امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12961 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بدنام ترین پزشکان تاریخ+ تصاویر

خبرایران:اتفاقی که اخیرا در بیمارستان خمینی شهر رخ داد و پزشک این بیمارستان به دلیل عدم توانایی مالی والدین یک کودک بیمار، بخیه های زده شده به صورت او را باز کرد، بار دیگر، حرف و حدیثها درباره پزشکان را زیادتر کرده است.
بدنام ترین پزشکان تاریخ+ تصاویر

به همین بهانه و با این توضیح که اساسا تخلف این پزشک ایرانی با تخلفات و جنایت هایی که پزشکان بدنام تاریخ در دنیا انجام داده اند قابل مقایسه نیست در ادامه این گزارش از  سایت خبری «پایش»، ۱۰ پزشک بدنام تاریخ را به شما معرفی می کنیم.

 10- والتر فریمن

والتر فریمن یکی از عصب شناسان آمریکایی بود که به دلیل بریدن دیوانه وار اعضای بدن بیماران، به بدنامی شهره شد. فریمن بر اساس علاقه و شیفتگی ذاتی به کمالگرایی و انجام شایسته تکنیک های جراحی، در طی یک روز،حتی تا ۲۰ مورد قطعه بری انجام داده است! وی حتی به رسانه ها اجازه می داد از مراحل جراحی فیلم برداری کنند. وی بر روی ۳۵۰۰ بیمار عملیات قطعه بری انجام داده است که نتیجه آن مرگ تعداد زیادی از آنها بوده است.

9-  مارسل پتیوت

گفته می شود پتیوت پزشک فرانسوی و قاتل زنجیره ای، مسبب مرگ ۶۰ بیمار شده است. وی دوران حرفه ای خود را بعد از گذراندن دوران کارآموزی در یک بیمارستان روانی آغاز کرد. دیری نگذشت که به دلیل انجام  سقط جنین به صورت غیر قانونی و تجویز داروهای اعتیادآور به بدنامی شهرت یافت. اگرچه در اوایل از زیر بار مجازات قانونی طفره رفت اما بعد از مشاهده دود و بوی بدی که از منزلش متصاعد می شد، توسط پلیس دستگیر شد. در بازرسی منزل وی، بخش هایی از بدن انسان در شومینه پیدا شد. بعد از محاکمه، پتیوت در ۲۵ می ۱۹۴۶ اعدام شد.

8-  جایانت پاتل

جایانت پاتل، ملقب به دکتر مرگ، پزشکی هندی است که در آمریکا و سپس در استرالیا مشغول به کار بود. گفته می شود وی به دلیل نالایقی و بی سوادی، مسبب اصلی مرگ ۸۷ بیمار، بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ است. همچنین وی مبادرت به انجام جراحی های غیر ضروری، حتی بر روی بیماران سایر پزشکان نموده است. وی همچنین دارای سند جعلی است. در سال ۲۰۱۰ به دلیل قتل بیماران متعدد، به ۷ سال حبس محکوم شد.

7- کارل کلوبرگ

کارل کلوبرگ پزشک آلمانی است که در کمپ نازی های آلمانی مشغول فعالیت پزشکی بود. وی در آشویتز نیز فعالیت می کرد و اقدام به نابارور سازی زنان می کرد. وی به دنبال یافتن روش هایی ارزان برای نابارور سازی بود که در این راستا اقدام به تزریق اسید به درون رحم زنان می کرد! کلوبرگ بعدها دستگیر و بعد از مدت کوتاهی آزاد شد. وی بار دیگر دستگیر شد، اما قبل از حضور در جلسه محاکمه فوت کرد.

6- شیرو ایشی

شیرو ایشی میکروبیولوژیست ژاپنی، در خلال دومین جنگ جهانی در ارتش ژاپن، ستوان یک بود. وی فعالیت پزشکی خود را در سال ۱۹۴۲ آغاز کرد. وی اغلب زندانیان و اسیران جنگی و حتی شهروندان عادی را در معرض بیماری های مهلک نظیر طاعون و سیاه زخم قرار می داد. از دیگر فعالیت های وی می توان به ایجاد سکته قلبی و مغزی در بیماران، سقط جنین اجباری و غیره اشاره کرد. صدها نفر از مردم به دلیل کارآزمایی های بالینی وی جان خود را از دست دادند. بعد از جنگ جهانی دوم، ایشی توسط نظامیان آمریکایی دستگیر شد. با این حال، در ازای انتقال دانش پزشکی خود، مصونیت یافت.

 5- هارولد شیپمن

هارولد شیپمن یکی از فعال ترین قاتلین زنجیره ای تاریخ است. وی فعالیت پزشکی خود را از سال ۱۹۷۴ آغاز کرده و از آن زمان بیش از هزاران نفر را به کام مرگ فرو برده است. فعالیت های جنایی وی در سال ۱۹۹۸ بعد از اینکه سایر پزشکان متوجه نرخ بالای مرگ و میر در بیماران وی شدند، معلوم شد. شیپمن در سال ۲۰۰۰، به دلیل مرگ ۱۵ بیمار و جعل اسناد تحت پیگرد قانونی بود که به مدت ۱۵ سال به حبس محکوم شد. با این حال، وی در سال ۲۰۰۴ در سلولش، خود را به دار آویخت.

4- جان بودکین آدامز

جان بودکیز آدامز پزشک بریتانیایی، مسئول مرگ ۱۶۰ بیمار، مخصوصا افراد مسن، در فاصله سالهای ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۶ شناخته شده است. نکته عجیب و جالب توجه در این مورد این است که ۱۳۲ نفر از این افراد، قبل از مرگ خود، به اراده خود مقدار زیادی پول و ثروت در اختیار وی قرار داده بودند. گفته می شود این وصیت نامه ها توسط خود آدامز به رشته تحریر در آمده اند. اگرچه وی دفعات متعددی در دادگاه حاضر شده است، اما محکوم نشده است. وی تا زمان مرگ، همچنان به فعالیت های این چنینی خود ادامه می داد.

3-  اچ اچ هولمز

دکتر هنری هوآرد هولمز، یکی از اولین  قاتل های زنجیره ای در تاریخ آمریکاست. وی در هرمان مودگت متولد شده و در دانشکده پزشکی میشیگان به تحصیل پرداخت. وی در دوران تحصیل خود، جسدها را ربوده و با ایجاد تغییراتی در آنها چنین ادعا می کرد که مرگ آنها تصادفی بوده است. سپس وی به شیکاگو نقل مکان کرده و هتلی تاسیس کرد. این هتل در اصل مکانی برای شکنجه و قربانی سازی افراد بود، چرا که ساکنین این هتل هر از چند گاهی ناپدید می شدند! هولمز در زیرزمین این هتل اقدام به شکنجه و قتل افراد، مخصوصا زنان می کرد. وی عادت داشت گوشت و پوست جسد را از بدن جدا کرده و با اسکلت آنها چیزهایی درست کند. هولمز در سال ۱۸۹۷ دستگیر و اعدام شد.

2- مایکل اسوانگو

مایکل اسوانگو پزشک آمریکایی، علیرغم اینکه قتل ۶۰ نفر به وی نسبت داده می شود، به قتل ۳ نفر محکوم شد. علاقه شدید وی به خون و مرگ، کاملا در حرفه پزشکی وی نمود یافته بود. در دوران کارآموزی وی در دانشگاه ایالت اوهایو، پرستاران بیمارستان مشاهده کرده بودند که بیماران این بیمارستان به صورت اسرار آمیزی می میرند. در بررسی های به عمل آمده هیچ سر نخی به دست نیامد. سپس وی به ایلینیوس منتقل شد و در آنجا اقدام به مسموم سازی همکاران خود نمود. به دنبال این مسئله دستگیر و زندانی شد. بعد از آزادی، با سند سازی و جعل اسناد در زیمبابوه به عنوان دکتر مشغول فعالیت شد و بیماران بسیاری را به کام مرگ فرستاد. اگرچه توانست از آنجا فرار کند اما بالاخره در سال ۱۹۹۷ دستگیر شد. وی همچنان در زندان به سر می برد.

1-  ژوزف منژل

به جرات می توان گفت ژوزف رادولف منژل بدنام ترین پزشک تاریخ است. این پزشک آلمانی، ملقب به فرشته مرگ، در خلال جنگ جهانی دوم شرارت های متعددی انجام داده است اگرچه از دید همگان پنهان ماند. وی بعد از فارغ التحصیلی به ارتش آلمان پیوست و در وافن اس اس خدمت رسانی کرد. فعالیت های شیطانی وی، که تحت فعالیت های پزشکی مخفی ماندند، بعد از انتصاب وی به عنوان افسر پزشک در کمپ آشویتز آغاز شدند. قطع عضو، درمان با شوک برقی، نابارور سازی و تزریق سم بخشی از فعالیت های غیر قانونی وی هستند. تنها تعداد محدودی از افراد توانستند از این اقدامات وحشیانه جان سالم به در ببرند. وی بعد از اتمام جنگ، به آمریکای جنوبی فرار کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب