشاخص هاي هويتي محله و بارهاي معنوي فرهنگي اقتصادي تاريخي جغرافيايي وهويت شهر را نمايان تر مي كند.

امرودی خاطرنشان کرد: شمسه امروز انسجام فرهنگی در سطح محلات به وجود آورده است و امیدواریم که یک روز شاهد اجرای این جشنواره شمسه به عنوان یک حرکت منسجم، عمیق و فراگیر در کل کشور باشیم.

 

شرکت بیش از 60 هزار شهروند تهرانی در بخش رقابتی چهارمین جشنواره شمسه

همچنین عباداله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضمن خیرمقدم به برگزیدگان ودبیران تخصصی شمسه گفت: از همراهی بی شائبه شهروندان در این دوره از جشنواره شمسه سپاسگزارم.

وی با اشاره به اینکه امروز آیین تقدیر وتجلیل برگزیدگان شمسه است بیان داشت: آرزوی سالی پربرکت برای مجموعه محلات را  در پنجمین دوره جشنواره های شمسه دارم.

وی با اشاره به این که مجموعه جشنواره های شمسه فرصت تدبیر وهدایت مجموعه محلات است، خاطرنشان کرد: امسال قریب به 60هزار نفر از شرکت کنندگان تهرانی در 12رشته مجموعه جشنواره های شمسه در فضای رقابتی شرکت و از برنامه های آموزشی و ترویجی شمسه بهره مند شدند، گفت:  همچنين 720 منتخب منطقه اي در سطح مناطق 22گانه پایتخت و 400 منتخب شهري در مجموعه جشنواره های شمسه داشتیم و با توجه به رویکرد، از بين 354 محله تهران 130 محله برتر كه بيشترين فعاليت را در جذب مخاطبين داشته اند معرفي شد ند.

 

تقدیر از برگزیدگان، خبرنگاران و رسانه های برتر شمسه ای

حمید کیانی دبیر مجموعه جشنواره های شمسه و معاون برنامه ریزی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران درباره بخش تقدیر از رسانه ها اظهار داشت: در آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره های شمسه، خبرنگاران و رسانه های برتر شمسه ای معرفی و تقدیر شدند.

وی افزود: در طول برگزاری چهارمین دوره جشنواره های شمسه، از زمان افتتاحیه تا مراحل گوناگون جشنواره، خبرنگاران تلاشگر و رسانه های ارزشمند کشورمان، همواره در کنار شمسه بودند که بر همین مبنا، تصمیم گرفته شد تا در چهارمین دوره جشنواره های شمسه، خبرنگاران و رسانه هایی که بیشترین تعامل و همراهی را با این جشنواره مردمی داشته اند، از سوی ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه، شناسایی شوند و در مراسم اختتامیه جشنواره شمسه مورد تقدیر قرار بگیرند.

آيين اختتاميه جشنواره شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره قرآن در زندگی، نهج البلاغه و زندگی، دعا و نیایش، فیلم، تئاتر، نقاشی و تندیس،گرافیک و تصویرسازی، خوشنویسی، سرود و موسیقی، کاریکاتور، شعر و ادب و عکس با تقدیر از برگزیدگان در ایوان شمس برگزار شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب