امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1345 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گیشه سینماهای جهان در سال ۲۰۱۳؛

بازی‌های هانگر پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکای شمالی شد

خبرایران :«بازی‌های هانگر: گرفتن آتش» در کمال تعجب و حیرت تحلیل‌گران اقتصادی سینما و اهل فن، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد.
 بازی‌های هانگر پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکای شمالی شد

به گزارش خبرایران، این فیلم که در آخرین ماه سال 2013 به روی پرده سینماها رفت، در اولین روزهای سال جدید میلادی رقم فروش خود را به 410 میلیون دلار رساند.با این رقم فروش، دومین قسمت مجموعه فیلم «بازی‌های هانگر» تواست رقم فروش 408 میلیون دلاری «مرد آهنی 3» را رد کرده و بر کرسی اول جدول گیشه نمایش سال 2013 آمریکای شمالی بنشیند.تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند فروش 839 میلیون دلاری «بازی‌های هانگر: گرفتن آتش» در عرض هفت هفته ، یک رقم خیلی خوب برای این فیلم است.

بر مبنای این رقم فروش کلان در این مدت کوتاه، اهل فن می‌گویند فروش کلی این اکشن ماجراجویانه و نوجوانانه به یک میلیارد دلار خواهد رسید.این فیلم در حال حاضر، لقب سیزدهمین فیلم پر فروش کل تاریخ سینمای آمریکا را از آن خود کرده است. «بازی های هانگر: گرفتن آتش» اولین محصول دنیای سینما است که هر دو قسمت آن، به فروشی بالای 400 میلیون دلار در جدول گیشه نمایش دست پیدا می کند.

به نوشته سایت اینترنتی ودلاین، قسمت دوم بازی‌های هانگر با هزینه بالای 130 میلیون دلاری تهیه شده و تهیه کنندگانش از صرف این هزینه بالا پشیمان نیستند.جنیفر لاورنس ، لیام همسورث ، جاش هاچرسن ، دانلد ساترلند ، وودی هارلسن و فیلیپ سیمور هافمن بازیگران اصلی این اکشن ماجراجویانه هستند.قصه فیلم درباره دو کاراکتر اصلی و نوجوان آن کاتینس و پیتا (با بازی لاورنس و هاچرسن) است که پس از برنده شدن در مسابقه سخت بازی‌های هانگر، به شهر خود بر می‌گردند.

در شهر از آنها به عنوان قهرمان ملی استقبال می‌شوند. برنده شدن این دو نوجوان، باعث هیجان زیادی در بین اهال شهر می‌شود و یک شورش عمومی در می‌گیرد.مسئولان شهر که نگران از دست دادن موقعیت خود هستند، تصمیم به مقابله جدی با کاتنیس و پیتا می گیرند و طرح قتل آن‌ها را میریزند.

«بازی‌های هانگر : گرفتن آتش» در سه روز اول اکران عمومی خود در آمریکای شمالی 158 میلیون دلار فروش کرد و باعث تعجب و شگفتی تحلیل‌گران اقتصادی سینما شد.یک چنین فروش بالایی برای افتتاحیه یک فیلم سینمایی در فصل زمستان، حکم یک اتفاق تازه را داشت و کمتر کسی پیش‌بینی این رقم فروش کلان را برای آن می‌کرد.

قسمت اول فیلم دو سال قبل به روی پرده سینماها رفت. این فیلم با یک افتتاحیه 152 میلیون دلاری، حدود 408 میلیون دلار در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی فروش کرد.هزینه تولید این فیلم حدود 78 میلیون دلار شده بود و قصه شهری را تعریف می‌کرد که حال و هوایی شبیه حکومت‌های دیکتاتوری و کمونیستی دارد.

در این شهر جوانان برخلاف میل باطنی شان برای بازی در یک مسابقه خطرناک سالانه به نام بازی‌های هانگر انتخاب می‌شوند.این بازی فقط یک برنده نهایی دارد، که با شکست دادن و کشتن بقیه شرکت‌کنندگان مسابقه به این مقام می‌رسد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب