امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13381 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محمد حسین اسماعیلی اعلام کرد؛

برگزاری دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران

خبرایران: فراخوان دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران اعلام شد.
برگزاری دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران با اعلام این خبر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در راستای ارتقاء، اعتلاء، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار موسیقایی در سطح استان به ویژه شهرستان های تابعه، دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران را با همکاری انجمن موسیقی استان تهران برگزار می نماید.

وی افزود: اولویت های انتخاب آثار با موضوعات دینی، مذهبی، دفاع مقدس، معرفی مفاخر و میراث فرهنگی شهرستان های استان تهران، آیین ها و سنن بومی استان، طرح مسائل اجتماعی معاصر از قبیل اعتماد به نفس ملی، تدین و دین باوری، غیرت ملی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ کار و تلاش، خود باوری ، ادبیات عرفانی و کهن ایرانی و ... حائز شرایط ویژه خواهد بود.

اسماعیلی درباره شرایط و مقررات این جشنواره گفت: دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران فقط ویژه گروه ها و هنرمندان استان تهران شهرستان های تابعه) می باشد، آثار ارائه شده نباید توسط همان گروه در هیچ یک از جشنواره های ملی و منطقه ای شرکت کرده باشد، آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت قرار خواهد گرفت و بدیع بودن و خلاقیت در اجرای آثار در ارزیابی هیأت انتخاب تأثیر گذار خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است برنامه های اجرایی می تواند در قالب تکنوازی و یا گروه نوازی در رشته های موسیقی ایرانی، پاپ، کلاسیک، کُرال و محلی باشد، لیکن فقط بخش گروه نوازی مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.

معاون هنری سینمایی درباره نحوه و تاریخ برگزاری جشنواره گفت: گروه های متقاضی می بایست طبق برنامه ریزی دبیرخانه های شهرستانی، تا پایان بهمن ماه 1394 در یکی از سالن های شهرستان تابعه ی خود( تعیین شده از سوی اداره ی شهرستان) اجرای برنامه داشته باشند. پس از پایان اجراها، دبیرخانه های شهرشتانیِ جشنواره می بایست فیلم اجرای هر گروه را در قالب یک CD مجزا به همراه فرم های مربوطه حداکثر تا 20 اسفند ماه به دبیرخانه استانی واقع در معاونت هنری سینمایی جهت ارزیابی نهایی ارسال نمایند. دبیرخانه ی استانی پس از دریافت آثار نسبت به ارزیابی آن ها اقدام می نماید و اختتامیه جشنواره و معرفی گرو های برگزیده دهه اول اردیبهشت 1395 برگزار می گردد.

وی در پایان یادآور شد: فراخوان جشنواره در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نشانیTEHRAN.FARHANG.GOV.IR  قرار دارد و هنرمندان و گروه های موسیقی می توانند برای شرکت در این جشنواره به ادارات ارشاد و یا انجمن های موسیقی شهرستان های استان تهران مراجعه نمایند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب