امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13321 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی اعلام کرد؛

دشمن امروز خانواده را به عنوان مهمترین عنصر نگهدارنده فرهنگ جامعه نشانه رفته/ ضرورت بهره گیری از توانمندی بانوان در اجتماع و رسیدن به نقطه مطلوب/ جشنواره تسنیم نتیجه فعالیت های بانوان در محلات است

خبرایران: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهرداری سه نوع نگاه خانواده محور،عدالت در خانواده و اجتماع و ضرورت بهره گیری از توانمندی بانوان در اجتماع و رسیدن به نقطه مطلوب است.
دشمن امروز خانواده را به عنوان مهمترین عنصر نگهدارنده فرهنگ جامعه نشانه رفته/ ضرورت بهره گیری از توانمندی بانوان در اجتماع و رسیدن به نقطه مطلوب/ جشنواره تسنیم نتیجه فعالیت های بانوان در محلات است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری چهارمین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی- ایرانی « جشنواره مد و لباس تسنیم»، صبح امروز دوشنبه ۱۴ دی ماه ۹۴، با حضور«حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران،«نرگس معدنی پور»مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، «دکتر حمید قبادی» دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و اصحاب رسانه درسالن اشراق ایوان شمس شهرداری تهران برگزارو دراین نشست خبری «حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: چهارمین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی- ایرانی از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ دی ماه در بوستان گفتگو برگزارخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی تصریح کرد: شهرداری سه نوع نگاه را نسبت به بانوان در دستور کار خود قرار داده ، نگاه اول، نگاه خانواده محور است و مدیریت شهری، اول بانوان را در قالب خانواده می بیند. دشمن، امروز خانواده را به عنوان مهمترین عنصر نگهدارنده فرهنگ جامعه نشانه رفته است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل تمرکز اصلی فعالیت های ما بر روی خانواده است و جشنواره تسنیم نیز تمرکز ویژه ای بر آن دارد و عدالت در خانواده و اجتماع نگاه دوم است و متاسفانه فضاهای عمومی در کشور بیشتر مختص به مردان است و حتی در موارد بسیاری خانواده های عزیز نمی توانند از این اماکن استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران برای رعایت عدالت، فضاهای ویژه ای مانند بوستان مادران و شهربانوها را افتتاح و فعال کرده، این اقدام ما در شهرداری در راستای توزیع امکانات و ایجاد عدالت صورت گرفته است و ضرورت بهره گیری از توانمندی بانوان در اجتماع و رسیدن به نقطه مطلوب نگاه سوم است.چرا که حضور بانوان سرمایه اجتماعی مهمی است و بهره مندی از این توانایی از ارکان اصلی رسیدن به شهر مطلوب است.

 وی تاکید کرد: تلاش ما این است که در محیطی ایرانی- اسلامی و سراسر امنیت زندگی کنیم و بانوان، عنصر اصلی رسیدن به این مهم هستند و جشنواره تسنیم نتیجه فعالیت های بانوان در محلات است و در دوره چهارم نسبت به اولین دوره شاهد تکامل بسیار زیاد این جشنواره خواهیم بود.

 حجت‌الاسلام امرودی، به برخی از تفاوت های جشنواره چهارم با دوره های پیشین اشاره و گفت: تمرکز ما در دوره اول بر روی شکل دهی خانه های تسنیم بود. در دوره دوم، آموزش و در دوره سوم، دستیابی به اهداف هجده گانه شهرداری محور فعالیت ها قرار گرفت و در دوره چهارم، تاکید ویژه ما بر روی سبک زندگی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه معرفی الگوی حجاب اجتماعی و اداری یکی از مهمترین مؤلفه های این دوره از جشنواره است، گفت: این الگو توسط خود بانوان مشخص می شود و امیدواریم بتوانیم فضای تولید انبوه این محصولات را در کشور ایجاد کنیم.

 دکتر حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: امیدواریم شهرداری تهران اقدام به راه اندازی مجتمع عرضه لباس‌های ایرانی و اسلامی کند تا طراحان و تولید کنندگان می‌توانند نیاز مردم را با قدرت انتخاب بالا برآورده کنند.

 وی افزود: در سال ۹۴ حدود ۱۰۰۰ مرکز عرضه کننده پوشش اسلامی و ایرانی را شناسایی کرده‌ایم. اگر دستکم در تهران پنج مجتمع عرضه لباس ایرانی – اسلامی راه اندازی شود،‌ خوب است و مردم از آن استقبال خواهند کرد.

 دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، با اشاره به فراهم شدن مقدمات امضای تفاهم نامه‌ای میان کارگروه مد و لباس و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: این تفاهم نامه می‌تواند موجب ادامه همکاری‌های ما و شهرداری تهران شود. علاوه بر آن تلاش می‌کنیم با همکاری اداره کل امور بانوان شهرداری تهران مشاغل مد و لباس را در میان بانوان جاری کنیم.

 قبادی افزود:‌ در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر که تا پایان سال جاری برگزار می‌شود، از همکاری‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران بهره خواهیم برد و کارگروه مد و لباس با عنوان یکی از سیاست‌های محوری خود،‌همیاری، همکاری و جلب مشارکت و ظرفیت‌های موجود در کشور را در دستور کار خود قرار داده است و قطعا مدیریت شهری به ویژه شهرداری تهران جزو اولین‌ها در این همراهی است.

 دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، با اشاره به نهادهای مختلف تحت پوشش شهرداری تهران گفت: نهادهای مختلفی در شهر تهران اعم از سراهای محله، فرهنگسراها و شهربانوها در تمام مناطق شهر تهران وجود دارند. این محل‌ها بسترهای مناسبی است که می‌تواند موضوع مد و لباس را در آنها مورد بهره برداری قرار داد.

وی یادآورشد: رویکرد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران قرار گرفتن این ظرفیت‌ها در اختیار هنرمندان و مبتکران در سطح گسترده و عملیاتی است. مهمترین ماموریت کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز بکارگیری همه ظرفیت‌ها و ارتقای انتخاب مردم در نوع پوشش و لباس است؛ چرا که مردم ایران استحقاق استفاده از بهترین ها را دارند و بهتر است از انواع محصولات مبتنی بر فکر ایرانی استفاده کنند.

دکتر قبادی ابرازداشت: اقتصاد مقاومتی در حوزه سبک زندگی و مد و لباس یکی از ارکان قابل توجه در کشور است، مجموعه لباس، ۱۰ میلیارد دلار و مجموعه مد و لباس ۲۰ میلیارد دلار در کشور ما است. اگر بتوانیم از این ظرفیت مبتنی بر تفکر، خلاقیت و تولید ایرانی بهره ببریم اتفاق بزرگی رخ خواهد داد. در این شرایط لازم است این حجم را با نگاه اقتصاد مقاومتی ساماندهی کنیم و با همین رویکرد تلاش می‌کنیم مجموعه فعالان مد و لباس را در کنار خود داشته باشیم. شهرداری تهران نیز در این زمینه همیاری‌های لازم را داشته است.

 وی ادامه داد: در کارگروه ساماندهی مد و لباس از برنامه ریزی تا اجرا به جشنواره تسنیم کمک می‌کنیم و در جهت کاربردی سازی مدل و لباس اسلامی و ایرانی عمل می‌کنیم. دراین دوره جشنواره تسنیم بخش قابل توجهی از غرفه‌ها به عرضه و فروش محصولات اختصاص یافته است.

 دکتر قبادی در پایان گفت: اکنون عرضه لباس اسلامی و ایرانی دچار مشکل است در واقع یکی از نواقص کار ما محل عرضه است و به قدر کافی نتوانسته‌ایم فضای مناسب را برای عرضه پوشاک اسلامی و ایرانی ایجاد کنیم.

نرگس معدنی پور، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، در ادامه این نشست خبری، اظهارداشت: تلاش کرده‌ایم زنان را در سطح محلات آموزش دهیم به گونه‌ای که آنها در قالب گروه‌ها به شناسایی نیازهای محلی و تبدیل به این نیازها به پروژه‌های خرد محلی بپردازند. در این جهت بیش از ۶۳۳ گروه محلی تشکیل شد و ۷۴۵ پروژه خرد محلی به جشنواره ارائه شد که از بین آنها ۹۰ پروژه انتخاب شدند.

وی با اشاره به بخش نمایشگاهی جشنواره تسنیم افزود: مهمترین بخش به نمایش گذاشتن مد و پوشش اسلامی ایرانی است که در این جهت ۷۳ اثر در بخشهای پوشش اداری، نوجوانان، خانوادگی و اجتماعی به نمایش در خواهند آمد و بخش ابتکارات جامعه محور نیز ۲۲ غرفه به معرفی دستاوردهای گروه‌های محلی می‌پردازد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: ۱۰ هزار اثر از بخش جشنواره دور ریختنی‌ها به دست ما رسید که ۴۰۰۰ اثر قابل نمایش شناخته شد. موضوع امسال جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها، منزل آرایی بود.

وی با اشاره به مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در جشنواره تسنیم گفت: غرفه‌هایی را به سمن‌ها اختصاص داده‌ایم که در آن‌ها فعالیت‌های خرد در زمینه خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی را به نمایش بگذارند.

معدنی پورتاکید کرد: یکی از رویکردهای ما در جشنواره مد و لباس تسنیم آموزشی است و۱۲ کارگروه آموزشی در زمینه مد و لباس اسلامی – ایرانی و پنج کارگاه آموزشی در زمینه بهپوشی (چه چیزی را کجا و با چه رنگی بپوشیم) برگزار می‌کنیم. چهار نشست تخصصی را نیز با محوریت نقش مدیریت شهری در ترویج فرهنگ پوشش اسلامی برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ غرفه به عرضه محصولات تولید شده در حوزه عفاف و حجاب اختصاص یافته است، افزود: دانشگاه‌ها نیز در عرضه مد و پوشش اسلامی در این جشنواره شرکت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد اشاره کرد و تلاش می‌کنیم طرح‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد را به چرخه تولید وصل کنیم.

بنابراین گزارش،چهارمین جشنواره مد و لباس تسنیم، از ۱۶ تا ۲۳ دی ماه جاری، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب