امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12962 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رکورددار اعدام در جهان عربستان شد

خبرایران: براساس آمارهای رسمی، تعداد کسانی که طی سال جاری میلادی در عربستان اعدام شده‌اند، 148 تن است و این رقم نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است.
رکورددار اعدام در جهان عربستان شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور عربستان اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از شهروندان این کشور به اتهام قتل همسرش در منطقه "رفحاء" اعدام شد.
 
براساس آمارهای رسمی از وزارت کشور عربستان، تعداد اعدام‌هایی که از ابتدای سال 2015 تا کنون در این کشور انجام شده به 148 مورد رسیده، در حالی که این تعداد در سال گذشته 87 مورد بود.  عفو بین الملل نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش اعدام در عربستان، تعداد اعدامی‌ها در یک سال گذشته در این کشور را 151 مورد و در سال گذشته 90 مورد دانست.
 
این سازمان افزود: این تعداد از سال 1995 تاکنون که با 192 مورد اعدامی به ثبت رسیده بالاترین عدد در طول این سال‌ها بوده و تعداد اعدامی‌ها در این سال‌ها هرگز از 90 مورد فراتر نرفته بود.  عربستان برای جرم‌هایی چون قتل، الحاد،‌ سرقت مسلحانه و خرید و فروش مواد مخدر مجازات اعدام در نظر می‌گیرد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب