امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1313 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۸:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کشوری که 2 میلیون شغل در یک سال ایجاد کرد

خبرایران: آمار و ارقام ایجاد مشاغل جدید در آمریکا چشمها را به عملکرد دولت خیره کرده است.
کشوری که 2 میلیون شغل در یک سال ایجاد کرد
به گزارش خبرگزاری خبر ایران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لز اکو،

ایالات متحده آمریکا در ماه گذشته نزدیک به 74000 شغل ایجاد کرده است و در مقیاس سالیانه توانسته این رقم را به 2 میلیون عدد برساند.

البته اقتصاددانان به خوبی می دانند که نمی توان تنها با استناد به آمار و ارقام یک ماه، این رقم قابل توجه را به سایر ماهها تعمیم داد. با این حال گفته می شود این همان هدفی است که بانک مرکزی آمریکا مدنظر داشته است. یک کارشناس اقتصادی آمریکا در این باره می گوید: این آمار ناامیدکننده با سایر ارقامی که حکایت از بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا در سه ماهۀ آخر دارد، در تضاد است.

گفته می شود با توجه به جشن های آخر سال، تجارت به تنهایی، نزدیک به دو سوم از ارقام ایجاد اشتغال در ماه دسامبر را به خود اختصاص داده است. سایر بخش‌ها نیز از وضعیت باثباتی برخوردار بوده اند. اما کاهش آمار نیز در مجموع مقطعی و متأثر از شرایط زمانی و یا موقعیت آب و هوایی بوده که سبب شده تا کارگران یا نتوانند در محل کار خود حاضر شوند و یا مسیرهای عبور و مرور را دچار اختلال کرده است.

گفتنی است نزدیک به 275000 حقوق بگیر به دلیل شرایط بد زمانی و مکانی در این مدت از کار محروم شده اند. گفته می شود در طول 40 سال اخیر هیچ زمانی به اندازه ماه دسامبر چنین شرایط نامساعدی ایجاد نشده بود. با این حال برخی مردم شغل‌های خود را حفظ کرده اند و آماری مبنی بر افزایش بیکاری گزارش نشده است؛ اما در مقاطعی نیز آمارها گویای اضافه شدن متقاضیان کار است. گفتنی است میزان متقاضیان کار در آمریکا از 7% به 6.7% در طول یک ماه کاهش یافته است که این پایین ترین رقم از سال 2008 تاکنون بوده است.

در نمودار ذیل روند کاهش بیکاری در ایالات متحده آمریکا را از نوامبر 2008 تا دسامبر 2013 می‌بینید:

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب