امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13 تاریخ انتشار: شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

علیرضا سبط احمدی ؛

مسئولین کشور به هنرمندان اعتماد داشته باشند

علیرضا سبط احمدی تهیه کننده تلویزیون گفت: مسئولین فرهنگی و سیاسی کشور باید به ما به عنوان تهیه کننده، فیلمساز یا فیلمنامه نویس اعتماد داشته باشند. که در این صورت مطمئن باشید که می‌توانیم کیفیت آثار را بالاببریم و بتوانیم مخاطبان را در سینما و تلویزیون جذب کنیم.
مسئولین کشور به هنرمندان اعتماد داشته باشند

خبرایران؛ علیرضا سبط احمدی تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص تاثیرات منفی  شبکه‌های ماهواره‌ای در نهاد خانواده‌های ایرانی اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات و تکنولوژی است و کشورهای غربی از طریق هزاران شبکه ماهواره‌ای که تاسیس کرده‌اند به تبلغ فرهنگ و کالای خود می‌پردازند. در واقع آن‌ها هر آن چیزی را که دوست دارند به خورد مخاطب ما و مخاطبان سایر کشورهای جهان می‌دهند و به دنبال اهداف تبلیغاتی خود هستند.

وی افزود: امروز دنیای رقابت است و ما باید تلاش کنیم که در حوزه فرهنگ و هنر با ایجاد جذابیت‌های متفاوت و خوب مخاطب را جذب کنیم و اگر نتوانیم بدون شک در جذب مخاطب بازنده‌ایم. ما در این رقابت دو بخش داریم که بخش نخست آن این است که دنیای غرب و سایر کشورهای اروپایی می‌خواهند با نشاندن مخاطب در پای تلویزیون فرهنگ خوداش را غالب کند و هم اینکه جنس و کالاهای خود را که لوس و خوش رنگ است، به مخاطب غالب کند. به عبارت دیگر می‌خواهد اسپانسر خود را تبلیغ کرده و درآمد زایی کند.

سبط احمدی در ادامه تصریح کرد: کشورهای غربی و اروپایی یک نگاه ویژه به کشورهای مسلمان منطقه و ما دارند و می‌خواهند با توجه به اعتقاداتی مذهبی که داریم در غالب تهاجم فرهنگی هر آن چیزی را که دوست دارند اعم از فرهنگی، سیاسی و تجاری به خورد ما و سایر کشورهای مسلمان دهند. در واقع دنیای دیگر اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی ما را هدف گرفته است. به عبارتی دیگر می‌خواهد تهاجم فرهنگی خود را به ما دیکته کند.

وی خاطرنشان کرد: مثلا دنیای مسیحیت هزاران میلیارد دلار را صرف اشاعه فرهنگ مسیحیت در سطح جهان می‌کند تا آن در تمام دنیا گسترش دهد. یعنی فهمیده که دنیای سینما و تلویزیون می‌توانند آنلاین میلیارد نفر را در سطح جهان جذب کند. بنابراین برای آن هزینه می‌کند. یا اینکه مثلا صهیونیست‌ها در فیلمهایی که از طریق کپانی‌های بزرگ فیلم سازی می‌سازند. میلیون‌ها و میلیارد‌ها دلار را در آثار خود صرف این می‌کنند که خود را در دنیا مظلوم نشان دهند. آن‌ها هزینه می‌کنند برای اینکه خود را ثابت کنند. برای همین وقتی فیلمی را آن‌ها در هالیوود از طریق یک تهیه کننده یا کارگردان و فیلمنامه نویسی می‌سازند، می‌بینیم که اکثر کمپانی‌های هالیوودی صهیونیستی هستند. آن‌ها فهمیده‌اند که چگونه می‌توان از طریق سیما و تلویزیون همه تفکرات و دین خود را به سایر کشورهای دیگر دیکته کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شیر تو شیر» تاکید کرد: آن‌ها در کنار ارسال تهاجم فرهنگی خود به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنند که بتوانند درآمدهای بالای تجاری خود را نیز داشته باشند. ضمن اینکه درآمدهای فرهنگی خود را نیزدارند. ما کجا این کار را کردیم؟ کدام بخش کشورمان این کار‌ها را تاکنون انجام داده است؟ آیا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای تولید فیلم یا برنامه فرهنگی خوب و تاثیرگذار واقعا تاکنون برنامه ریزی داشته است؟

وی ادامه داد: آیا حوزه علمیه دراین خصوص هزینه‌ای حتی اندیشه‌ای کرده است؟ گاهی اوقات برخی‌ها هنرمندان را اصلا باور و قبول ندارند. در چنین شرایطی چگونه می‌توان انتظار داشت که ما در غالب فیلم یا سریال بتوانیم اندیشه و فرهنگمان را گسترش دهیم.

احمدی یادآوردشد: چگونه می‌توان انتظار داشت که ما بتوانیم همپای سایر کشور‌ها در خصوص تولیدات فرهنگی اعم از فیلم یا سریال بتوانیم رقابت داشته باشیم. به نظرم این یک نوع مقایسه ناجوانمردانه‌ای است. ما اول باید بدانیم که چه کاری می‌کنیم بعد به جنگ با حریف برویم. مردم همیشه ثابت کردند که از برنامه‌های جذاب و خوب استقبال می‌کنند. چون عاشق هیجان و جذابیت در آثار تصویری مثل سینما و تلویزیون هستند. شما نگاه کنید که درزمان پخش مناظره‌های انتخاباتی همه مردم از پیر، جوان، زن و مرد پیگیر این برنامه‌ها بودند و دراین ساعات سینما مخاطب کمتری داشتیم وحتی سایر برنامه‌های تلویزیون هم کمتر مورد استقبال قرار می‌گرفت. این برنامه برای مردم مهم بود و در ساعت پخش این برنامه سایر برنامه مخاطبی نداشت.

سبط احمدی عنوان داشت: مردم به برنامه فرهنگی مهم و تاثیرگذاراهمیت می‌دهند و مدام پیگیر آن هستند. بنابراین ما هم باید در این خصوص با تولیدات تاثیر گذار و جذاب خود مردم را با تلویزیون و سینما آشتی دهیم. البته باید در این خصوص به ما اعتماد شود و اجازه دهند تا از تمام نیرو و اندیشه خودمان برای هر چه بهتر شدن کیفیت آثار استفاده کنیم. همه مسئولین فرهنگی و سیاسی کشور باید به ما به عنوان تهیه کننده، فیلمساز یا فیلمنامه نویس اعتماد داشته باشند. که در این صورت مطمئن باشید که می‌توانیم کیفیت آثار را بالاببریم و بتوانیم مخاطبان را در سینما و تلویزیون جذب کنیم.

گفتگو از علی یعقوبی

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب