امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13033 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام امرودی خبرداد؛

شیخ زکزاکی شخصیتی بسیارمتواضع و مودب دارد/ رژیم صهیونیستی از تفرقه بین مسلمانان سوء استفاده می کند/ شیخ زکزاکی از انقلاب اسلامی ایران الگو برداری کرد/مسئولان نیجریه به نیروهای هلال احمر و صلیب سرخ جهانی برای درمان مجروحین حادثه اجازه دهند

خبرایران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شیخ زکزاکی با الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران باعث افزایش تعداد مسلمانان در نیجریه شد و نتیجه تلاش ۱۰ میلیون نفر در کشور نیجریه مسلمان است.
شیخ زکزاکی شخصیتی بسیارمتواضع و مودب دارد/ رژیم صهیونیستی از تفرقه بین مسلمانان سوء استفاده می کند/ شیخ زکزاکی از انقلاب اسلامی ایران الگو برداری کرد/مسئولان نیجریه به نیروهای هلال احمر و صلیب سرخ جهانی برای درمان مجروحین حادثه اجازه دهند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری هم اندیشی ستاد مردمی پیگیری فاجعه زاریا و سرنوشت علامه زکزاکی بعدازظهر امروز 23 آذرماه 1394 با حضور«حجت الاسلام میثم امرودی» رئیس شورای سیاست گذاری دفتر حمایت از فلسطین شهرداری تهران، «حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله حسینی» قائم مقام شورای سیاست گذاری دفتر حمایت از فلسطین شهرداری تهران، «حسین رویوران» معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ،«دکتر علیرضا قزوه»مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و از شاعران برجسته کشور «فروز رجاییفر» عضو دانشجویان پیرو خط امام فر و دبیر کل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و اصحاب رسانه  در تالار ایوان شمس برگزار ودراین نشست خبری «حجت الاسلام میثم امرودی» رئیس شورای سیاست گذاری دفتر حمایت از فلسطین شهرداری تهران  اظهارداشت:شیخ زکزاکی شخصیتی بسیار متواضع و مودب دارد و با ارتباطات مردمی فوق العاده ای که دارد نزدیک به سه دهه است که جریان اسلام در نیجریه را مدیریت می کند و علامه زکزاکی بعد از انقلاب اسلامی ایران و دیداری که با امام راحل داشت تحت تاثیر روح امام راحل قرار گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به شخصیت علامه شیخ زکراکی دبیر کل جنبش مردمی نیجریه تصریح کرد: وی با الگو برداری که از انقلاب کشورمان داشت باعث افزایش تعداد مسلمانان در نیجریه شد و نتیجه تلاش شیخ  زکزاکی هم وجود ۱۰ میلیون مسلمان در کشور نیجریه است.

رئیس شورای سیاست گذاری دفتر حمایت از فلسطین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی یکی از اعضای مجمع حمایت از مردم فلسطین است ،‌ علامه زکزاکی در تمام همایش هایی که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین صورت می گرفت حضور پیدا می کرد و به سخنرانی می پرداخت و مراسم راهپیمایی روز قدس را نیز در نیجریه همه ساله برگزار می کرد که دو تن از فرزندان خود را نیز در راهپیمایی دو سال پیش از دست داد و فرزندانش در راه اسلام و توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: استواری و ایستادگی علامه زکزاکی در تمام نقاط نیجریه زبانزد خاص و عام است چرا که در راه خود حتی فرزندانش را نیز به اسلام هدیه می کند.

حجت الاسلام امرودی در مورد فاجعه ای که چندی پیش در شهر زاریا در نیجریه رخ داد تاکید کرد: متاسفانه در این حادثه چند تن دیگر از فرزندان شیخ زکزاکی شهید شدند و خود علامه نیز مجروح شد و در حال حاضر توسط ارتش این کشور نگهداری می شود و قطعا صهیونست ها عامل اصلی این فاجعه هستند که منجر به شهادت بسیاری از مسلمانان نیجریه شدند.

وی ابرازداشت: رژیم صهیونیستی به طور کلی از تفرقه بین مسلمانان سوء استفاده می کند و به همراه گروه های تکفیری بیشترین بهره را از این تفرقه می برند و درخواست جمهوری اسلامی ایران از مسئولان نیجریه ای این است که اجازه بدهند تا نیروهای هلال احمر و صلیب سرخ جهانی برای درمان مجروحین حادثه به محل اعزام شوند این در حالی است که هیچ راه ارتباطی به محل حادثه وجود ندارد .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان داشت: مجروحین بدون رسیدگی در محل حادثه حضور دارند و ما از سازمان ملل می خواهیم که به این موضوع ورود پیدا کند و عاملین این حادثه را محاکمه کند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را به ویژه برای اعزام پزشکان به منظور درمان مجروحین حادثه به نیجریه اعلام می کند.

وی در پایان سخنان خود گفت:‌ این خون های به ناحق ریخته شده قطعا  احیاگر اسلام است و امیدواریم دین اسلام روز به روز در نقاط مختلف جهان گسترش یابد و ان شاء الله به زودی شاهد آزادی شیخ زکزاکی خواهیم بود.

حجت الاسلام سید عبدالله حسینی سخنگو و قائم مقام شورای سیاست گذاری دفتر حمایت از فلسطین شهرداری تهران نیزدراین نشست اظهارداشت: متاسفانه دو روز پیش علامه شیخ ابراهیم زکزاکی دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه و تعدادی از مسلمانان که در حسینیه بقیه الله شهر زاریا مشغول برگزاری مراسم دینی بودند هدف گلوله قرار گرفتند و علامه شیخ ابراهیم زکزاکی در خانه اش در محاصره قرار گرفت و مجروح شد و همسر به همراه دو دختر وی نیز دستگیر شدند.

قائم مقام شورای سیاست گذاری دفتر حمایت از فلسطین شهرداری تهران ابرازداشت:‌ سه فرزند علامه زکزاکی سال گذشته در روز قدس هدف گلوله های  تکفیری صهیونیستی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند و تنها فرزند باقی مانده او نیز در حادثه شهر زاریا به شهادت رسید و اکنون علامه شیخ ابراهیم زکزاکی از ناحیه سینه مجروح شده است و در نقطه نامعلومی نگهداری می شود.

وی تعداد آمار شهدا را بیش از صدها نفر اعلام کرد و گفت: اکنون گروه های امدادی از جمله هلال احمر و صلیب سرخ امکان امداد رسانی به مجروحان این حادثه را ندارند این در حالی است که ارتش این کشور با حرکت کور مذهبی گروهک تروریستی بوکوحرام برخوردی نکرده است.

حجت الاسلام حسینی عنوان داشت: ما اجازه بازدید به کمیته های حقیقت یاب سازمان کنفرانس اسلامی از این منطقه، مجازات عوامل ایجاد این حادثه تلخ، زمینه سازی برای ورود پزشکان بدون مرز برای امداد رسانی به مجروحان و یا انتقال مجروحان به کشورهای حامی مسلمانان از جمله جمهوری اسلامی ایران را خواستاریم.

علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و از شاعران برجسته کشور نیز گفت: من از این حادثه بسیار ناراحت هستم و آن را محکوم می کنم. به نظر من ادبیات و هنر می تواند دیکتاتورها را در سرجای خود بنشاند. شما می توانید با زبان صلح طلبی سخن بگویید.

قزوه به عنوان نماینده شاعران در این ستاد مردمی افزود:‌ شعرای انقلاب اسلامی ایران آماده اند تا در این زمینه فعالیت کنند و به زودی مراسم شب شعری در تهران و قم برگزار خواهد شد.

فروز رجایی فر دبیر کل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام نیزدر ادامه نشست خبری با تشریح شخصیت شیخ ابراهیم زکزاکی تاکید کرد: علامه یک فعال ضد صهیونیست هستند و به عنوان یک حامی و مدافع فلسطین شناخته شده هستند.نیجریه به دلیل دارا بودن نفت از مناطق مورد طمع صهیونیست سرمایه داری است. در کشور نیجریه علامه زکزاکی روز جهانی قدس را به شکل کاملا مردمی نهادینه کرده بودند.

دبیر کل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام درپایان گفت: اگر قدرتی در ارتش نیجریه است بهتر است علیه بوکوحرام به کارگرفته شود.ما متاسفیم که به چنین شخصیتی حمله می شود. ایشان باید هرچه زودتر آزاد شوند و از ایشان دلجویی شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب