امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13401 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دست‌یابی به استانداردهای جهانی در سایه مشارکت راهبردی با تمنوس

خبرایران: شرکت توسن برای تحقق رسیدن به استانداردهای جهانی در حوزه بانکداری الکترونیکی، اقدام به مشارکت فنی و راهبردی با تمنوس به‌عنوان یکی از شرکت­های تراز اول و توانمند بین­المللی کرد.
دست‌یابی به استانداردهای جهانی در سایه مشارکت راهبردی با تمنوس

به گزارش خبرایران از موسسه دیده‌بان آی تی، اخیرا شرکت‌های توسن ایران و تمنوس سوئیس قرارداد انحصاری همکاری استراتژیک برای توسعه نرم‌افزارهای بانکی امضا کردند که حسین رأسی، مدیرعامل شرکت توسن، درباره این تفاهم‌نامه اظهار داشت: شرکت توسن سابقه­ای هفده ساله در تولید، توسعه، و استقرار محصولات و خدمات کُربنکینگ دارد و دارای تجربه، مهارت و دانش بسیار گرانبها در این حوزه است.  در دوران تحریم و علی­رغم محدودیت­های سخت و بازدارنده، ما توانستیم ظرفیت و ارادۀ شرکت را آشکارا به نمایش گذاشته و با نوآوری و پیشگامی مستمر، نیاز بخش بزرگی از بازار کُربنکینگ و مشتریان متعدد را پاسخ­گو باشیم. در همین حال، ما به این واقعیت نیز خوب آگاه هستیم که شرکت ما، نظیر همۀ شرکت­های پیشتاز تولید نرم­افزار در دنیا، کاستی­هایی دارد و با چالش­ها و موانع مهمی روبه‌رو است که ما باید بتوانیم در حرکت به سوی پایداری از آنها عبور کنیم. یکی از این چالش­ها، گشوده شدن بازار کُربنکینگ به روی رقبای خارجی و حضور اجتناب­ناپذیر و قریب­الوقوع آنها در این میدان است. مشارکت ما با شرکت تمنوس به ما این امکان را می­دهد که بتوانیم با قدرت و پشتوانۀ محکم، نه تنها در بازار داخلی بلکه در بازارهای خارج از کشورمان نیز به رقابت مؤثر بپردازیم.    

رأسی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آثار مثبت این توافق در حوزه نرم‌افزارهای بانکداری الکترونیکی کشور، گفت: ما در توسن پس از تحلیل دقیق شرایط جدید بازار بانکداری الکترونیکی در کشور به این نتیجه رسیدیم که به‌منظور  تأمین نیازهای مشتریان­ بانکی در سال­های آینده و نیز در راستای رسالت اصلی شرکت که پیشگامی و نوآوری مشخصۀ اصلی آن می­باشد، ضروری است در پاره­ای از زمینه­ها نگاه­مان را به فراسوی مرزهای جغرافیایی کشورمان معطوف کرده و بکوشیم محصولات و خدمات­مان را در همۀ سطوح کمی و کیفی با آخرین فناوری ها و استانداردهای جهانی تطبیق دهیم. امروزه، یکی از راه­های رایج رسیدن به چنین هدفی، مشارکت فنی و راهبردی با شرکت­های تراز اول و توانمند بین­المللی است که در حوزۀ تخصصی ما دارای دانش و تجربۀ چند ده ساله هستند. بر این اساس، و پس از بررسی­های پیگیرانه و با توجه به همۀ ابعاد چنین مشارکتی، شرکت سوئیسی تمنوس را انتخاب کرده و طی مذاکرات چندماهه به یک تفاهم­نامۀ خوبی رسیدم که راه تازه­ای را برای همکاری­های نزدیک و سازندۀ بین دو شرکت می­گشاید.

وی درباره تجربه نه‌چندان موفق تمنوس در بازار ایران طی سال‌های گذشته ادامه داد: شاید برخی از صاحب نظران و همکاران ما در این صنعت به یکی دو تجربۀ ناموفق شرکت تمنوس در ایران اشاره کنند، اما امروز هم برای ما و هم برای تمنوس روشن است که دلیل اصلی تجربه­های ناکام پیشین، رویکرد فروش لایسنس بدون یک برنامۀ منسجم استقرار، آموزش و پشتیبانی بوده است که اینک مشارکت ما این کاستی را به‌طور کامل برطرف خواهد کرد.  دانش ما از بازار داخل کشور، تخصص ما در تولید و بومی‌سازی پیشرفته­ترین محصولات بانکداری الکترونیک، شناخت صنعت بانکداری ایران و در اختیار داشتن تیم نیرومند و کارآمد تخصصی شامل چندصد نفر افراد آموزش‌دیده و مجرب، در کنار منابع عظیم شرکت تمنوس، این بار به‌طور حتم مسیر موفقیت را  برای هردو شرکت هموار می‌سازد.

مدیرعامل شرکت توسن ضمن تاکید بر دقت در ایجاد مشارکت‌های منطقی در همکاری‌های خارجی تصریح کرد: این یک مشارکت منطقی و دو طرفه است که براساس آن دو طرف می‌توانند خلاءهای یکدیگر را پر کنند و این همکاری ما را به سمت نقشه­راهی مشخص و سازنده که دارای چهار وجه مهم است هدایت می­کند: اول اینکه تمنوس یک شرکت تراز اول جهانی است و محصولات آن در صدها بانک بزرگ و کوچک در سرتاسر دنیا پیاده شده است و با چنین وزن و اعتباری قطعا از بازار خوبی برخوردار است که ظرفیت‌های آن برای ما بسیار مفید خواهد بود؛ وجه دوم دسترسی توسن به نیروهای توانمند دارای تبحر و تجربه در سطح جهان است که تمنوس با تعهدی که به ارائه آموزش در سطح بین‌المللی دارد شرایطی را به وجود خواهد آورد که موجب جبران کمبودهای ما در زمینه هم‌گامی با فناوری‌های روز جهان خواهد شد؛ وجه سوم اینکه تمنوس حاضر به مشارکت فعال در طراحی یک مدل بانک جدیدایرانی و سرمایه‌گذاری در این زمینه شده است: این مدل بانک ایرانی با سرمایه تمنوس طراحی و تولید می‌شود اما ما این توانایی را داریم که نیروی انسانی، تجهیزات، سوئیچ، کانال­ها و تمام لایه‌های بیرونی آن را تامین کنیم؛ وجه چهارم این که مسئولیت استقرار و عملیاتی ساختن مدل بانک در سایت مشتریان منحصراً در اختیار توسن قرار خواهد گرفت که این فرصت بزرگی برای شرکت ما است که تجربیات سودمند خود را در این راستا به کار بگیریم. حاصل این تلاش مشترک به طور حتم نیازها و انتظارات پاره­ای از مشتریان ما را برای سال­های آینده و همگام با برترین روال­های و استانداردهای جهانی تامین خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای محصولات داخلی توسن، افزود: این مدل‌ بانک جدید ایرانی به‌هیچ‌وجه جایگزین محصولات امروز توسن نخواهد شد و ما تولید و ارتقای محصولات و خدمات فعلی­مان را با جدیت ادامه خواهیم داد. قصد ما از این مشارکت ارزش­آفرینی برای مشتریان است و تشکیل سبدی متنوع از محصولات و خدمات که مشتریان بتوانند بر حسب نیازها و خواسته­هایشان مناسب­ترین راهکار را از میان گزینه­های عرضه شده انتخاب کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب