امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی مطرح کرد؛

پتروشیمی ایران برای سرمایه‌گذاران خارجیجذابیت‌های فراوانی دارد/تا پایان سال جاری ایرانی 5/4 میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد

خبرایران: مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ساختار جدید؛ سیاستگذاری، هدایت، حمایت، نظارت و تنظیم‌ است.
 پتروشیمی ایران برای سرمایه‌گذاران خارجیجذابیت‌های فراوانی دارد/تا پایان سال جاری ایرانی 5/4 میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد
به گزارش خبرایران ،عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایش سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی گفت:پیش از برگزاری این همایش هیأت‌های زیادی از کشورهای مختلف اروپا و آسیا به منظور کسب اطلاع از چگونگی سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران با اینجانب ملاقات داشته‌اند. همگی این هیأت‌ها ضمن اظهارنظر آمادگی، اعلام کرده‌اند که بلافاصله پس از برداشته شدن تحریم‌ها، اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری در ایران را شروع خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه علت ابراز چنین علاقه‌ای هم کاملا روشن است،خاطرنشان کرد: ایران غیر از برخورداری از ثبات در منطقه، از مزایای جذاب دیگری هم برخوردار است و همچنین ایران با داشتن 158 میلیارد بشکه ذخایر نفتی، و 23 تریلیون متر مکعب ذخایر گازی از نظر جمع کل ذخایر هیدروکربنی در جهان مقام اول را داراست.

شعری مقدم تصریح کرد: در ایران انرژی نسبتا ارزان است و ایران از نیروی کار جوان و تحصیل‌کرده‌ی فراوان و نسبتا ارزان برخوردار است.

وی ادامه داد: ایران بازار مصرف 75 میلیونی دارد، همچنین ایران حدود 2 هزار کیلومتر مرز آبی در خلیج فارس و دریای عمان دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: توانایی‌های موجود در ایران در زمینه‌های طراحی و مهندسی و ساختمان و نصب و حتی ساخت تجهیزات صنعتی مورد نیار واحدهای پتروشیمیایی به مرزهای خودکفایی رسیده است که همکارانم در روز دوم به تفصیل به این موضوع خواهند پرداخت.

شعری مقدم ادامه داد: این مزایا همراه با برخورداری از معافیت مالیاتی و گمرکی در مناطق متعدد ویژه و آزاد کشور، بخشی از مزیت‌های نسبی است که ایران را تبدیل به کشوری جذاب برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشمیی نموده است.

معاون وزیر نفت گفت: با اغتنام از این فرصت اجازه می‌خواهم که مختصری هم به تبیین نقش جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بعد از  اجرای کامل خصوصی سازی بپردازیم و خیلی خلاصه عرض کنم که شرکت ملی صنایع پتروشیمی چگونه می‌خواهد در توسعه این صنعت نقش آفرینی نماید؟

وی تصریح کرد: وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ساختار جدید؛ سیاستگذاری، هدایت، حمایت و نظارت و تنظیم‌گری است.

این مقام مسئول تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی موظف است که به کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت نفت، وزارت نیرو و دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط، مشخص کند که در چه نقاطی از ایران استعداد احداث صنایع پتروشیمیایی اعم از بالا دست و یا پایین دست وجود دارد.

وی در این رابطه تشویق بخش خصوصی به ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای اینگونه صنایع در مناطق مستعد و در صورت لزوم مشارکت‌ با بخش خصوصی با استفاده از منابع داخلی خود و یا منابع دولتی را مورد تاکید قرار داد

وی ادامه داد: متخصصین و کارشناسان شرکت ملی صنایع پتروشیمی می‌توانند در صورت نیاز خدمات فنی، مهندسی، اقتصادی، مالی و حقوقی به متقاضیان ارائه نمایند. آنها می‌توانند با استفاده از امکانات شرکت پژوهش و فناوری موجود و نظام مدیریت دانش در دست اجرا، از طریق تحقیق و توسعه و یا تبادل دانش و تجارب و درس آموخته‌های گذشته در حل معضلات واحدهای در حال بهره‌برداری، کمک‌های موثری کنند.

شعری مقدم خاطرنشان کرد: خوشبختانه علی‌رغم تمام محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه،‌تا پایان سال جاری ایرانی، 4.5 میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد و در پایان سال آتی نیز با افزوده شدن 4.7 میلیون تن دیگر، کل ظرفیت تولید کشور به 70 میلیون تن در سال بالغ خواهد گردید، و چنانچه قیمت‌های سال 1390 یعنی آغاز دهه 90 را مبنا قرار دهیم ارزش کل فروش محصولات این صنعت، بالغ بر 27 میلیارد دلار در سال خواهد شد.

انتهای پیام/م

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب