امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13072 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد؛

فرهنگ مستند دیدن درایران وجود دارد/ برنامه‌ای برای آغاز یک تحول جدید در سینمای مستند داریم/ جشنواره «سینماحقیقت» جزو جشنواره‌های به معنای واقعی «بین‌المللی» سینمای ایران است

خبرایران: دکتر حجت‌الله ایوبی با حضور در سینما فلسطین و بازدید از نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، سینمای مستند را در اکران عمومی موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت که برنامه‌ای برای آغاز یک تحول جدید در سینمای مستند در دست تهیه است.
فرهنگ مستند دیدن درایران وجود دارد/ برنامه‌ای برای آغاز یک تحول جدید در سینمای مستند داریم/ جشنواره «سینماحقیقت» جزو جشنواره‌های به معنای واقعی «بین‌المللی» سینمای ایران است

به گزارش خبرایران، دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، پیرامون برگزاری نهمین دوره این جشنواره گفت: «چیزی که مطمئن هستم این است که هر روز آقای طباطبایی‌نژاد از دیروزش بهتر است و هر دوره جشنواره سینماحقیقت را بهتر از دوره قبل برگزار می‌کند. ایشان پُر از ایده‌های جدید هستند و مدیران خوب، ایده‌های خوبی هم دارند.»
ایوبی با اشاره به اهمیت سینمای مستند عنوان کرد: «فیلم مستند در ایران ظرفیت بالایی دارد. بسیاری از بزرگان ما در عرصه سینما از مستندسازان هستند. خوشبختانه پشتوانه‌ی فیلم مستند، دانش و تجربه است و بدون دانش و تجربه نمی‌شود مستند خوب ساخت.»
رئیس سازمان سینمای ادامه داد: «باعث خوشحالی است که به تدریج مخاطبین سینمای مستند در ایران افزایش پیدا می‌کنند. من همیشه با کسانی که می‌گفتند فرهنگ دیدن فیلم مستند در ایران وجود ندارد، مخالف بودم. اتفاقاً فرهنگ مستند دیدن وجود دارد، اما زمینه و شرایط آن مهیا نیست و باید امکان نمایش فیلم‌های مستند چه در تلویزیون و چه در سینما فراهم شود.»
دکتر ایوبی با تاکید بر ادامه‌ی روند اکران مستند در گروه هنر و تجربه، یادآور شد: «اتفاقی که در هنر و تجربه برای اکران مستند افتاد، اگرچه اتفاق کوچکی بود اما انرژی زیادی به مستندسازان داد که بدانند اگر مستند خوب بسازند و شرایط اکران درست برایشان فراهم شود، همپای سینماگران داستانی می‌توانند پیش بروند و مخاطب عمومی داشته باشند.»
وی تاکید کرد: «حداقل دستآورد گروه هنر و تجربه این است که نشان داد در ایران هم فرهنگ مستند دیدن وجود دارد و مستندسازانی داریم که می‌توانند فیلم پُرمخاطب بسازند و آثارشان را اکران کنند. خوشبختانه در تلویزیون شبکه‌ای به مستند اختصاص پیدا کرده که دسترنج مستندسازان در آن خوب دیده می‌شود و از آن شبکه‌هایی است که درست اداره می‌شود.»
رئیس سازمان سینمایی جشنواره سینماحقیقت را از جمله جشنواره‌های بسیار تخصصی دانست و خاطرنشان کرد: «این جشنواره جزو جشنواره‌های به معنای واقعی «بین‌المللی» سینمای ایران است؛ برای اینکه ملاحظاتی که برای جشنواره‌های بین‌المللی دیگر داریم، در این جشنواره وجود ندارد. در این جشنواره می‌توانیم بخش عظیمی از مستندهای روز دنیا را نشان دهیم. به همین خاطر هم از نظر حضور مهمانان و هم فیلم‌های نمایش داده شده، کاملا بین‌المللی است.»
وی در پایان از برنامه ویژه برای مستندسازان خبر داد گفت: «ارادت ما به دوستان مستندساز، قدیمی، قلبی و پایدار است. از آقای طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خواستیم برنامه ویژه‌ای با همکارانشان برای سال جدید سینمای مستند پایه‌ریزی کنند؛ برنامه‌ای که به عنوان آغاز یک تحول جدید در سینمای مستند است. امیدواریم این برنامه اتفاق خوشایندی برای مستندسازان باشد.»

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب