امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12921 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اظهارات هاشمی درباره «حادثه پزشکی اصفهان» و «آنفلوآنزا کرمان»؛

تخلف فردی در هر سیستمی امکان پذیر است / مردم را نترسانید/ با تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوآنزا مخالفیم

خبرایران: وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت رسیدگی به پرونده تخلف پزشکی در بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان گفت: در شرایط عادی کسی که از سلامت روان برخوردار است، این کار را نمی‌کند.
تخلف فردی در هر سیستمی امکان پذیر است / مردم را نترسانید/ با تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوآنزا مخالفیم

به گزارش خبرایران ، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولیدات و خدمات حوزه سلامت در خصوص قصور پزشکی که در یکی از بیمارستان‌های استان اصفهان اتفاق افتاد، گفت: این را بپذیرید که حواشی این اتفاق غیرطبیعی است. با دریافت گزارش این موضوع، دو تیم بازرسی و نظارت و همچنین معاونت درمان به اصفهان اعزام شدند.

وی ادامه داد: در خصوص این پرونده دیشب اعلام رای شد و جلسه نظام پزشکی و رسیدگی به تخلفات نیز تشکیل شد. در این مورد نباید تابع جو شد. آنچه مربوط به وزارت بهداشت و مسائل مدیریتی بود، انجام شد و طبق آن با رئیس، مدیر بیمارستان، بازرسی و حراست این بیمارستان را توبیخ، به دادگاه تخلفات اداری معرفی و بعد از آن برکنار کردیم.

هاشمی افزود: شاید تصور شود که این کار سختگیرانه است، اما بازدارنده خواهد بود. بخش پزشکی آن هم مربوط به سازمان نظام پزشکی و دستگاه‌های قضایی است. در شرایط عادی کسی که از سلامت روان برخوردار است، این کار را نمی‌کند.

هاشمی با اشاره به گستردگی بازتاب این اتفاق گفت: برخی به دنبال التهاب به خصوص در حوزه خدمتگزاران جامعه هستند. مقام معظم رهبری در خصوص جامعه پزشکی فرموده‌اند که آنها سرمایه اجتماعی و بی‌نظیر هستند. در اربعین شاهد بودید که همکاران ما در راه خدمت‌رسانی از بین رفتند. در طول یک ماه گذشته سه نفر از پزشکان ما فوت شدند. بعضی‌ها دارند گروه‌های مختلف پزشکی را به چالش می‌کشند.

هاشمی ادامه داد: تخلف فردی در هر سیستمی امکان پذیر است، مهم واکنش مسئولان است. وزارت بهداشت در همه موضوعاتی که به آن گزارش شده سریع و بدون هیچ چشم پوشی عمل کرده و تلاش می‌کند کم اشتباه باشد.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت آنفلوآنزا در کشور گفت: در مورد آنفلوآنزا بیش از حد نیاز اطلاع رسانی می‌شود؛ این مورد هم تقریبا مشابه پروژه‌هایی است که دارد مردم را می‌ترساند. ما با تعطیلی مدارس مخالف هستیم.

وی افزود: شیوع آنفلوآنزا بیش از گذشته نیست و آنچه هست در حد هشدار است. کسانی که باردار یا دچار نقص ایمنی هستند باید رعایت کنند و نیازی به تزریق واکسن ندارند. واکسن برای تمام افراد نیست.

هاشمی با اشاره به اینکه این نوع آنفلوآنزا از سال 65 وجود داشته، ادامه داد: این آنفلوآنزا با شیوع هوای سرد آغاز می‌شود و دوباره فروکش می‌کند و در سال دو تا سه نوبت دیده می‌شود. مردم نباید نگران باشند. اولین مورد آن نیز یک ماه و نیم پیش در رفسنجان دیده شد که فوت به علت آنفلوآنزا نبوده بلکه به علت نقص ایمنی که بیمار داشته، فوت شده است.

هاشمی با اشاره به حضور تیم‌های بهداشتی در استان کرمان گفت: تا الان بیش از دو نوبت تیم‌های بهداشتی در مناطق مختلف کرمان حاضر شدند و من فکر می‌کنم همه چیز تحت کنترل است و اگر نگرانی وجود داشته باشد، من خودم اعلام خواهم کرد. فردا هم برای چهارمین بار این تیم در کرمان حضور پیدا خواهند کرد و خودم هم آنجا حاضر خواهم شد و با تشکیل شورای امنیت و غذا وضعیت را بررسی می‌کنیم. اطلاعات در حوزه آنفلوآنزا را اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و دکتر گویا اعلام می‌کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم در مسیری قرار نگیرند که حاصل آن افزایش استفاده از واکسن باشد. مردم نیز مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی با اشاره به خبرهایی که در خصوص شیوع آنفلوآنزا از سایر استان‌ها می‌رسد، گفت: خبرهای پراکنده استان‌ها مورد تایید نیست و اطلاعات رسمی از خود وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

در ادامه وزیر بهداشت در خصوص کمبود پزشک متخصص در مناطق حاشیه تهران گفت: ما در طول دو سال گذشته بیش از 7500 متخصص را توزیع کردیم. در تهران و حاشیه تهران محرومیت جدی و شدید و ساخت است.ما ترجیح دادیم برای این مناطق بیشتر از افراد غیر طرحی استفاده کنیم. تا قبل از پایان زمستان در پاکدشت یکی از بزرگترین بیمارستان‌ها را افتتاح کنیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب