امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13025 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مجید غلامی‌جلیسه اعلام کرد؛

رقابت ۱۵۲ اثر در مرحله دوم داوری جایزه کتاب سال

خبرایران: مدیرعامل خانه کتاب گفت: در مرحله مقدماتی داوری کتاب سال ۳۲۵۳ عنوان کتاب ارزیابی شد که ۱۵۲ اثر از ۳۹ گروه تخصصی به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.
رقابت ۱۵۲ اثر در مرحله دوم داوری جایزه کتاب سال

به گزارش خبرایران، مجید غلامی‌جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب با بیان اینکه سی و سومین دوره جایزه کتاب سال از امسال به طور الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: مراحل ثبت‌نام و داوری آثار از طریق سایت جایزه کتاب سال انجام خواهد شد.

غلامی‌جلیسه به تفاوت سی و سومین دوره جایزه کتاب سال با دوره‌های پیشین اشاره کرد و افزود: در سی و سومین دوره، این امکان برای 470 نفر از داوران کتاب سال که از کارشناسان برجسته در حوزه‌های گوناگون هستند، فراهم شده است تا کتاب‌های شایسته ورود به جایزه کتاب سال را به دبیرخانه پیشنهاد و معرفی کنند.

غلامی‌جلیسه ادامه داد: در سی و دومین دوره از جایزه کتاب سال تلاش شد تا همه کتاب‌هایی که شایستگی‌های لازم را دارند، امکان حضور در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.

مدیر عامل خانه کتاب با بیان اینکه تعداد 6690 عنوان کتاب در سامانه سی و سومین جایزه کتاب سال ثبت شده است اظهار کرد: تا پایان روز هفدهم آذرماه تعداد 3253 عنوان در 39 گروه، داوری مقدماتی شد و از بین آنها 152 عنوان کتاب به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.

غلامی‌جلیسه آثار گروه‌هایی که تاکنون داوری مقدماتی آنها انجام شده است را نام برد و گفت: گروه‌های زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، زبان عربی، آموزش و پرورش، ادیان دیگر، هنرهای نمایشی، موسیقی، روانشناسی، ریاضیات، اخلاق، نمایشنامه، دامپزشکی، مهندس صنایع و مهندس شیمی از جمله این گروه‌ها هستند.

به گفته مدیر عامل خانه کتاب، فرایند داوری مرحله دوم جایزه کتاب سال در گروه‌هایی که داوری مقدماتی آنها انجام و برگزیدگان آنها مشخص شده است، به زودی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود نتایج مرحله دوم داوری نیز تا نیمه دی‌ماه مشخص شود.

لازم به ذکر است، مراسم اختتامیه سی و سومین جایزه کتاب سال طبق هر سال 19 بهمن‌ماه، با معرفی برگزیدگان و کتاب‎های شایسته تقدیر برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب