امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13041 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

ابلاغ دستورالعمل کارت اعتباری فردا فقط برای کالای ایرانی/ انتشار گزارش 6 ماهه رشد؛ انشاالله/ مشکل موسسه ثامن حل می‌شود

خبرایران: رئیس‌‌کل بانک مرکزی از تک رقمی شدن نرخ تورم نقطه به نقطه در آذرماه امسال خبر داد و گفت: دستوالعمل کارت اعتباری خرید کالا فردا ابلاغ می‌شود.
ابلاغ دستورالعمل کارت اعتباری فردا فقط برای کالای ایرانی/ انتشار گزارش 6 ماهه رشد؛ انشاالله/ مشکل موسسه ثامن حل می‌شود
به گزارش خبرایران، ولی الله سیف در حاشیه پنجمین مراسم بزرگذاشت هفته پژوهش و فناوری در خصوص اجرای طرح کارت اعتباری، اظهارداشت: از امروز یا فردا دستورالعمل طرح کارت اعتباری به بانک‌ها ابلاغ می‌شود. تامین مالی اعتبار خرید کالاهای ایرانی در این طرح که منابع آن توسط بانک مرکزی تامین می‌شود به فاصله یکی دو روز از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد. این وزارتخانه لیست کالاها را تهیه کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: لیست کالاهایی که اعلام می‌شود وقتی صاحب کارت برای خرید مراجعه می‌کند از طریق دستگاه کارتخوان فروشگاه کالا شناسایی و شامل تخفیف و نرخ خاص می‌شود که می‌تواند مبنای معامله قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با این طرح تحرک در تولید ایجاد می‌شود، گفت: اعتبار 4200 میلیارد تومانی که بانک مرکزی اختصاص می‌دهد فقط برای کالاهای تولید داخل است و کالاهای خارجی به هیچ وجه شامل این اعتبار بانک مرکزی نمی‌شود. براساس سوء تفاهمی که به وجود آمده، کالاهای خارجی ایراد اساسی طرح قلمداد شده در حالی که اصلا قرار نبود با این اعتبار کالای خارجی خریداری شود.

وی تاکید کرد: 4200 میلیارد تومان بانک مرکزی فقط به مصرف کالاهای ایرانی اختصاص می‌‌یابد.

نرخ ارز در بودجه نهایی نشده است

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز در بودجه گفت: هنوز نرخ ارز در بودجه نهایی نشده و آقای نوبخت تصمیم نهایی را اعلام می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ دلار در بودجه کمتر از نرخ مبادله ای خواهد بود نیز گفت: بعید است نرخ آن کمتر از بودجه امسال و همچنین کمتر از نرخ دلار مبادله ای باشد.

مشکلات موسسه ثامن به تدریج حل می‌شود

وی در خصوص موسسه ثامن الحجج و مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران این موسسه به وجود آمده است، اظهارداشت: این موسسه قبلا مجوزی از بانک مرکزی نداشته و هم‌اکنون با همکاری که بین چند دستگاه از جمله بانک مرکزی وجود دارد، فکر می‌کنیم به تدریج مسائل این موسسه حل خواهد شد و سپرده‌گذاران پس اندازهای خودشان را می‌توانند بگیرند.

سیف تاکید کرد: دغدغه اصلی بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها در جهت صیانت از منابع سپرده‌گذاران است و اگر در این مسیر همکاری کامل شود، ممکن است موسسه بتواند ادامه حیات دهد.

انتشار گزارش رشد اقتصادی 6 ماهه انشالله

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به اینکه گزارش رشد اقتصادی سه ماهه اول امسال منتشر نشد، بانک مرکزی گزارش رشد اقتصادی شش ماهه اول امسال را منتشر می‌کند، گفت: اگر گزارش رشد اقتصادی آماده شود، انشاالله منتشر می‌کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب