امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13248 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بزرگداشت مهدی فخيم زاده در سی و چهارمين جشنواره فيلم فجر

خبرایران: سی و چهارمين جشنواره فيلم فجر از مهدی فخیم زاده بازیگر و کارگردان سینمای ایران تقدير خواهد كرد.
بزرگداشت مهدی فخيم زاده در سی و چهارمين جشنواره فيلم فجر

به گزارش خبرایران از ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، به پاس یک عمر فعالیت هنری مهدی فخیم زاده، بزرگداشت این بازیگر  و کارگردان سینما در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد و جشنواره فيلم فجر از اين بازيگر سينما تقدير خواهد كرد.

مهدی فخیم زاده فارغ التحصیل رشته ادبیات فرانسه از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است. وي فعالیت هنری خود را از سال 1348 با تئاتر آغاز کرد و از سال 1351 وارد سینما شد. فخیم زاده کارگردانی 18 فیلم سینمایی را در كارنامه كاري خود دارد.

وي همچنين 32در  فیلم سینمایی به ايفاي نقش پرداخته كهاز جمله آن مي توان به بازي در فيلم های مسافران مهتاب، تاواريش، ساده لوح، همسفر، همسر و آذر شهدخت پرويز و ديگران اشاره كرد.

در كارنامه كاري فخيم زاده کارگردانی و بازیگری در بیش از 10 مجموعه تلویزیونی از جمله تنهاترین سردار، ولایت عشق، خواب و بیدار و مختارنامه نیز در کارنامه هنری فخيم زاده ديده می شود.

نقش آفرينی در مجموعه دندون طلا به كارگردانی داوود ميرباقری در شبكه نمايش خانگی از ديگر فعاليت های اين بازيگر سينما است.

دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه برای فیلم «شتاب‌زده» در دهمین جشنواره فیلم فجر( سال 1370)، تقدیر برای نوشتن فیلمنامه «همسر» در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر(سال 1372 )، تقدیر به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و  برای بازی در فیلم «تاواریش» در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر(سال 1372 ) از ديگر افتخارات اين بازيگر سينما است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب