امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13309 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین امرودی اعلام کرد؛

مردم کمتر از حد استاندارد ورزش را در سبد زندگی خود قرار می دهند/ فضاهای ورزشی در تهران به صورت رایگان و به آسانی در دسترس مردم است/ مهمترین دستاوردهای ورزش همگانی ورزش های خانوادگی است

خبرایران: معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: تمام تلاش ما این است تا ورزش به نحوی در میان تمامی اعضای خانواده رواج پیدا کند و به قول شهردارتهران به صورت یک یکم شاهد ورزش در خانه ها باشیم.
مردم کمتر از حد استاندارد ورزش را در سبد زندگی خود قرار می دهند/ فضاهای ورزشی در تهران به صورت رایگان و به آسانی در دسترس مردم است/ مهمترین دستاوردهای ورزش همگانی ورزش های خانوادگی است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران» صبح امروز یکشنبه ۱۳ دی ماه ۹۴، با حضور«حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی» معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، «محمد رضایی» رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات آکادمی ورزش شهروندی مجموعه ورزشی توحید، برگزار و دراین نشست خبری «حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی» معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهارداشت: یکی از آسیب ها و بحران هایی که مردم عزیز را رنج می برد، فقر حرکتی است. متاسفانه مردم کمتر از حد استاندارد ورزش را در سبد زندگی خود قرار می دهند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: سازمان ورزش هدف خود را مقابله با این نگاه قرار داده و تلاش ما این است تا با سلامت جسمی بخشی از سلامت روحی و روانی شهروندان را تامین کنیم.

وی با اشاره به گسترش فضاهای ورزشی در تهران طی ۱۰ سال اخیرخاطرنشان کرد: امروز با راه اندازی بوستان های بانوان، ورزشگاه های کوثر و ایجاد زیرساخت های ورزشی در تمامی بوستان ها مردم به راحتی می توانند از امکانات استفاده کنند. در واقع این امکانات به صورت رایگان و به آسانی در دسترس است.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی عنوان داشت: زیرساخت های ورزشی در جنوب تهران نسبت به شمال شهرافزایش یافته است و رویکردی که ما در حوزه ورزش داریم، این است که با استفاده از نخبگان حوزه ورزش در ۶ محور عمده یعنی توسعه ورزش همگانی، پربار کردن اوقات فراغت، توسعه استفاده از تجهیزات ارزان قیمت ورزشی، توسعه فرهنگ ورزشی و ترویج ارزش های اخلاقی حین ورزش، توجه به سالمندان، معلولان و زنان باردار وبهره مندی از فرصت های موجود اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی محله ای کردن و استاندارد سازی ورزشگاه ها و فعالیت های ورزشی از دیگر اهداف مدیریت شهری اعلام و ابرازداشت: تمام تلاش ما این است تا ورزش به نحوی در میان تمامی اعضای خانواده رواج پیدا کند و به قول شهردارتهران به صورت یک یکم شاهد ورزش در خانه ها باشیم.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای ورزش همگانی ورزش های خانوادگی است آن هم در شرایطی که در شبکه های مجازی اعضای خانواده را به سمت هویت های انفرادی می کشاند و در حال حاضر بیش از دو هزار ایستگاه سلامت برای خانم ها و آقایان در شهرفعال است و ۵۶۰ زمین چمن استاندارد پذیرای شهروندان در مناطق مختلف است.

وی به ویژگی های این دوره از المپیاد، پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران اشاره و گفت: در این دوره ۳۲ هزار تیم که ۱۲ هزار تیم آن خانم هستند حضور داشتند و ۹ رشته ورزشی برای معلولان و جانبازان تعریف شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: امروز اگر کسی بخواهد در شهر تهران ورزش کند، امکانات به قدر کفایت وجود دارد، در حوزه ورزش امسال پروژه ای را از صفر شروع نخواهیم کرد جز پروژه ای مشارکتی که سازمان های مردم نهاد و مردم در آن نقش پررنگ دارند.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی در پایان به دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه جانبازان و معلولان پرداخت و گفت: در حال حاضر ۴ مجموعه خاص معلولان و جانبازان فعال هستند یک مجموعه بین المللی جانبازان نیز در تهران تاسیس شده که درنوع خود در دنیا کم نظیر است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب