امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12813 تاریخ انتشار: شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نائینی در اختتامیه چهارمین جشنواره شمسه مطرح کرد؛

شمسه برترین جریان برای شناسایی ظرفیتهای فعال و موثر مردمی است/ شمسه باید پاسخگوی نیازهای فرهنگی روز باشد

خبرایران: قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شمسه باید به یک جریان مردمی فرهنگی واقعی تبدیل شودگفت: جشنواره شمسه به عنوان برترین جریان برای شناسایی ظرفیت های فعال و موثر مردمی باید به نیازهای روز و دغدغه های فرهنگی رهبری پاسخ دهد.
شمسه برترین جریان برای شناسایی ظرفیتهای فعال و موثر مردمی است/ شمسه باید پاسخگوی نیازهای فرهنگی روز باشد

به گزارش خبرایران، علی محمد نائینی در آیین معرفی برگزیدگان و برترین های چهارمین دوره مجموعه جشنواره های شمسه ضمن قدردانی از تمامی افرادی که در برگزاری جشنواره شمسه اهتمام جدی داشته اند، گفت: شمسه از نیازسنجی شروع می شود و تمام تلاش ما این است که نیازهای محلات را از این طریق احصا کنیم و ظرفیت ها را بشناسیم.

 

شمسه باید به یک جریان مردمی فرهنگی واقعی تبدیل شود

وی ادامه داد: امروز اگر در کشور انسجام، اعتبار، روحیه ملی و نشاط اجتماعی وجود دارد به دلیل قدرت فرهنگی ماست و این قدرت عامل تمایز ما با سایر کشورهاست.

نائینی با بیان این که شمسه نباید شعاری،نمایشی، پرهزینه و غیر محله محور برگزار شود گفت: شمسه باید به یک جریان مردمی فرهنگی واقعی تبدیل شود.

مشاور فرهنگی شهردار تهران ضمن اشاره به هفته بسیج افزود:بسیج به معنای ظرفیت مردمی انقلاب است ومردمی که در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کنند یکی از عرصه های آن ها عرصه فرهنگی اجتماعی است.

نائینی اظهار داشت: فلسفه اصلی شمسه نیز درهمین چهارچوب است به ویژه امروز که نقش فعالان فرهنگی و هنری بسیار تعیین کننده و جدی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اصلی ما نفوذ در عرصه های مختلف است، تصریح کرد: وظیفه ما این است که از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم و در این چرخه باید برنامه ای برای توانمندسازی داشته باشیم.

قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که جشنواره شمسه دستاوردهای خوبی را موجب شده است گفت:شهرداری تهران فضایی به نام سرای محلات ایجاد کرده و فلسفه آن این است که جریان فرهنگی اجتماعی در اختیار مردم باشد و شمسه برترین وتعیین کننده ترین جریان برای شناسایی ظرفیت های فعال و موثر است.

وی یا بیان این که رویکرد شمسه باید تقویت عناصر متدین فرهنگی باشد، مهم ترین ماموریت شمسه جریان سازی حرفه ای در برابر جنگ نرم دشمن است دانست و افزود: دغدغه شمسه در محلات باید پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی با بهره گیری از ابزار هنر باشد.

نائینی در ادامه با بیان اینکه دوره بعدی شمسه با تاکید بر توانمندسازی شهروندان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: شمسه زمانی به یک جریان اجتماعی تبدیل می شود که برای ظرفیت شناسایی شده برنامه ریزی داشته باشیم.

مشاور فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه باید مراقبت کنیم شمسه به کاری شعاری نمایشی تبدیل نشود افزود: باید تلاش شود تا شمسه در مدیریت سطح تهران تاثیرگذار باشد و درتحولات فرهنگی نقش آفرینی کند و در حفظ هویت محلی منطقه ای و هویت انقلاب دینی تعیین کننده جدی باشد.

وی با اشاره به این که اگر به دنبال جریان اجتماعی و فرهنگی تاثیرگزارهستیم باید به شمسه توجه کنیم و نیازهای محلات رابشناسیم بیان داشت:در برنامه هایی که برای شمسه های بعدی است توانمندسازی وفعال سازی ظرفیت ها بسیار اهمیت داردو و ایچاد بانک شمسه مقدمه یک حرکت در این زمینه است.

نائینی با اشاره به این که دستور کار شمسه اهداف 18 گانه فرهنگی اجتماعی مدیریت شهری است افزود:مدیران فرهنگی و اجتماعی آسیب شناسی از جشنواره های موجود را جدی بگیرند تا این ظرفیت ها در مدیریت تغییرات فرهنگی موثر باشند.

قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه زمانی که مردم با احساس مسئولیت واعتماد به صحنه نیایند نمی توانیم نتیجه بگیریم گفت:حتما باید همانند دفاع مقدس در عرصه فرهنگی اجتماعی اعتقاد به مردم وجود داشته باشد ودر عرصه عمل نیز در سطح محلات شاهد این موضوع باشیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی زمانی تبدیل به جریان فرهنگی می شود که تمرکز بر روی مسائل اجتماعی باشد گفت:کار اجتماعی زمان بر است و و نیاز به شناسایی ظرفیت ها و آسیب ها دارد.

نائینی افزود: امیدواریم به عنوان ستاد این رویداد فرهنگی بسترها و زمینه های تحقق انتظارات رافراهم کنیم و درگام بعدی مراحل بعدی شاهد موج آفرینی و حرکت موثر وهمه جانبه در عرصه های مختلف باشیم.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت عموم مردم در برنامه های اجتماعی گفت: ضروری است تا فعالیت های فرهنگی را روزآمد کنیم و فعالیت های جدید رسانه ای را با خلاقیت و نوآوری پیش ببریم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب