امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13127 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهندس آدم نژاد اعلام کرد؛

اجرای طرح داشبورد مدیریتی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای /کاهش تخلفات رانندگی پس از نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف سرعت/ سازمان‌های کشور در آینده باید با داشبورد مدیریتی اداره شوند

خبرایران: معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سازمان‌های کشور در آینده باید با داشبورد مدیریتی اداره شوند و فکر نمی‌کنم در آینده‌ شاهد بقای سازمانی بدون داشبورد مدیریتی باشیم .
اجرای طرح داشبورد مدیریتی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای /کاهش تخلفات رانندگی پس از نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف سرعت/ سازمان‌های کشور در آینده باید با داشبورد مدیریتی اداره شوند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صبح امروز سه شنبه ۱ دی ماه ۹۴، با حضور «مهندس شهرام آدم نژاد» معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اصحاب رسانه در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار و دراین نشست خبری «مهندس شهرام آدم نژاد» معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به راهکار علم مدیریتی در این سازمان اظهارداشت: در حال حاضر تصمیم‌گیری صحیح در جهت توسعه در این سازمان، می‌تواند مبنای علمی‌تری داشته باشد که برمبنای آن افراد می توانند اطلاعات قضاوتی درستی از این سازمان داشته باشند.

 معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با توجه بر اینکه، تصمیم گیری صحیح نباید به صورت شخصی گرفته شود، در حال حاضر در سیستم مدیریتی متاسفانه این امر زیاد دیده می شود که راهکار برای حل آن، شامل چند گام است که یکی از آنها داده‌های ثبتی و دیگری داشبورد مدیریتی اطلاعات می باشد که این سیستم می‌تواند تمام داده‌ها را در خود جمع‌آوری کند و انحراف معیار تصمیم افراد را کاهش دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح داشبورد مدیریتی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: پروژه داده های ثبتی در سازمان راهداری از گذشته انجام می شد و پس از آن بارنامه ها بصورت سیستم برخط راه اندازی شد.

 مهندس آدم نژاد، با بیان اینکه برای راه اندازی طرح داشبورد مدیریتی در ابتدا داده ها به ثبت رسید، افزود: بر همین اساس ثبتی کردن و برخط کردن بارنامه‌ها، صورت وضعیت‌ها، ترددشمارها، سیستم‌های CMR ناوگان بین‌المللی، معاینه فنی، کارت هوشمند، کلیه عملیات ترانزیتی، سامانه اضافه تناژ WIM، دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات سرعت، سامانه هواشناسی جاده‌ای RWIS، کارت سلامت رانندگان، شبکه عوارض کشور GIS، سیستم مدیریتی ناوگان راهداری FMS، سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض ETC و داده‌ها دیگر انجام شد.

 وی با اعلام اینکه این طرح برای تصمیم گیری صحیح مدیران اجرایی شده است، اظهار داشت: با اجرای این سیستم از تصمیم های سلیقه‌ای و فردی جلوگیری می شود و مدیران می توانند با استفاده از آمار و اطلاعات درست، تصمیم بگیرند.

 معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ادامه داد: اقدام اول برای راه اندازی این سیستم، نسبی کردن داده ها و گام دوم ایجاد داشبورد بوده است که در این راستا یکسری اطلاعات در این سیستم به ثبت می رسد و با جستجوی برخی داده ها، خروجی را در اختیار مدیران قرار می دهد.

مهندس آدم نژاد، با تاکید بر اینکه سازمان راهداری این اقدام را برای ایجاد هوش سازمانی گرفته تا انحراف معیار تصمیم مدیران را کاهش دهد، گفت: تردد خودروها به تفکیک استان ها، متوسط سرعت در تمام شبکه، میزان بار حمل شده و دیگر اطلاعات در این سیستم به ثبت می رسد.

وی با تاکید بر اینکه در راستانی اجرای حقوق شهروندی، سازمان راهداری این سامانه را تا یک ‌ماه دیگر در اختیار مردم هم قرار میدهد، افزود: این اقدام برای نظارت شهروندان بر عملکرد سازمان انجام می گیرد، ضمن آنکه مردم می توانند با ارسال تصاویری از وضعیت جاده ها یا حوادث به سامانه ۱۴۱، به مدیران کمک کنند.

 معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با تاکید بر اینکه این طرح بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نیست، اظهار داشت: تحلیل و آنالیز داده ها می تواند نقش زیادی در حمل و نقل کشور داشته باشد و نیاز بسیاری را در این بخش تامین کند. سازمان راهداری هم به عنوان یک سازمان پیش رو در امر حقوق شهروندی، این سامانه را بصورت برخط در اختیار مردم قرار می دهد. ضمن آنکه سازمان‌هایی مثل سازمان هلال احمر٬ امداد و نجات و پلیس راه نیز می‌توانند از اطلاعات داشبورد مدیریتی استفاده کنند.

 مهندس آدم نژاد، ادامه داد: سازمان‌های کشور در آینده باید با داشبورد مدیریتی اداره شوند و فکر نمی‌کنم در آینده‌ شاهد بقای سازمانی بدون داشبورد مدیریتی باشیم و این سامانه مدیریتی از بسیاری هزینه‌ها می‌کاهد و موجب صرفه‌جویی و به حداقل رسیدن تصمیم‌گیری‌های غلط می‌شود و با استفاده از داشبورد مدیریتی می‌توان عملکرد مدیران اجرایی سازمان را نیز ارزیابی کرد و درباره جابه جایی مدیران نیز تصمیم‌گیری کرد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۵ تمام جاده‌های شریانی به سیستم اضافه تناژ WIM مجهز می‌شوند تا ۷۵ درصد محورهای کشور که بار اصلی ترافیکی را به دوش می‌کشند به این سیستم مجهز شوند. طبق برآورد صورت گرفته سالانه ۱۸۰۰ میلیارد تومان به جاده‌های کشور بر اساس اضافه تناژ خسارت وارد می‌شود که با این سیستم از آسیب به جاده‌ها جلوگیری می‌شود.

مهندس آدم نژاد، درباره آمار کاهش تخلفات رانندگی پس از نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف سرعت گفت: پس از نصب تعداد ۶۸۰ دوربین نظارتی و ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف سرعت طبق آمار سرعت خودروهای متخلف متوسط ۷ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب