امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13200 تاریخ انتشار: شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با اجرای مانور چند جانبه مدیریت بحران در شمال تهران

توان نیروهای عملیاتی در بحران های احتمالی ارزیابی شد

خبرایران: مانور چند جانبه مدیریت بحران با هدف ارزیابی توان نیروهای عملیاتی - روز شنبه پنج دی ماه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با به صدا در آمدن زنگ زلزله در دو بخش فرماندهی و عملیاتی با مشارکت سازمانهای تخصصی و عمومی عضو ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک برگزار شد .
توان نیروهای عملیاتی در بحران های احتمالی  ارزیابی شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه يک کيوان فاتحي منش دبير ستاد مديريت بحران شهرداري اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت : اجراي مانورها يكي از بخش‌هاي بسيار مهم آمادگي در برابر بلاياي طبيعي خصوصا زلزله و سیلاب است و نواحی نيز از اين آسيب‌ها مستثني نبوده و جزو اماكني هستند كه در هنگام زلزله دچار حادثه شده و با توجه به تراكم جمعيت صدمات جاني در اين اماكن قابل توجه است و اينگونه مانورها به ارتقاي آمادگي مدیریت بحران  مي‌انجامد.

وی گفت : در ساعت 10  صبح امروز -  شنبه 5 دی ماه - مراسم رسمي آغاز اين مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله  در ساختمان شهرداری  ناحیه 5 منطقه یک به اجرا در آمد و کارکنان  ناحیه پنج  ضمن انجام عملیات پناه‌گيري و تخليه امن اضطراري در عملیات امداد ونجات و اطفاء حریق مشارکت نمودند.

دبير ستاد مديريت بحران شهرداری منطقه یک خاطر نشان ساخت : اعضاي گروه دوام - داوطلبین واكنش اضطراري -  محله  های کاشانک و دارآباد نیز در این مانور  به صورت داوطلبانه با تجهيزات امدادي مربوطه در محل حادثه حاضر و نسبت به ترياژ و امدادرساني به مصدومین فرضي اقدام نمودند.

وی افزود : بر اساس سناریو یاد شده تعداد مجروحین سرپایی 8 نفر،تعداد مجروحین منتقل شده توسط آمبولانس های هلال احمر 2 نفر، اورژانس 2 نفر وآمبولانس بسیج  1 نفربوده است .

فاتحي منش  تصریح کرد: پس از انجام مانور، نمایندگان سازمانهای تخصصی و عمومی عضو ستاد مدیریت بحران منطقه در جلسه ارزیابی مانور شرکت نموده و به بررسی نقاط ضعف و قوت اجرای مانور پرداختند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب