امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1305 تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سمینار آشنایی با اصول طب سنتی ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود

خبرایران: انجمن طب سنتی ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش 30 بهمن‌ماه حاری سمینار آشنایی با اصول طب سنتی ایرانی و اسلامی را برگزار می‌کند.
سمینار آشنایی با اصول طب سنتی ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش خبرایران، انجمن طب سنتی ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش 30 بهمن‌ماه سمینار آشنایی با اصول طب سنتی ایرانی و اسلامی را به منظور آشنایی اجمالی پزشکان و متخصصان پزشکی با اصول و مبانی مکتب طب سنتی ایرانی و اسلامی برگزار می‌کند.

این نشست دو روزه درصدد تبیین اصول و مبانی مکتب طب سنتی ایرانی و اسلامی برای پزشکان و متخصصان پزشکی شامل علوم پایه طب سنتی، اصول و مبانی تشخیص وضعیت سلامت شخص، علت شناسی سلامتی و بیماری و اصول اولیه حفظ سلامتی است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته در روز نخست این همایش مباحثی از قبیل: تبیین دوره و ارائه مقدمات، تاریخچه، تعاریف و انواع طب سنتی و مکمل، جایگاه طب سنتی و مکمل در ایران و جهان، منابع، دلائل لزوم احیا و آسیب شناسی طب سنتی ایران، تعریف، موضوع و اهمیت طب از دیدگاه طب سنتی، تبیین کلی مبانی نظری (علوم پایه) طب سنتی شامل امور طبیعیه، اسباب و علل، دلائل و علائم، انواع و مفهوم کیفیات‌(حرارت، رطوبت) و مفهوم ارکان چهارگانه، انواع و اهمیت آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین مفهوم مزاج (گرمی، سردی و ...) و انواع آن؛ مزاج اصلی، عارضی، اعتدال مزاج‌(انواع اعتدال)، معیارهای مهم برای تشخیص مزاج اشخاص، عواملی که منجر به اختلال (سوء) مزاج (گرم، سرد، خشک، تر) می‌شوند، بیماری‌های شایع در اشخاص دارای مزاج‌های مختلف (استعداد ابتلا به بیماری‌ها) و اصول سبک زندگی صحیح برای ایشان (موارد مفید و مضر) و مزاج حالات مختلف: سنین، حالات روحی و روانی، اعضای بدن، شغل‌ها، فصول و ... نیز از بخش‌های دیگر مباحث ارائه شده در روز نخست این برنامه خواهد بود.

براساس گزارش ایکنا، در روز دوم این کنگره نیز مباحثی از قبیل: مفهوم، خصوصیات، انواع و اهمیت اخلاط چهارگانه در بدن: صفرا، خون، بلغم و سودا، اهمیت غذا و هضم در تولید اخلاط، هضم‌های چهارگانه در بدن و اهمیت آن‌ها، علائم افزایش هریک از اخلاط در بدن و روش‌های ساده جلوگیری یا درمان آن، طبقه بندی کلی اعضای بدن در طب سنتی، بررسی مزاج اعضا و ارتباط آن با مزاج بدن، علائم اختصاصی سوء مزاج اعضای مهم (مغز، قلب،کبد، معده) و روش‌های ساده پیشگیری و رفع سوء مزاج آن‌ها و مفهوم عملی ارواح و قوای بدنی، ارتباط آن‌ها با اعضا و عملکردهای بدن مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب