امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13023 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

الزام پیش بینی اعتبارات لازم جهت تامین سرانه های خدماتی در بافت های فرسوده

خبرایران: در نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار کلانشهر تهران، دستگاههای اجرائی ذیربط موظف به پیش بینی اعتبارات لازم در بودجه سال آینده خود برای تامین سرانه ها و زیرساختهای لازم در بافت فرسوده شدند.
الزام پیش بینی اعتبارات لازم جهت تامین سرانه های خدماتی در بافت های فرسوده

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، فتح اللهی در نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از حاشیه‌نشینی‌های اطراف تهران به دلیل اقدامات نهادهای عمومی که در حال قطعه‌بندی و تفکیک اراضی ملی در اختیار خود به قطعات کوچکتر  و فروش آنها با کاربری مسکونی است، اذعان کرد: این اقدامات، مجرمانه است و برای پیشگیری از افزایش اینگونه جرایم، باید اقدامات مؤثرتری انجام داد.

در این نشست بنا به پیشنهاد مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و تصویب اعضا، مقرر گردید با توجه به قرار گرفتن در فصل تنظیم بودجه سال آینده کل کشور، دستگاههای اجرائی و ذیربط پیش بینی های لازم جهت تامین اعتبارات موردنیاز برای ساخت فضاها و ساختمانهای عمومی و خدماتی در محدوه مصوب بافتهای فرسوده و تامین سرانه ها و زیرساختهای لازم در طرح های مصوب اقدام نمایند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار کلانشهر تهران با بیان اینکه مهم‌ترین چالش موجود در راه اجرای برنامه‌های بهسازی و نوسازی شهری و به طور کلی برنامه‌های توسعه شهری، فقدان مالکیت برای خانه‌های ساکنان بافت‌های آسیب‌پذیر است، گفت: طرح مشترکی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دست اقدام است تا بر اساس آن برای ساکنان خانه‌های فاقد مالکیت، سند صادر شود.

در ادامه ی این نشست، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون کاداستر در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی، گفت: این قانون می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در حوزه املاک و مستغلات از جمله ساکنان بافت‌های حاشیه‌ای شهرها را برطرف کند. ضمن اینکه از حجم پرونده‌های قوه قضائیه نیز می‌کاهد و زمینه برخورد با متخلفان را به صورتی جدی فراهم می‌کند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب