امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12862 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد؛

امسال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیمه تکمیلی در نظرگرفته شده/ایجاد موج بازنشستگی زودرس امری نادرست است

خبرایران:مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیمه تکمیلی در نظرگرفته شده است که از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از بیمه شدگان دریافت خواهد شد و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق پرداخت می شود
امسال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیمه تکمیلی در نظرگرفته شده/ایجاد موج بازنشستگی زودرس امری نادرست است

به گزارش خبرایران، مدیر عامل، هیأت مدیره و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری میزبان وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در محل صندوق بودند.محمود اسلامیان، در گزارشی از روند فعالیتهای صندوق بازنشستگی کشوری در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته تلاش کرده‌ایم در چند حوزه تصویری از گذشته و حال صندوق استخراج کنیم. به همین منظور محاسبات اکچوئری در مدت ۸ ماه انجام شد و گزارش‌ها توسط گروه‌های تخصصی نیز بررسی شد تا گزارش محکم و قابل دفاعی بدست آید.

وی اضافه کرد: در مجموع بررسی‌های سه دهه توسط نهاد دولت و نهادهای قانونگذار ۲۶ تصمیم دارای بار مالی سنگین بر منابع و مصارف صندوق استخراج شد.

اسلامیان در خصوص اعتبار بیمه تکمیلی سال ۱۳۹۴گفت: امسال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیمه تکمیلی در نظرگرفته شده است که از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از بیمه شدگان دریافت خواهد شد و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق پرداخت می شود و برای نظارت مستقیم و دقیق بر بیمه شدگان نیز سیستم هوشمند نظارت ایجاد کرده‌ایم که در این سیستم روند آغاز درمان تا ترخیص بیماران قابل مشاهده و بررسی است.

وی افزود: از شرکت بیمه‌ای هم خواسته‌ایم برای پرداخت هرمبلغی نظارت قوی تری داشته باشند و در سیستم نظارتی نیز 7 نفر کارشناس بیمه‌ای و یک پزشک برای نظارت تعیین شده است

اسلامیان هدف از راه‌اندازی این سامانه را تشکیل پرونده الکترونیکی و کارت الکترونیکی سلامت، برای مدیریت جامع اطلاعات بر روی خدمات درمانی دانست و گفت: با این سیستم امکان نظارت بهتر بر روی خدمات دریافتی بازنشستگان مهیا می‌شود که موجب تسریع‌ ارائه خدمات است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق را در سال ۹۳ اینگونه تشریح کرد: ۲میلیون و۲۲۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی که از این تعداد حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و سایر افراد بیمه شده تبعی هستند و تعداد بیمه شدگان دارای هزینه نیز حدود ۷۰۸ هزار نفر است. طی این مدت حدود۲ میلیون و ۳۵۶ هزار سند درمانی ثبت و ۳۳۰ هزار معرفی نامه بیمارستانی توسط صندوق بازنشستگی صادر شده است. همچنین ۴۸۰ میلیارد تومان به بیماران پرداخت شده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه پاراکلینیکی و ۳۸۰میلیارد تومان از آن هزینه‌های بیمارستانی بوده است.

وی گفت: از تعداد یک میلیون و ۲۶۶هزار بازنشسته حدود ۷۰۰ هزار نفر فرهنگی هستند که خوشبختانه، همکاری خوبی بین صندوق و آموزش و پرورش برقرار شده تا اطلاعات شاغلین را در اختیار صندوق قرار دهند و از این طریق اطلاعات کامل‌تری از مشخصات شاغلان داشته باشیم.

اسلامیان در ادامه گفت: هم اکنون پرداختهای حقوق بازنشستگان از دوطریق مستقیم انجام می شود که شش استان را در بر می‌گیرد و پرداختی سایر استان‌ها تا پایان سال نیز به صورت مستقیم انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی به برنامه ششم اشاره کرد و گفت: مقرراست، صندوق‌ها به صورت چهار صندوق تامین اجتماعی، کارگری، نیروهای مسلح و بازنشستگی کشوری درآیند و کل کارکنان دولت در صندوق‌های دیگر وابسته به دستگاه‌ها به صندوق‌ بازنشستگی کشوری وارد ‌شوند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب