امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13245 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در راستاي ترويج اخلاق شهروندي طبق سيره پيامبر اسلام(ص)؛

جشنواره «شهرمهر» در تهران آغاز به كار كرد

خبرایران: جشنواره «شهر مهر» با محوريت «اخلاق شهروندي؛ سيره محمدی» در شهر تهران برگزار ميشود.
جشنواره «شهرمهر» در تهران آغاز به كار كرد

به كزارش خبرایران از ستاد خبري جشنواره «شهر مهر»، جشنواره «شهر مهر» همزمان با ميلاد پيامبر مهرباني ها حضرت محمد(ص) از سوي شهرداری منطقه 20 تهران با همت معاونت اموراجتماعی و فرهنگی و شهرداری ناحیه 3 این منطقه، آغاز به كار كرد.

برومند نامداری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران با اعلام این خبر تاکید کرد: جشنواره «شهرمهر» با محوریت و شعار «اخلاق شهروندی؛ سیره محمدی» به دنبال آن است که ضمن معرفی سیره و شخصیت والای پیامبر اکرم (ص)، مجموعه آموزه های اخلاق شهروندی از جمله آداب همسایه داری، آپارتمان نشینی، استفاده از حمل و نقل عمومی، پاسداشت محیط زیست، احترام به قانون، محبت به سالمندان و معلولان، مسووليت پذيري، مشارکت اجتماعی و ... را از روایات و احادیث نبوی احصاء نموده و در قالب های نو و مخاطب پسند به شهروندان انتقال دهد.

وي در ادامه خاطرنشان کرد که جشنواره «شهرمهر» با مشارکت آموزش و پرورش و مدارس، مساجد، پایگاه بسیج، حوزه علمیه و همکاری خانه های «خانواده و سبک زندگی»، «اخلاق و مهارت های اجتماعی» و «قرآن و عترت» سرای محلات برگزار خواهد شد.

در همین باره، امید کشاورز شهردار ناحیه 3 منطقه 20 نيز گفت: با توجه به شرایط ویژه جمعیتی و اجتماعی ناحیه 3 و ظرفیت ها و بافت مذهبی دیرینه منطقه 20 و همچنین قرار گرفتن در پهنه جنوب و مجاورت با حومه های محروم و کم برخوردار و آسیب خیز و بالا بودن نسبی آسیب های اجتماعی و اخلاقی، این محدوده جغرافیایی به عنوان پایلوت اجرای این طرح فرهنگی و جامعه مجور انتخاب شده است.

 کشاورز ضمن اشاره به هجمه های فرهنگی غرب و مسأله اهانت هاي سريالي به ساحت مقدس پیامبر اكرم(ص) تاکید کرد: بي ترديد در مقابل هجمه به مقدسات و ارزش‌هاي متعالي دين مبين اسلام و در رأس آن تخريب چهره منوّر نبي گرامي اسلام (ص) که در اشکال مختلف نظير به رشته تحرير در آوردن کتاب «آيات شيطاني» از سوي فرد مرتد و معلوم‌الحال نظير «سلمان رشدي» گرفته تا انتشار تصاوير اهانت آميز کاريکاتوريست دانمارکي و نیز صحنه به آتش کشيدن صفحات مقدس قرآن کريم توسط «تري جونز» کشيش آمريکايي و همچنين بي احترامي مستمر سربازان اشغالگر آمريکايي به قرآن کريم نمود پیدا کرده است، نباید بی تفاوت و منفعل باشیم و بايد با طراحی اقدامات و عکس العمل های هوشمندانه، فضای تبلیغی دشمنان اسلام را خنثی كرده و فعالانه به ترویج و استفاده از آموزه های روحبحش و راهگشای سیره محمدی در زندگی شهری بپردازیم.

شالچی مدیر اجتماعی ناحیه 3 منطقه 20 نیز از برگزاری مسابقات حفظ، تفسیر و قرائت سوره محمد(ص) به عنوان یکی دیگر از فعالیت های در نظر گرفته شده در این جشنواره یاد کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب