امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 132 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۳:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گاردین خبرداد؛

احتمال دیدار روحانی و اوباما در مراسم تدفین ماندلا

خبرايران : روزنامه گاردین با اشاره به سفر سران کشورهای مختلف به آفریقای جنوبی برای حضور در مراسم تدفین «نلسون ماندلا» نوشته است شاید این مراسم به اولین دیدار روسای‌جمهور ایران و آمریکا منجر شود.
احتمال دیدار روحانی و اوباما در مراسم تدفین ماندلا

به گزارش خبرايران ، روزنامه گاردین امروز با اشاره به مراسم تدفین «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی و نقش وی در نزدیک‌تر کردن کشورها، نوشته است شاید مراسم تدفین وی و حضور سران کشورهای دنیا در آن منجر به اتفاقات بی‌سابقه‌ای شود.در بخشی از این گزارش آمده است: روح آشتی‌جویانه ماندلا شاید بتواند مثلا فضایی را برای اولین دیدار میان (باراک) اوباما و رئیس‌جمهور ایران «حسن روحانی» فراهم آورد.نلسون ماندلا پنج‌شنبه شب بعد از یک دوره طولانی بیماری، در سن 95 سالگی درگذشت. ماندلا رهبر مبارزه علیه نژادپرستی و اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آفریقای جنوبی بود. درگذشت وی با سیل بی‌سابقه پیام‌های تسلیت در سرتاسر جهان مواجه شد. پیش‌بینی می‌شود مراسم تدفین وی یکی از بزرگترین تجمعات سران دنیا برای ادای احترام به یک شخصیت سیاسی باشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب