امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13094 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رحمانی موحد خبرداد؛

کشورهای دنیا با برندهای مخصوص شناخته می‌شوند/برخی ضوابط برندسازی از وظایف حاکمیتی است/با برندسازی به دنبال کوتاهترین و موثرترین اقدام برای معرفی ایران به دنیا هستیم

خبرایران: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: گردشگری پیوند ملت‌هاست و این رفت و آمد گردشگران باعث تقویت بنیان‌های سیاسی می‌شود.
کشورهای دنیا با برندهای مخصوص شناخته می‌شوند/برخی ضوابط برندسازی از وظایف حاکمیتی است/با برندسازی به دنبال کوتاهترین و موثرترین اقدام برای معرفی ایران به دنیا هستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری کنفرانس بین المللی برند گردشگری صبح امروز یکشنبه ۲۹ آذر ماه ۹۴ با حضور«مرتضی رحمانی موحد»معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری و سازمان حج زیارت برگزارو دراین نشست خبری «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درخصوص مصوبه جدیدایالات متحده آمریکاکه قوانین خاص و محدودکننده‌ای برای صدور ویزا به کسانی که به ایران و چند کشور دیگر سفر کنند وضع کرده است،اظهارداشت: این گروه قوانین برای کشورهایی است که در آنجا کارهای تروریستی انجام می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: گردشگری پیوند ملت‌هاست و این رفت و آمد گردشگران باعث تقویت بنیان‌های سیاسی می‌شود و مسلما کارهای تروریستی خروج از عرصه گردشگری است و بر این اساس ما نیز اعتراض و توضیحات خودمان را نسبت به مصوبات ایالات متحده آمریکا به شعبات و سازمانهای بین‌المللی دنیا برای مقابله با این مصوبه و برخورد جدی با آن اعلام می‌کنیم.

وی درباره برند گردشگری ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون کشورهای دنیا با برندهای مخصوص شناخته می‌شوند مثلا استرالیا با برند کانگورو و یا تایلند در هر دهکده آن یک نوع صنایع دستی به عنوان برند شناخته می‌شود. بنابر این ایران نه تنها یک برند بلکه می‌تواند ده‌ها برند برای خود داشته باشد.

رحمانی موحد ادامه داد: در گذشته زعفران به عنوان یک برند ایرانی توانست تست‌های خود را به خوبی بگذارند ولی باید نظر عموم را نیز بتوان با چنین برند‌هایی جلب کرد و براین اساس باید لباس ایرانی به عنوان نماد ایران در تمام دنیا به عنوان یک برند مهم شناخته شود. پس ما نیز با برندسازی به دنبال کوتاهترین و موثرترین اقدام برای معرفی ایران به دنیا هستیم.

وی با تشریح تولیگری و تصدی‌گر عنوان داشت: برخی ضوابط مانند برندسازی از وظایف حاکمیتی است و نمی‌توان آن را به بخش‌های خصوصی واگذار کرد؛ کمااینکه پس از تعیین برند می‌توان آن را به بخش‌های خصوصی واگذار کرد و این کار به مانند قیمت گذاری برای شرکتهای خودروسازی است که در سطوح ملی و حاکمیتی تعریف می‌شود و نمی‌توان چنین مواردی را از گام نخست به بخش‌های خصوصی واگذار کرد بلکه در مراحل بعدی برای گسترش برندسازی می‌توان بخش خصوصی را در این کار دخیل کرد.

رحمانی موحد درباره برنامه‌های این سازمان برای نوروز ۹۵ نیز گفت: دو هفته قبل جلسه ساماندهی برنامه‌های نوروز ۹۵ برگزار، تدوین و ابلاغ شد که در سطح ملی نهادهای مرتبط خود را آماده کنند.

وی در پایان درباره تبلیغات و اقدامات معاونت گردشگری برای نوروز ۹۵ توضیح داد: در یکی از برنامه‌ها که رونمایی آن نیز انجام می‌شود در مرحله نخست برای ۵ استان فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و یزد ۷۰ بسته تبلیغاتی در قالب ۷۰ مسیر جاذبه‌های گردشگری تهیه و در اختیار دفاتر گردشگری قرار گرفته است. بنابر این در مرحله دوم نیز برای استانهای شمال شرقی این کار صورت می‌پذیرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب