امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12834 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش دبير جشنواره فيلم فجر در كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي؛

سلايق مختلف در جشنواره فیلم فجر حضور دارند/سال سينمايي كشور با جشنواره فيلم فجر از بهمن ماه آغاز مي شود

خبرایران: دبير بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر گزارشي از سياست ها و برنامه هاي اين دوره جشنواره را در جلسه كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان كرد.
سلايق مختلف در جشنواره فیلم فجر حضور دارند/سال سينمايي كشور با جشنواره فيلم فجر از بهمن ماه آغاز مي شود

محمدحسين ايماني خوشخو؛ ريسس كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين جلسه با اشاره به جايگاه اين كميسيون گفت: بررسي سياست ها و برنامه هاي هنر و معماري كشور، ضرورت ها و نيازهاي عرصه هنر از وظايف كميسيون هنر و معماري است و جشنواره هاي فجر به عنوان رويدادهاي مهم و تاثيرگذار هنري نيز در اين كميسيون مورد بررسي قرار مي گيرند.

ايماني خوشخو با قدرداني از سازمان سينمايي كشور در همكاري و همراهي با كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: بي ترديد همكاري نهادهاي فرهنگي و هنري با كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بررسي دقيق تر و كارشناسي تر مسايل و برنامه هاي هنري موثر است و با توجه به جايگاه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سياستگذاري فرهنگ و هنر ضرورت دارد نهادهاي هنري با اين شوراي همكاري نزديكي داشته باشند.

وي اظهار ميدواري كرد: اميدواريم امسال جشنواره معتبري را در شان نظام و مردم عزيز برگزاري جشنواره اي كيفي تر را شاهد باشيم.

محمد حيدري؛ دبير سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر نيز با بيان سياست ها و برنامه هاي جشنواره گفت: جشنواره فيلم فجر تاكنون فراز و نشيب هايي داشته و با توجه به مشكل ساختاري باتغيير دبيران در برگزاري اين رويداد نيز تغييراتي ايجاد شده است.

حيدري همچنين با اشاره به تاثيرگذاري جشنواره بر سينماي ايران گفت: سال سينمايي كشور با جشنواره فيلم فجر از بهمن ماه آغاز مي شود و جشنواره بر سينما و سلايق تاثيرگذار است و حتي جوايز و سيمرغ هاي جشواره مي تواند بر سينماگران جوان در انتخاب سوزه و يا نحوه ساخت فيلم اثرگذار باشد.

دبير سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر  با تاكيد بر حضور سلايق مختلف در جشنواره گفت: تلاش مي كنيم كه سلايق مختلف افراد متخصص سينما را در اين دوره جشنواره فيلم فجر جذب و همراه كنيم و اعتماد بيشتري را از سوي سينماگران و مردم به دست آوريم و جشنواره را با نظم و برنامه ريزي و با مشاركت و حضور حداكثري مردم برگزار كنيم./

حيدري افزود: اگر دبير جشنواره فيلم فجر از ابتداي سال در جريان فيلمنامه ها و توليد فيلم ها قرار گيرد مي تواند به برنامه ريزي بهتر براي جشنواره كند.

دبير سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر به برنامه هاي ديگر جشنواره كه در اين دوره طراحي و برنامه ريزي شده است اشاره كرد.

در ادامه جلسه اعضاي كميسيون هنر ومعماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي از جمله محمدرضا جعفري جلوه، حسن بلخاري، محمدحسين نيرومند، غلامرضا اسلامي، محمد خزاعي، رحمت اميني، اسماعيل آذر، عبدالمجيد شريف زاده نظرات خود را درباره جشنواره بيان كردند.

 


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب