امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13140 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برترین‌های جایزه مصطفی(ص) ۴ دی‎ماه تجلیل می‌شوند/ ۶۰ دانشمند جهان اسلام در تهران

خبرایران: جایزه مصطفی(ص) چهارم دی ماه با حضور بیش از ۶۰ دانشمند برتر جهان اسلام در تالار وحدت به برگزیدگان اعطا می‌شود.
برترین‌های جایزه مصطفی(ص) ۴ دی‎ماه تجلیل می‌شوند/ ۶۰ دانشمند جهان اسلام در تهران

به گزارش خبرایران، جایزه مصطفی(ص) عالی‌ترین نشان علم و فناوری در جهان اسلام، امسال برای نخستین بار به ابتکار ایران به دانشمندان مسلمان در حوزه‌های علوم و فناوری‌های زیستی، علوم و فناوری نانو، فناوری ارتباطات و اطلاعات و طرح برتر علمی در دیگر رشته‌ها اعطا می شود.

این نشان عالی علم و فناوری در جهان اسلام بر اساس ملاک‌هایی همچون نوآوری و بدیع بودن، ملموس و تاثیر‌گذاری در زندگی مردم و برخورداری از نتایج و کارکردهای مشخص به آثار برگزیده تعلق می‌گیرد.

مراسم اعطای این جایزه ساعت 18:30 عصر روز جمعه چهارم دی ماه با حضور وزیر علوم، تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره و 60 دانشمند برتر جهان اسلام از 28 کشور جهان در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، همزمان با این مراسم نشست آکادمی علوم اسلامی با حضور دانشمندانی از کشورهای مختلف اسلامی در تهران برگزار خواهدشد.

یادآوری می‌شود: شورای این جایزه متشکل از نهادهای اسلامی، دانشمندان برجسته ایرانی و خارجی، مدیران علم و فناروی کشورهای اسلامی منتخب هستند که رویکردهای اولین دوره جایزه را تعیین کرده‌اند. این جایزه بعد از مطالعه علمی ۳۰۰ جایزه جهانی و بررسی استانداردهای این جوایز انجام شده است. در این جایزه افراد علمی مستقیما خود کاندید نمی‌شوند و یک نهاد علمی ممتاز و نهاد برجسته می‌تواند معرف نامزدهای دریافت جایزه باشد که تاکنون ۲۰۰ مرکز علمی به عنوان نهادهای معرفی نامزدها با ما تعامل داشته‌اند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب