امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1310 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رونمایی از اسکناس جدید 10 یورویی

خبرایران: بانک مرکزی اروپا از اسکناس جدید 10 یورویی پرده برداری کرد.
رونمایی از اسکناس جدید 10 یورویی
به گزاری خبرایران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه از اسکناس جدید 10 یورویی رونمایی کرد. اسکناس‌ها قرار است از 23 سپتامبر وارد چرخه پولی اروپا شود. ویژگی اسکناس جدید اینست که نام "یوروپ" (به معنای اروپا) را بر روی خود دارد و به دلیل ویژگیهایش امکان ساخت اسکناس‌های تقلبی را کاهش می دهد.

طراحی این اسکناس در واقع از همان نسخۀ 10 یورویی قدیمی است با این تفاوت که به لحاظ تکنولوژی پیشرفته تر است. مهمترین نوآوری آن همانند اسکناس 5 یورویی- که از ماه می گذشته وارد بازار پول اروپا شد- اینست که پس زمینه طراحی شدن سرِ "یوروپ" را در خود دارد. "یوروپ" در افسانه های یونان باستان همان شاهزادۀ جذابی است که توسط زئوس دزدیده شده و به شکل گاو تغییر شکل می‌دهد. نام اروپا نیز از همین شخصیت افسانه ای گرفته شده است. اضافه شدن چهرۀ یوروپ با هولوگرام با چشم غیرمسلح قابل رویت است و امنیت اسکناس و امکان ساخت نسخه های تقلبی آن را محدودتر خواهد کرد.

گفتنی است بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که در ششماهۀ دوم سال 2013، نزدیک به 353000 یورو اسکناس تقلبی را از چرخۀ پولی اروپا خارج کرده که این رقم بیشتر از شش ماهۀ اول سال و حتی ششماهۀ دوم سال 2012 (با 280000یورو) بودهاست.
قرار است سایر اسکناس های 20، 50، 100، 200 و 500 یورویی نیز به تدریج طی سالهای آینده وارد بازار پول اروپا شود.

اسکناس جدید 10 یورویی 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب