امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12911 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ناصرعلی سعادت اعلام کرد؛

تقاضای برای شرکت در الکامپ 21 بیش ازظرفیتمان بود/ ما تنها الکامپ 11 را تحریم کردیم/ اپلیکیشن نمایشگاه با مشخصات همه شرکت‌ها و جایگاه تا دو روز آینده رونمایی خواهد شد

خبرایران: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: برای حضور در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ، هم وزیر ارتباطات و هم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از رئیس‌جمهور درخواست بازدید را داشته‌ایم.
تقاضای برای شرکت در الکامپ 21 بیش ازظرفیتمان بود/ ما تنها الکامپ 11 را تحریم کردیم/ اپلیکیشن نمایشگاه با مشخصات همه شرکت‌ها و جایگاه تا دو روز آینده رونمایی خواهد شد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیکی (الکامپ) 94 ،بعداظهرامروز 16 آذر ماه 1394 با حضور «ناصرعلی سعادت» رئیس سازمان نظام صنفی کشور«باقر بحری»سخنگوی کمیته اجرایی الکامپ و اصحاب رسانه در سازمان نظام صنفی کشور برگزار ودراین نشست خبری «ناصرعلی سعادت» رئیس سازمان نظام صنفی کشور با اشاره به تحریم سازمان و  برخی از شرکت‌های رایانه‌ای برای حضور در دوره‌های مختلف نمایشگاه الکامپ اظهارداشت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، تنها الکامپ یازدهم را تحریم کرد؛ چراکه پس از مذاکره با وزیر بازرگانی وقت، به یک توافق پنج ساله رسیدیم که نمایشگاه را برگزار کنیم اما متأسفانه این توافق نادیده گرفته شد و ما هم به نشانه اعتراض در الکامپ یازدهم شرکت نکردیم. برخی از شرکت‌ها به دلایل اقتصادی و فشرایط حاکم، دلیلی برای حضور در نمایشگاه را نداشتند و دلیل‌شان تنها مجری برگزار کننده نبود.

  رئیس سازمان نظام صنفی کشور تصریح کرد: تقاضای شرکت در الکامپ بیست و یکم بیش از فضایی بود که دراختیار داشتیم و قطعا نمی‌توانستیم با تقاضای همه موافقت کنیم. ما در بحث جانمایی‌ها عدالت را رعایت کردیم و در این مورد کاملا عملکردمان شفاف است و هیچ گونه موارد پشت پرده‌ای و پشت صحنه‌ای نداریم.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در الکامپ بیست و یکم گفت: با توجه به آن که برای برگزاری این دوره از نمایشگاه زمان اندکی داشتیم و حتی در این فاصله باید منتظر تحولات روابط ایران با خارج از کشور بود، به همین دلیل چندان توقع نداشتیم که شاهد حضور تعداد بیشتری از شرکت‌های خارجی باشیم.

سعادت ابرازداشت: برای حضور در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ، هم وزیر ارتباطات و هم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از رئیس‌جمهور درخواست بازدید را داشته‌ایم، اما برای افتتاحیه نمایشگاه به دلیل آن که رئیس جمهور در برنامه‌هایشان دیگر افتتاح نمایشگاه نیست، مشخص نیست اما به هر حال استثنائاتی وجود دارد که شاید به دلایل اهمیت نمایشگاه شاهد حضور وی در مراسم افتتاحیه باشیم.

وی تاکید کرد: البته حضور رئیس جمهور سبب دلگرمی و امیدبخشی به ما خواهد بود.اپلیکیشن نمایشگاه با مشخصات همه شرکت‌ها و جایگاه و امکانات‌شان تا دو روز آینده رونمایی خواهد شد. از الکامپ بیست و یک به بعد علی رغم زحمات همه دست‌اندرکاران دوره‌های پیشین، سعی خواهیم کرد دوره آینده بهتر از دوره گذشته باشد و شاهد سیر صودی باشیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان محتوای فارسی گفت: از همه تولیدکنندگان به ویژه شرکت‌های نوپا حمایت خواهیم کرد و این حمایت‌ها در قالب صندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک خواهد بود و حمایت از استارت‌آپ‌ها، نشریات و انجمن‌ها از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

بحری: تنها کاری که در الکامپ 21 خواهیم کرد این است که خود را به استانداردها نزدیک کنیم

باقر بحری، سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ تصریح کرد: برای حضور در نمایشگاه حدود 480 شرکت درخواست داده بودند که از این تعداد تنها با حضور 350 شرکت موافقت شد که این شرکت‌ها در فضایی بالغ بر 21 هزار متر مربع قرار خواهند گرفت و تنها کاری که در الکامپ 21 خواهیم کرد این است که خود را به استانداردها نزدیک کنیم و در دوره آینده معنای خود نمایشگاه الکامپ را به این رویداد باز گردانیم.

بحری درپایان گفت: 90 درصد از شرکت‌هایی که در الکامپ بیست و یکم شرکت می‌کنند از استان تهران هستند و تمام تلاش ما این است که بیش از بین‌المللی شدن الکامپ به ملی شدن آن فکر کنیم و به همان اندازه که خارج از مرزها شرکت‌ها را جذب نمایشگاه می‌کنیم، شاهد حضور شرکت‌های داخلی باشیم.

بنابراین گزارش، نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیکی (الکامپ) 94 تهران  بیست و یکمین دوره  23-26 آذر94 در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب