امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13345 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد؛

یک میلیون دختر مجرد بالای 30 سال در کشور زندگی می کنند/11 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج هستند/ طرح مداخله در کاهش نرخ طلاق، افزایش آگاهی بخشی در مدارس و دانشگاه ها را در دستورکارداریم

خبرایران: رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سال 92 میانگین سن ازدواج در مردان 28 سال و در زنان 24 سال بود و هم اکنون یازده میلیون جوان در سن ازدواج داریم.
 یک میلیون دختر مجرد بالای 30 سال در کشور زندگی می کنند/11 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج هستند/ طرح مداخله در کاهش نرخ طلاق، افزایش آگاهی بخشی در مدارس و دانشگاه ها را در دستورکارداریم

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهزیستی، انوشیروان محسنی بندپی افزود: در سال 92 میانگین سن ازدواج در مردان 28 سال و در زنان 24 سال بود و هم اکنون یازده میلیون جوان در سن ازدواج داریم.

به گفته وی درحال حاضریک میلیون دختر مجرد بالای 30 سال نیز در کشور زندگی می کنند.

وی یادآورشد: رهبرمعظم انقلاب براساس اصل 10 قانون اساسی تمام مسئولان را برای برنامه ریزی در راستای تحکیم و تقویت بنیان خانواده تکلیف کرده است در این راستا بهزیستی با درک عمیق و تخصصی، تاسیس و توسعه مراکز روانشناسی، شبکه سازی تشکل هایی در حوزه سلامت روان، اجرای طرح مداخله در کاهش نرخ طلاق، افزایش آگاهی بخشی در مدارس و دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار داد.

رئیس سازمان بهزیستی، خانواده را بنیادی ترین نهاد اجتماعی برشمرد و گفت: در جای جای آموزه های دین اسلام بر تعالی خانواده تاکید شده است اما برغم این سفارشات هم اکنون با واقعیتی همچون افزایش سن ازدواج روبر و هستیم.

محسنی بندپی با اظهار امیدواری از اینکه در برنامه ششم توسعه احکام ویژه ای برای تقویت بنیان خانواده در نظر گرفته شود، افزود: به دلیل تغییر در ساختارهای فرهنگی و اجتماعی و بروز ناهنجاری ها بنیان خانواده تحت الشعاع قرار گرفته به طوریکه افزایش سن ازدواج و کاهش اثرات آن یکی از این اتفاقات است.

وی در ادامه از فعالیت یک هزار و 619 مرکز روانشناسی در سطح کشور خبر داد و گفت: بهزیستی طرح مداخله در کاهش نرخ طلاق را با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اجرایی کرد که به عنوان یکی از طرح های موفق می توان از آن نام برد که به عنوان سند ملی نیز معرفی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: همتی جهادی اقدامات علمی و تخصصی را در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده پیش می بریم؛ این اقدامات باید صحیح و همه جانبه باشد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب