امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13048 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون قوه قضاییه اعلام کرد؛

سامانه دسترسی اینترنتی مردم به ابلاغنامه‌ها راه‌اندازی می شود/ ایجاد شبکه اجتماعی بومی یکی از وظایف وزارت ارتباطات است

خبرایران: حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون قوه قضاییه گفت: ایجاد شبکه اجتماعی بومی یکی از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که می‌تواند جایگزین شبکه‌هایی همچون تلگرام شود.
سامانه دسترسی اینترنتی مردم به ابلاغنامه‌ها راه‌اندازی می شود/ ایجاد شبکه اجتماعی بومی یکی از وظایف وزارت ارتباطات است

به گزارش خبرایران، نشست خبری حجت‌الاسلام حمید شهریاری، معاون قوه قضاییه، عصر امروز درغرفه قوه قضاییه واقع در سالن 41 بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

حجتالاسلام شهریاری با اشاره به تصویب آئین دادرسی الکترونیک اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در دادگستری، موضوع ابلاغ است که برای حل این مشکل آئین دادرسی الکترونیکی را به تصویب رساندیم. این آئین‌نامه تدوین شده است و مراحل نهایی آن می‌گذرد. 

وی بیان کرد: بر اساس محاسبه‌ای که در سال 93 انجام شده است، برای هر ابلاغ دو هزار تومان هزینه پستی و حد اقل هشتصد تومان هزینه پرسنلی و خدماتی صرف می‌شود. با اجرای این آئیننامه سالانه شاهد صد و شصت و دو و نیم میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهیم بود.

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: سامانه دسترسی اینترنتی مردم به ابلاغنامه‌ها را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد تا متقاضیان با مراجعه به این سایت ابلاغنامه‌های خود را دریافت کنند. همچنین سامانه سنا تا اوایل سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به خبرهایی درباره انحلال شوراها به ویژه شورای فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای انحلال شورای فناوری اطلاعات هم مجلس و هم شورای عالی فضای مجازی می‌تواند ورود کند اما همه دست‌اندرکاران این اتفاق نظر را دارند تا شورای فناوری اطلاعات اگر قرار بر ماندن باشد، باید با شرح وظایف متفاوت از گذشته ادامه دهد.

حجت‌الاسلام شهریاری ادامه داد: اگر قرار باشد تا نهادی جایگزین شورای فناوری اطلاعات باشد، باید مجلس و شورای عالی فضای مجازی در این خصوص نظر دهند تا نهادی تأسیس شود و به نوعی جایگزین شورای فناوری اطلاعات باشد.

وی با اشاره به شورای عالی اطلاع‌رسانی تصریح کرد: اگر بنا بر ادامه روند شورای عالی اطلاع‌رسانی باشد، می‌تواند ذیل شورای عالی فضای مجازی قرار بگیرد. البته پیشنهادی در این خصوص مطرح شد که شورای عالی اطلاع‌رسانی همچون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تبدیل به مرکز ملی زبان و خط فارسی رایانه شود.

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار کرد: 40 میلیارد تومان اعتبارات بخش فناوری اطلاعات است که از این رقم تنها 30 درصد آن جذب شده است و تا سه ماه آینده امیدواریم الباقی اعتبارات تأمین شود.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در خصوص خارج شدن از حالت انفعالی اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید بسیار فعالتر است و شاهد برگزاری سه جلسه بودیم در حالی که در دوره گذشته طی شش ماه هیچ جلسه‌ای برگزار نشد.

معاون قوه قضاییه بااشاره به موضوع فیلترینگ تلگرام اظهار کرد: شایعات بسیاری در خصوص فیلترینگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نباید به این شایعات دامن زد. فیلترینگ تلگرام مربوط به شورای عالی فضای مجازی نیست و شورا باید در خصوص سیاست‌ها و طرح‌های کلان تصمیم‌گیری کند. امیدواریم یکی از طرح‌های کلان شورا ایجاد شبکه اجتماعی باشد.

وی بیان کرد: یکی از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه اجتماعی بومی است که هرچه سریعتر باید راه‌اندازی شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب