امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13030 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد؛

نمایشگاه الکامپ 21 نشانه برپا خواستن و شتاب گرفتن صنفعت آی سی تی کشور است/ سهم ای سی تی در بخش اقتصادی حدود دو هفت دهم درصد است/ باید ظرفیت‌ مهارتی نیروی انسانی بازار را ارتقاء دهیم

خبرایران: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیست ویکمین نمایشگاه الکامپ نشانه برپا خواستن و شتاب گرفتن صنفعت آی سی تی کشور است.
نمایشگاه الکامپ 21 نشانه برپا خواستن و شتاب گرفتن صنفعت آی سی تی کشور است/ سهم ای سی تی در بخش اقتصادی حدود دو هفت دهم درصد است/ باید ظرفیت‌ مهارتی نیروی انسانی بازار را ارتقاء دهیم

به گزارش  خبرایران، بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ پیش از ظهر امروز دوشنبه 23 آذرماه با حضور نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

نصرالله جهانگرد با اشاره به این موضوع که فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، نقش مؤثری را تا کنون ایفا کرده است، اظهارداشت: برای برنامه ششم توسعه مطالعاتی انجام شد که براساس این مطالعات رشد 9 بخش استراتژیک کشور مورد بررسی قرار گرفت که از این میان بخش فناوری اطلاعات 19.4 درصد رشد داشته و  این معادل چیزی برابر دو و نیم تا سه برار رشد است.

وی افزود: رشد نوزده و چهاردهم درصد بخش فناوری اطلاعات نشان می‌دهد که برنامه‌ریزان توسعه ایران باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا این رشد به نوزده و شش دهم درصد ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: سهم ای سی تی در بخش اقتصادی حدود دو هفت دهم درصد است و پیش بینی برنامه ششم توسعه ضریبی بالغ بر دو برابر این رقم است و افق برنامه به این صورت است که برآوردمان 70 هزار میلیارد گردش بازار است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما باید در سه حوزه کار حرفه ای انجام دهیم که می‌توان به افزایش ظرفیت مهارتی نیروی انسانی بازار، حمایت از شرکت‌های نوپا و ورود به بازار بین‌المللی ومنطقه‌ای اشاره کرد.

وی بیان کرد: ما علاوه بر آنکه باید ظرفیت‌ مهارتی نیروی انسانی بازار را ارتقاء دهیم، باید بنگاه‌های بزرگ و متوسط را موظف کنیم تا در کنارشان یک اکوسیستمی را ایجاد کنند  و به حمایت از شرکت‌های نوپا بپردازند.

جهانگرد ادامه داد: صنعت آی تی کشور باید منطقه‌ای و جهانی رفتار کند و این رفتار باید به صورت ورود به بازار بین‌المللی، ارائه محصولات با کیفیت باشد. ما باید برای حفظ بازار، جهانی شویم و کیفیت محصولات‌مان را منطقه‌ای کنیم.

وی افزود: برای جهانی شدن صنعت آی تی کشور تسهیلاتی را فراهم خواهد شد و همه تلاشش را می‌کنند تا مشکلات را احصا و درنهایت مرتفع کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: بیست ویکمین نمایشگاه الکامپ نشانه برپا خواستن و شتاب گرفتن صنفعت آی سی تی کشور است. همچنین طی مکاتباتی که با وزارت صنایع انجام داده‌ایم تا دو نمایشگاه الکامپ و تلکامپ را به صورت مشترک و در زمان معینی در سال آینده برگزار کنیم.در این دوره از نمایشگاه الکامپ، سالنی را به دولت الکترونیک اختصاص داده شده است که در این بخش سیستم الکترونیک انتخابات برای معرفی بازدیدکنندگان عرضه شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب