امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13454 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شب گذشته طی مراسمی؛

برندگان گلدن‌گلوب 2016 اعلام شدند/ «دی‌کاپریو» برنده به استقبال اسکاررفت/ جایزه بهترین فیلم و کارگردانی به فیلم «بازگشته» رسید/استالونه اولین جایزه گلدن‌گلوب را به خانه برد

خبرایران:هفتاد و سومین مراسم گلدن گلوب لحظاتی پیش به کار خود پایان داد.
برندگان گلدن‌گلوب 2016 اعلام شدند/ «دی‌کاپریو» برنده به استقبال اسکاررفت/ جایزه بهترین فیلم و کارگردانی به فیلم «بازگشته» رسید/استالونه اولین جایزه گلدن‌گلوب را به خانه برد
به گزارش خبرایران، هفتاد و سومین مراسم گلدن گلوب لحظاتی پیش به کار خود پایان داد، این مراسم نیز همچون هر سال با حواشی و لحظات درخشان زیادی همراه بود. فیلم سینمایی «از مرگ جسته»، ساخته «آلخاندرو ایناریتو گونزالس»، موفق‌ترین کاندیدای این دوره از رقابت‌ها بود که نه تنها توانست رقبای توامند خود در بخش بهترین کارگردانی چون «ریدلی اسکات» و «استیون اسپیلبرگ» را از میدان به در کرده و برنده این عرصه شود بلکه جوایز بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم درام را به خود اختصاص داد. جایزه بخش  بهترین فیلم درام، آخرین جایزه‌ای بود که در مراسم صبح امروز توسط «هریسون فورد» اعلام شد.

«ایناریتو»، یکی از موفق‌ترین کارگردانان یک دهه اخیرا هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: ساخت هر فیلمی سخت است و باید بگویم که درد موقت است ولی یک فیلم برای همیشه ماندگار است.

به نظر می‌رسد که شاید رقابت‌های گلدن گلوب امسال بتواند «لئوناردو دی‌کاپریو» را یک قدم دیگر به جایزه اسکاری که سال‌هاست در حسرت آن به سر می‌برد، برساند. جایزه‌ای که از سال 1994 تاکنون بارها و بارها نامزد آن شده ولی به آن دست نیافته است.

«دی‌کاپریو» هنگام دریافت سومین جایزه گلدن گلوب خود گفت: «از مرگ جسته»، یکی فیلم درباره حیات است درباره تطبیق دادن خود با شرایط، درباره پیروزی روح بشری است ولی بیش از هر چیز دیگری درباره ایمان و اعتماد است و هیچ کس بیشتر از کارگردان ما، «آلخاندرو گونزالس ایناریتو»، شایسته این اعتماد نیست.

وی افزود: باید از تمامی مردمان بومی از نژادهای مختلفی از سراسر دنیا که در این فیلم با همکاری کردند، تشکر کنم.

بزرگترین شکست‌خورده رقابت‌های امسال فیلم سینمایی «کارول» بود که علی‌رغم بسیاری از گمانه‌زنی‌ها در بخش بهترین فیلم از فیلم سینمایی «از مرگ جسته» و در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن، از «بری لارسون»، بازیگر جوان فیلم «اتاق» جا ماند.

«بری لارسون» که امسال با بازی تأثیرگذارش در فیلم سینمایی «اتاق» به خوبی توانسته توجه منتقدان را به خود جلب کند و یکی از شانس‌های برتر جوایز امسال اسکار نیز محسوب می‌شود، هنگام دریافت جایزه‌اش، از دوستان و اعضای خانواده‌اش و تمام کسانی که در سینمای هالیوود با او همکاری داشته‌اند، تشکر کرد و گفت: متاسفم اگر کسی را فراموش کرده یا از قلم انداخته‌ام در آنصورت یک کارت تشکر برایتان خواهم فرستاد.

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز «کیت وینسلت» برای بازی در فیلم ‌سینمایی «استیو جابز» برنده جایزه شد که هنگامی‌ که بر سکو رفت، گفت: امسال برای بازیگر زن چه سال فوق‌العاده‌ای است. در این بخش‌ها، چه افراد زیادی با مهارت و استعداد فراوان وجود دارند و همین مسئله باعث می‌شود که من بیش از هر سال دیگری، امسال از اینکه توانسته‌ام در این بخش از جوایز مطرح شوم، به خود ببالم.

قابل پیش‌بینی‌ترین جایزه امسال نیز از آن «پسر شائول» ساخته «لازلو نمس» شد. فیلم هلوکاستی از کشور مجارستان که گویی امسال نیز قرار است جایزه اسکار را برای فیلم‌ دیگری با موضوع هلوکاست رقم بزند. سال گذشته نیز جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان (غیرانگلیسی) به فیلم هلوکاستی «آیدا» از لهستان اعطاء شد.

جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان این دوره از رقابت‌ها را «هلن میرن» اعلام کرد. «میرن» گفت: خوشحالم این جایزه را برای کشوری اعلام می‌کنم که اولین باری است که برنده این جایزه می‌شود. و «لاسلو نمس» نیز هنگام دریافت جایزه ضمن تشکر از حضار، تأکید کرد: نگذاریم که هلوکاست فراموش شود.

یکی از سورپرایزهای رقابت‌های امسال گلدن گلوب، اعطای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به «سیلوستر استالونه»، برای فیلم «کرید» اعطاء شد. جایزه‌ای که حضار در سالن را نیز برای لحظاتی به وجد آورد و او را برای مدتی نسبتا طولانی ایستاده تشویق کردند.

این بازیگر که بیشتر برای بازی در فیلم‌های اکشن شناخته شده و امسال برای اولین بار برنده این جایزه می‌شد، گفت: تمام تلاشم را دارم می‌کنم که احساساتی نشوم.

«ریدلی اسکات»، که در بخش بهترین کارگردانی از رقیب خود «ایناریتو» باز مانده بود ولی برای دریافت جایزه بهترین فیلم کمدی یا موزیکال برای فیلم «مریخی» روی سکو رفت و جایزه خود را از دست «جیم کری» گرفت، کمدین برنده دو جایزه گلدن گلوب که از زمان مرگ نامزدش تاکنون اولین حضورش در یک مکان عمومی بود.

 

«کری» هنگامی که برای اعلام جوایز بر سکو رفت، گفت: زمانی‌که به رختخواب می‌روم به عنوان «جیم کری»، بازیگر برنده دو جایزه گلدن گلوب برای دیدن رویا چشم‌هایم را می‌بندم و زمانی‌که به خواب می‌روم همان رویاهای قدیمی را نمی‌بینم بلکه در رویا می‌بینم که برنده سومین جایزه گلدن گلوب نیز شده‌ام، رویایی که می‌دانم به حقیقت خواهد پیوست.

فیلم «مریخی»، دستاورد بزرگ دیگری هم داشت که کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای «مت دیمون» بود.

«جنیفر لارنس»، بازیگر جوان هالیوود که یکی از پرجایزه‌ترین بازیگران جوان چند سال اخیر است نیز سومین جایزه گلدن گلوب را به کلکسیون جوایز سینمایی‌اش افزود. او جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن یک فیلم کمدی را برای فیلم «جوی» به کارگردانی «دیوید اُراسل» برنده شد. به نظر می‌رسد که «اُراسل» به ستاره شانس «لارنس» تبدیل شده باشد.

«لارنس» هنگام دریافت جایزه‌اش خطاب به این کارگردان که پیش از این در فیلم «کتاب بارقه امید» با «لارنس» همکاری داشت، گفت: تو جوری فیلم میسازی که انگار اصلا برایت مهم نیست که حتی یک نفر هم آن را نبیند. این را بدون هیچ تعارفی می‌گویم.

پس از آن کلیپی از تعدادی از فیلم‌های «دنزل واشنگتن» به نمایش درآمد و پس از آن او برای دریافت جایزه افتخاری «سیسیل ب. دمیل» روی سکو رفت و در حالی‌که فراموش کرده بود که عینکش را بیاورد و خواندن مطلبی که نوشته بود برای سخت بود، از اعضای خانواده‌اش و رسانه‌ها و اهالی سینمای به خاطر اینکه باعث شده بودند که او خود را جزئی از این مراسم بداند، تشکر کرد.

«تام هنکس»، بازیگر کهنه کار هالیوود که علی‌رغم درخشش در فیلم «پل‌ جاسوس‌ها» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» در این دوره از جوایز گلدن گلوب ناکام ماند، برای دادن جایزه «دنزل واشنگتن» روی سکو رفت و درباره این بازیگر هالیوودی گفت: اگر نام خانوادگی «واشنگتن» به اندازه کافی آوای بلندی ندارد پس بگذارید که نام کوچک او به تنهایی تمام بار را به دوش بکشد و این نام چیزی نیست مگر «دنزل».

«آرون سورکین»، نویسنده فیلم «استیو جابز» نیز هنگام دریافت جایزه بهترین فیلمنامه این دوره از رقابت‌ها گفت: باور کنید فکر می‌کردم به قدری شانس بردن این جایزه را خواهم داشت که شانس بردن جایزه بهترین بازیگر زن یک فیلم موزیکال را داشتم.

انیمیشن سینمایی و متفاوت «بیرون درون» با غلبه انیمیشن‌های «دایناسور خوب»، «بره ناقلا»، «آنومالیشا»، «پینات‌ها»، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین انیمیشن بلند سینمایی شود.

بنا بر این گزارش، جوایز گلدن گلوب یکی از تأثیرگذارترین جوایز سینمایی در تعیین سرنوشت جوایز اسکار است. اسامی نامزدهای جوایز اسکار سه روز دیگر اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب