خبرایران: ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات کالایی در سامانه قرضالحسنه ازدواج با توجه به فرآیند اجرائی، امکانپذیر است.
به گزارش خبرایران، به نقل از روابطعمومی بانک مرکزی، «فرآیند اجرایی تبصره 26 قانون بودجه سال 1394 در خصوص تسهیلات کالایی ازدواج» به شرح زیر است:
1- ثبت نام در سامانه تسهیلات قرضالحسنه ازدواج، انتخاب گزینه دریافت تسهیلات کالایی و اخذ کد رهگیری.
2- انتخاب فروشنده مورد نظر از لیست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت مندرج در پایگاه اطلاعرسانی آن وزارتخانه به آدرس اینترنتی http://www.mimt.gov.ir
3- مراجعه به فروشنده، دریافت پیش فاکتور و معرفی بانک عامل از سوی فروشنده به متقاضی.
* چنانچه متقاضی کالاهای متفاوت از فروشندگان مختلف را انتخاب کند، لازم است به این نکته توجه داشته باشد که تمامی فروشندگان انتخاب شده نسبت به معرفی متقاضی فقط به یک بانک اقدام نمایند.
4- مراجعه متقاضی به شعب بانک عامل (معرفی شده از سوی فروشندگان کالا)، پذیرش متقاضی در سامانه ازدواج از سوی شعبه مربوطه، انعقاد قرارداد با بانک عامل و ارائه تضامین کافی و معتبر به بانک عامل (ظرف مدت حداکثر 2 ماه از تاریخ اخذ کد رهگیری).
5- مراجعه متقاضی به فروشنده، ارائه نسخهای از اصل قرارداد منعقده با بانک عامل و دریافت کالا (حداکثر ظرف یک هفته پس از تکمیل قرارداد با بانک عامل).
6- فروشنده مکلف است گواهی امضاء شده از سوی خریدار جهت واگذاری کالا را به بانک ارسال کند. بدیهی است بانک قبل از اخذ گواهی مذکور نباید نسبت به واریز اقساط به حساب فروشنده اقدام کند.
گفتنی است، بر اساس تبصره (٢٦) مادهواحده قانون بودجه سال ١٣٩٤ کل کشور، زوجهای مشمول دریافت وام ازدواج میتوانند به جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند. تسهیلات مزبور توسط تولیدکنندگان و فروشندگان متقاضی عرضه کالاهای بادوام داخلی ارائه میشود و بانکها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی صرفاً موظف به تضمین پرداخت اقساط به درخواست فروشنده و پس از اخذ تضامین لازم از زوجین میباشند.