امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1309 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهران احمدی؛

نظرات تا به امروز در مورد «آوای باران» مثبت بوده / تئاتراز من دور افتاده / نیاز به بازپروری دارم

خبرایران: مهران احمدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت:متأسفانه هر کاری که خواستم بکنم یا توقیف شد یا به گل نشست. تئاتراز من دور افتاده است، اما بنا دارم تا سال آینده در تئا‌تر فعال‌تر باشم، احساس می‌کنم نیاز به بازپروری دارم و تئا‌تر برای من این کار را انجام می‌دهد.
نظرات تا به امروز در مورد «آوای باران» مثبت بوده / تئاتراز من دور افتاده / نیاز به بازپروری دارم
به گزارش خبر ایران: مهران احمدی روزهای پرکاری را پشت سرمی‌گذارد؛ سریال «یادآوری» این شب‌ها با بازی او از شبکه آی‌فیلم روی آنتن است و سریال «آوای باران» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده نیز دیگر سریالی است که مهران احمدی نقش متفاوتی در آن ایفا کرده است.

در حوزه سینما هم فیلم «روز روشن» با بازی احمدی در حال حاضر روی پرده سینماهاست. او سال گذشته برای بازی در این فیلم کاندیدای دریافت سیمرغ بهترین نقش اول مرد شد. مهران احمدی که در روزهای پایانی سال با گروه «پایتخت» راهی شمال کشور شده تا نوروز امسال هم فصل سوم این مجموعه را از شبکه یک سیما ببینیم، در گفت‌وگو با خبرآنلاین از حضورش در فیلم «روز روشن» و پرکاری‌اش در تلویزیون طی سال‌های اخیر صحبت کرد.

«روز روشن» یکی از فیلم‌های خوب جشنواره سال گذشته بود، البته با اینکه اولین تجربه حسین شهابی محسوب می‌شد اما فیلم قابل قبولی بود. چه شد که در اولین تجربه این کارگردان با او همراه شدید؟

 «روز روشن» اولین ساخته حسین شهابی بود و طبق اصول مرسوم، خوانش فیلمنامه توسط من انجام شد و تصمیم گرفتم در اولین تجربه سینمایی او درکنارش باشم. معمولاً در این نوع کارکردن تجربه زیادی دارم؛ اینکه فیلم حاصل هم‌اندیشی کارگردان و بازیگران است و قبل از فیلمبرداری تمرین‌های زیادی را پشت سر می‌گذاریم و در دورخوانی سعی می‌کنم، منطق و واقعیت در کار را اولین و مهم‌ترین ویژگی کار قرار بدهم و چیزهایی که باعث می‌شود فیلم واقعی به نظر نرسد را کنار می‌گذارم. یکی از اتفاقات خوب این فیلم انتخاب درست بازیگران فیلم بود، مثل حضور شما و پانته‌آ بهرام که جنس بازی شما شباهت زیادی به هم دارد.

هوشمندی کارگردان فقط این نیست که دکوپاژ را درست انجام بدهد یا تکنیک‌های فیلمبرداری را بشناسد یا بازیگرانش را درست هدایت کند. به نظر من انتخاب یک گروه بازیگران همگن و همسان باعث می‌شود اتفاق خوبی در یک فیلم بیفتد و روابط و شخصیت‌ها را یکدست می‌کند. من و پانته‌آ بهرام از یک سبک بازیگری پیروی می‌کنیم و طی دو، سه کار مشترکی که با هم داشتیم، اتفاقات خوبی افتاد.

 شخصیتی که شما در فیلم ایفا کردید، ویژگی عجیبی دارد؛ تغییراتی که در رفتار این شخصیت در طول قصه اتفاق می‌افتاد این نقش را خاص‌تر کرده بود.

شخصیتی که بازی کردم از این جهت کمی خاص است که در عرض چهار، پنج ساعت به یک تحول شخصیتی می‌رسد. این شخصیت از یک آدم قانونمند و خانواده‌دوست به آدمی تبدیل می‌شود که در خیابان دعوا راه می‌اندازد و در دادگاه علیه ظلمی که در حق دیگری شده است، قیام می‌کند. این شخصیت دارای تحولی است که دوستش دارم. گاهی دیده می‌شود در فیلمی این تغییر شخصیت ممکن است طی شش سال انجام شود، اما برای بیننده قابل باور نیست ولی در مورد شخصیتی که در این فیلم بازی کردم، این ویژگی بود که در یک روز تغییرات زیادی در شخصیتش دیده می‌شد.

 مدتی است از تئا‌تر فاصله گرفتید. چرا؟

متأسفانه هر کاری که خواستم بکنم یا توقیف شد یا به گل نشست. تئاتراز من دور افتاده است، اما بنا دارم تا سال آینده در تئا‌تر فعال‌تر باشم، احساس می‌کنم نیاز به بازپروری دارم و تئا‌تر برای من این کار را انجام می‌دهد و اگر خدا قسمت کند که سال آینده در تئا‌تر فعال‌تر باشم، دوست دارم با آدم‌هایی که اعتبار تئا‌تر هستند کار کنم و این برای من حس خوبی است.

مهران احمدی

مهران احمدی در سریال«آوای باران»

در سال‌های اخیر بیشتر انتخاب‌هایتان بازی در تلویزیون بوده، آیا فضای تلویزیون را بهتر از سینما دیدید؟

در سال‌های اخیر چند سریال بازی کردم که «یادآوری»، «آوای باران» و «مهر آباد» از جمله آن‌هاست و در حال حاضر هم «پایتخت» را بازی می‌کنم و خوشبختانه سریال‌هایی که بازی کردم از حد استاندارد پایین‌تر نیامده است. با آدم‌هایی کار کرده‌ام که به اصطلاح سرشان به تنشان می‌ارزیده است.

آقای فرید سجادی حسینی سال‌ها دستیار آقای عیاری بوده و کارش را خوب بلد است یا آقای حجت قاسم‌زاده‌اصل، کارگردان سریال «یادآوری» که یکی از بهترین‌های تلویزیون است یا اگر در سریال «پایتخت» و در کنار سیروس مقدم نباشی، خودش جای سئوال است. هر بازیگری برای خودش برنامه‌ای دارد و در این دو سال هم برنامه من این بوده که در تلویزیون بیشتر دیده شوم. به هر حال باید بپذیریم که مردم ما بیشتر از اینکه به سینما بروند، تلویزیون تماشا می‌کنند و حقیقتاً قشر کمی از مردم سینمارو هستند، بنابر این تلویزیون باعث می‌شود مردم بیشتر یک بازیگر را ببینند و بخواهند دوستش داشته باشند یا نه...

 در مورد سریال «آوای باران» با نظر شما خیلی موافق نیستم که این مجموعه در حد استاندارد ساخته شده است. به نظر من حتی می‌توان نسبت به آثار قبلی آقای سهیلی زاده آن را کم کیفیت‌تر دانست.

اولین باری است که چنین انتقادی را درباره این سریال می‌شنوم و تا به امروز بیشتر از این کار تعریف شنیده‌ام، به خصوص از کارگردانی آقای سهیلی‌زاده. کارگردانی او در این سریال را با سریال‌های دیگرش همتراز می‌دانند. اگر کاری موفق است بخش عمدهای از این موفقیت به کارگردان برمی‌گردد و کم‌انصافی است اگر چنین انتقادی مطرح شود، چون این روز‌ها از تهران دورم خیلی در جریان صحبت‌هایی که در مورد سریال گفته می‌شود نیستم، اما برآیند نظراتی که تا به امروز شنیده‌ام مثبت بوده است،
 اما این موضوع هم وجود دارد که تلویزیون و خصوصاً سریال‌هایی که در ساعات پربیننده پخش می‌شود، اغلب دیده می‌شود و شاید این دیده شدن خیلی ملاک درستی از اینکه سریال کیفیت استانداردی دارد، نباشد.

دو تا مسئله وجود دارد؛ بزرگ‌ترین ویژگی آقای سهیلی‌زاده این است که تمیز کار می‌کند و به اصطلاح باری به هر جهت نیست. آقای سهیلی‌زاده طی سال‌ها کارکردنش در تلویزیون امتحانش را پس داده و کار‌هایش بیننده داشته است. به نظر من سریال «آوای باران» نسبت به کارهای قبلی آقای سهیلی‌زاده زود‌تر و بیشتر گرفته است.

امسال در مجموعه «پایتخت 3» هم حضور دارید، فکر می‌کنید فصل سوم این مجموعه می‌تواند موفقیت فصل‌های قبلی را تکرار کند؟

الان مشغول ضبط صحبت‌های ابتدایی سریال هستیم و به نظر من نسبت به سری‌های پیشین بامزه‌تر شده است، شخصیت‌های این سریال جا افتاده‌اند و خانواده آن‌ها گسترش پیدا کرده است و شخصیت‌هایی دیگری هم به این خانواده اضافه شده‌اند، به نظر من این سریال امسال پربار‌تر خواهد بود. مردم با رفتار آن‌ها آشنا شده‌اند و کنش‌ها و واکنش‌های آن‌ها را یاد گرفتهاند و فکر می‌کنم «پایتخت 3» بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. من هم به عنوان یک بازیگر وظیفه‌ام را انجام می‌دهم که در حد توانم در موفقیت سریال سهم داشته باشم. می‌دانم که باید برای نقشم طراحی ویژهای داشته باشم و باری به هر جهت در سریال حضور نداشته باشم و قضاوت در مورد اینکه خوب بازی کرده‌ام یا نه با شماست. معمولاً در کارم کم‌فروشی نمی‌کنم و هر لحظه از شخصیتی که می‌خواهم بازی کنم را دست کم نمی‌گیرم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب