امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12879 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طی مراسمی در لس‌آنجلس آمریکا؛

بهترین‌ مستندهای سال ۲۰۱۵ معرفی شدند

خبرایران: سی و یکمین دوره جوایز انجمن بین المللی مستند (IDA) برترین آثار مستند سال ۲۰۱۵ سینمای جهان را معرفی کرد.
بهترین‌ مستندهای سال ۲۰۱۵ معرفی شدند

به گزارش خبرایران، فیلم «نگاه سکوت» ساخته «جاشوا اوپنهیمر» که یکی از ۱۵ فیلم مستند در فهرست کوتاه جوایز اسکار ۲۰۱۵ است، از سوی جوایز انجمن بین‌المللی مستند به عنوان بهترین اثر مستند سال انتخاب شد.

«نگاه سکوت» که در دنباله مستند نامزد اسکار «عمل کشتن» در سال ۲۰۱۲ ساخته شده به ملاقات با بازماندگان قتل عام سال ۱۹۶۵ در اندونزی و همچنین صحبت با قاتلینی می‌پردازد که بستگان خود را به قتل رساندند.

«اوپنهیر» برای ساخت مستند جدیدش «نگاه سکوت» ناگزیر بود دوباره به اندونزی بازگردد جایی که احساس امنیت نداشت اما سرانجام با این فیلم جایزه اصلی انجمن بین المللی مستند را از آن خود کرد.

در مراسم اعطای جوایز انجمن بین‌المللی مستند که در سالن «پارامونت» لس‌آنجلس برگزار شد، فیلم «آخرین روز آزادی» به کارگردانی «دی هیبرت جونز» و «نومی تالیمان» جایزه بهترین مستند کوتاه را از آن خود کرد‌، فیلمی که همچون «نگاه سکوت» در فهرست کوتاه آثار مستند جوایز اسکار ۲۰۱۶ نیز حضور دارد.

«کاترین بیگو» کارگردان برنده اسکار نیز جایزه افتخاری شجاعت انجمن بین المللی مستند را به «متئو هینمان» برای ساخت فیلم «سرزمین کارتل» اعطا کرد که به مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرز آمریکا و مکزیک می‌پردازد.

جایزه دستاورد سینمایی انجمن بین المللی مستند (IDA) به «گوردن کین» موسس و بنیانگذار کمپانی «kartemguin» واقع در شیکاگو اعطا شد و جایزه ویژه «پرلورنز» ویژه فیلم‌های متمرکز بر مسائل اجتماعی و زیست محیطی به «چری راثول» برای ساخت فیلم «چگونه دنیا را تغییر دهیم» رسید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب