امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13308 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد رضایی اعلام کرد؛

برگزاری اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران/ مدیریت شهری به دنبال همگانی کردن ورزش در تهران است/ گردونه فعالیت های ورزشی در محلات در حوزه ورزش همگانی نیاز به زیرساخت دارد

خبرایران: رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به فعالیت ۳۶۰ مجموعه ورزشی و حدود ۳۵۰ خانه ورزش در تهران گفت: یکی از موفقیت های بزرگ ما در شمشمین دوره المپیاد و پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران حضور گسترده شهروندان است.
برگزاری اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران/ مدیریت شهری به دنبال همگانی کردن ورزش در تهران است/ گردونه فعالیت های ورزشی در محلات در حوزه ورزش همگانی نیاز به زیرساخت دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران» صبح امروز یکشنبه ۱۳ دی ماه ۹۴، با حضور«حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی» معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، «محمد رضایی» رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات آکادمی ورزش شهروندی مجموعه ورزشی توحید، برگزار و دراین نشست خبری «محمد رضایی»رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران اظهارداشت: سازمان ورزش با پشتوانه رویکرد مدیریت شهری به دنبال همگانی کردن ورزش در تهران است. هدف ما این است که با استفاده از تحقیقات علمی و کاربست های اجرایی آنها بتوانیم مردم را برای مشارکت های بدنی بیشتر به صحنه بیاوریم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران تصریح کرد: گردونه فعالیت های ورزشی در محلات در حوزه ورزش همگانی نیاز به زیرساخت دارد، خوشبختانه شهرداری تهران در این خصوص اقدامات بی نظیری را انجام داده و از این حیث بسیار قوی وارد صحنه شده و فعالیت می کنیم و در حال حاضر حدود ۲۲۰۰ بوستان با رویکرد مبلمان ورزشی در تهران وجود دارد و شهرداری تهران هر کجا که فضا و امکانی بوده وارد شده و سعی کرده است برای گسترش ورزش همگانی سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۶۰ مجموعه ورزشی و حدود ۳۵۰ خانه ورزش در تهران خاطرنشان کرد: یکی از موفقیت های بزرگ ما در شمشمین دوره المپیاد و پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران حضور گسترده شهروندان است. به عبارتی دیگر دراین دوره ۴۲ رشته ورزشی برای خانم ها و آقایان تعریف شده و ۹۵ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار شرکت کننده نوجوان و جوان هستند.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت دانش بنیان کردن فعالیت ورزشی در تهران گفت: به طور قطع یکی از هدف های مدیریت شهری و معاونت امور اجتماعی، تقویت، علمی کردن و دانش بنیان کردن فعالیت های ورزشی در سطح محلات است.

وی عنوان داشت: ۳۰ درصد اعتبارات تمامی فدارسیون های ورزشی باید به ورزش همگانی اختصاص یابد،متاسفانه به دلیل مشکلات مالی این اتفاق نمی افتد اما شهرداری براساس رویکرد شهروند مدار خود با فدارسیون های ورزشی وارد تعامل شده و توانسته در بخش های آموزشی و استعدادیابی تفاهمات خوبی را برقرار کند.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران درخصوص صحبت‌های شهردار تهران، مبنی بر اعلام آمادگی برای مشارکت در اداره دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس هم ابرازداشت: شهردار تهران هر چه که اعلام کرده همان است و من مطلب جدیدی در این زمینه ندارم. گروهی مامور این کار شده‌اند تا ببینیم چه استفاده ای می‌توان از فرصت‌ها کرد.

وی ادامه داد: همه چیز پول نیست و یکی از اهدافی که ما به طور جدی در حوزه قهرمانی پیگیری می‌کنیم حمایت از تیم‌های مهم کشور است. ما منتظر نتیجه‌ کارگروه هستیم و امیدواریم که به زودی نتیجه‌ آن اعلام شود.

رضایی درمورد ورزش معلولان در شهر تهران اضافه کرد: ما با رییس فدراسیون جانبازان و معلولان جلساتی داشته ایم و صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم تا شرایطی را برای جانبازان و معلولان مهیا کنیم. ما مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان در شهر داریم، اما شاید خیلی خوب در این زمینه تبلیغ نشده است.

وی در پایان گفت: ما احتیاج به این داریم که فرهنگسازی لازم را انجام دهیم و مردم را نسبت به آنچه که وجود دارد آگاه کنیم. درباره کشتی پهلوانی هم باید بگویم که ما از کسانی که به صورت حر‌فه‌ای و در قالب تیم ‌ملی این ورزش را پیگیری می‌کنند در مسابقاتمان دعوت نمی‌کنیم و قوانینی گذاشته‌ایم افرادی که در محلات حضور دارند بتوانند در این رشته فعالیت داشته باشند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب