امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13458 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روحانی در مراسم بهره‌برداری از مراحل 15 و 16 پارس جنوبی؛

توطئه تحریم نمی‌تواند خللی براراده این ملت بزرگ ایجاد کند/طومار تحریم‌ها درروزهای آینده درهم پیچیده می‌شود/سال آینده با عبوراز تحریم‌هاو با همت جوانان کشورسال رونق اقتصادی خواهیم داشت

خبرایران: رئیس جمهور گفت: انتخابات باید صحنه رقابت آزاد و اخلاقی و درست و خردمندانه باشد چرا که انتخابات جای تهمت و تخریب نیست.
توطئه تحریم نمی‌تواند خللی براراده این ملت بزرگ ایجاد کند/طومار تحریم‌ها درروزهای آینده درهم پیچیده می‌شود/سال آینده با عبوراز تحریم‌هاو با همت جوانان کشورسال رونق اقتصادی خواهیم داشت

به گزارش خبرایران، حجت‌السلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مراحل 15 و 16 پارس جنوبی اظهار داشت: افتتاح فاز 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است.

وی با بیان اینکه کار این فاز مهم را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عهده گرفت و آنرا به اتمام رساند، افزود: کار ارزشمند این قرارگاه به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای این کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. افتتاح فاز 15 و 16 به معنای آن است که توطئه تحریم نمی‌تواند خللی بر اراده این ملت بزرگ ایجاد کند.

رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: ما در شرایط تحریم شدید جهانی علیه ایران مظلوم فاز 12 را در سال گذشته افتتاح کردیم و امسال نیز در همین شرایط فاز 15 و 16 را افتتاح می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه معنای این تلاش‌ها این است که این ملت بزرگ اراده قوی برای توسعه سازندگی و رونق کشور دارد، اظهار داشت: بعضی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند، چرا که دولت کشور را در شرایط نفت 30 دلاری اداره می‌کند، نه نفت 147 دلاری.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می‌کند نه در شرایط عادی، تاکید کرد: دولت علی‌رغم همه توطئه‌ها بر سر قول‌های خود پای‌برجاست و به حول و قوه الهی در روزهای آینده شاهد درهم پیچیده شدن طومار تحریم در این کشور خواهیم بود.

روحانی افزود: ملت بزرگ ایران با ایستادگی و با رهبری مقام معظم انقلاب و حمایت همه‌جانبه این ملت توانست از مسیر بسیار سختی عبور کرد و ان‌شاءالله بعد از روی اجرای برجام و پایان تحریم عظمت این کار را برای مردم توضیح خواهم داد.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: مردم بدانند که چه کار بزرگی انجام داده‌اند و همسایگان و دنیا نیز بداند این ملت بزرگ و غیور است که می‌تواند از همه پل‌های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برساند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ما در شرایطی که همه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت در مشکلات عجیب و غریب گرفتار شده‌اند، امسال بودجه 95 را در شرایطی تقدیم مجلس می‌کنیم که اتکایمان به نفت 25 درصد خواهد بود. در حالیکه کشورهای دیگر منطقه بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده نفت خام‌اند، تقریبا 100 درصد به نفت متکی‌اند و اگر خواستند به ما ضرر برسانند، اول خودشان ضرر خواهند کرد.

وی اظهار داشت: کسری بودجه امسال این کشورها طبق برآوردها 100 میلیارد دلار است، در این شرایط این ملت کشور را اداره می‌کند و دولت افتخار دارد در این شرایط توانسته تورم را مهار کند و علی‌رغم همه سختی‌ها امسال بازهم رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود.

روحانی با مورد خطاب قرار دادن ملت بزرگ ایران، تصریح کرد: به ملت قول می‌دهم سال آینده با عبور از تحریم‌ها و با همت جوانان کشور سال رونق اقتصادی خواهیم داشت و خوشحالیم یکی از وعده‌های دولت در زمینه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی بحمدالله در حال تحقق است و به امید خداوند سال 96 همه فازهای پارس جنوبی به اتمام خواهد رسید و این کار بزرگی است که دولت یازدهم انجام خواهد داد.از امروز به بعد به حول و قوه الهی خبرهای خوشحال کننده‌ای برای ملت‌مان خواهیم داشت. تا چند روز دیگر خبر پایان تحریم ظالمانه علیه ملت ایران به گوش خواهد رسید.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ملت ما دو انتخابات امسال را با فرجام نیکو پایان خواهند داد، گفت: دولت نسبت به وعده‌های خود در رابطه با فضای سیاسی باز و متعادل و غیرامنیتی در انتخابات عمل کرده و خواهد کرد و شورای نگهبان نیز در این مسیر خواهد بود تا ما شاهد نشاط سیاسی در کشور عزیزمان باشیم.

وی با بیان اینکه با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی کشور به سمت استقلال کامل اقتصادی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: آن روزهایی برای ما خوشحال کننده خواهد بود که در سایه فناوری، بهره‌وری، تلاش و کوشش جوانان در بازار کار و در سایه احیای استعدادها و معادن خداداد به ثروت برسیم.

روحانی با بیان اینکه پارس جنوبی در روز پایانی 100 میلیارد دلار دستاورد خواهد داشت، تصریح کرد: وقتی اتکاء ثروت به کار و تلاش و فناوری داخلی و تعامل سازنده با جهان باشد، این اتفاق‌ها می‌افتد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه اقتصاد ما نباید در سایه توسعه دیگر کشورها باشد، گفت: اینکه بگوییم اگر کسی بخواهد ریزه‌خوارسفره دیگران باشد تعبیر قشنگی نیست، چرا یک روز قیمت نفت ما در سایه پیشرفت و رشد چین و هند باید با قیمت 140 دلاری فروخته شود و یک روز هم با پایین آمدن رشد اقتصادی دنیا قیمت نفت ما پایین بیاید.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی برای همین شرایط است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارد، چرا که ما باید اقتصادی داشته باشیم که بتوانیم روی پای خودمان، روی استعداد جوانان و حتی تعامل با جهان بر مبنای ابتکار سیاسی خودمان بایستیم.

رئیس قوه مجریه در ادامه خاطرنشان کرد: منظور ما از فناوری، تنها فناوری در قسمت نفت و گاز و معادن و IT نیست، چرا که در سیاست خارجی هم ما نیازمند فناوری هستیم.

وی تاکید کرد: در منطقه و جهان هم ما نیازمند به هنر و فناوری هستیم، علم فقط علم در زمینه مسائل مربوط به صنعت نیست، ما در زمینه سیاسی هم نیاز به علم و دانش و فناوری داریم.

روحانی با بیان اینکه در گذر از پیچ و خم‌ها باید علم و دانش و خرد و منطق و استعداد و همکاری و هماهنگی و انسجام را سرلوحه مسیر خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: بدانید با دعوا و افراطی گری و اختلاف به جایی نمی‌رسیم.خراب کردن و‌ آتش زدن کاری ندارد، بلکه ساختن و آباد کردن کار مهمی است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: دعوا درست کردن کاری ندارد. شما دوستی خود را می‌توانید با یک بددهنی از بین ببرید، لذا بهم زدن کاری ندارد، تحریم درست کردن آسان است، چرا که با یک بی‌عقلی تحریم درست می‌شود، تحریم برداشتن سخت و تعامل سخت است، ما همه باید متحد شویم. انتخابات باید صحنه رقابت آزاد و اخلاقی و درست و خردمندانه باشد چرا که انتخابات جای تهمت و تخریب نیست، چرا باید واقعیت‌ها را به مردم بزرگ ایران نگوییم و دولت منتخب مردم را برای چه باید تخریب کنیم. ما باید از شادمانی ملتمان خوشحال باشیم و بدانیم که کسی نمی‌تواند برای بلند مدت به مردم دروغ بگوید زیرا دروغ در نهایت آشکار می‌شود.

روحانی با بیان اینکه نباید اختلاف‌های کوچک را به شکاف‌های بزرگ تبدیل کنیم، اظهار داشت: منفعت کشور متعلق به همه ماست اگر فازهای پارس جنوبی یکی پس از دیگری شکوفا شود این موفقیت تنها متعلق به بوشهر و یا حتی ایران نیست، بلکه لوله گاز لوله صلح و ارتباط و تعامل با جهان است.اگر تولید گاز ما از حدی عبور کند که فراتر از نیاز ما باشد ما آن را صادر می‌کنیم و این یعنی تعامل با جهان.

روحانی با اشاره به اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران بیان داشت: این اجلاس نشان داد که نعمت گاز مایه وحدت کشورهاست و ما امیدواریم در زمینه انرژی، آب، راه و حمل و نقل، ارتباط با جهان و علم و فناوری و همچنین درزمینه صنایع و معادن حتی در سخت‌ترین شرایط شاهد رشد عالی باشیم. امسال در شرایط سخت اقتصادی شاهد توسعه کشاورزی بودیم و با وجود اینکه سال قبل با خشکسالی وسیعی مواجه شدیم باز وضعیت را کنترل کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه گاز تنها به درآمدزایی و تعامل با جهان محدود نمی‌شود، تصریح کرد: صنعت گاز تنها به خودکفایی اقتصادی منجر نمی‌شود بلکه گاز هوای پاک و نجات از آلودگی است و آلودگی با عنوان معضلی که امروز از بزرگترین مشکلات جهان است باید برطرف شود.

روحانی با اشاره به معضل آلودگی که طی دو هفته گذشته برکلان شهرهای کشور سایه افکنده بود، تصریح کرد: دستگاه‌های تبلیغاتی داخلی در رابطه با مسئله آلودگی هرچه خواستند گفتند اما به این نپرداختند که در همان ایام در اروپا و سایر مناطق جهان آلودگی در چه وضعیتی قرار داشت، باید گفت که اروپا در همان روزها حتی استفاده از خودرو را در سطح خیابان‌ها ممنوع کرده بود.

 رئیس قوه مجریه تأکید کرد: البته که باید آلودگی را رفع کنیم اما همه خوب می‌دانیم که قدم قدم و با برنامه ریزی باید جلو رفت و همه باید دست به دست هم دهیم تا راهکاری مفید ارائه شود و بدون شک یکی از این راهکارها توسعه صنعت گاز است.

روحانی با ابزار امیدواری به پایان یافتن فازها در پارس جنوبی در سال 96 افزود: با وجود آنکه فاز 14 تا آن زمان نیمه کاره خواهد ماند، اما بقیه بخش‌ها کامل می‌شود و من همواره بر این تأکید دارم که تا وقتی تمام فازها کامل نباشند افتتاح نباید انجام شود.به لطف خدا فاز 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی امروز آماده بود و از این بابت از زحمات همگان سپاسگزارم و همینطور از وزیر پرتلاش نفت که بار بزرگی بر دوش داشت تشکری ویژه دارم.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع لغو تحریم‌ها، گفت: تحریم‌ها برداشته می‌شود و بدین ترتیب مانع بزرگی از جلوی ما کنار خواهد رفت از این‌رو باید با همه توان آماده شویم تا تحول ایجاد کنیم و قطعا بخش بزرگی که با برداشته شدن تحریم‌ها متحول خواهد شد بخش گاز و پتروشیمی آن است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به زحماتی که در دوران جنگ برای استقلال کشور کشیده شد و خون‌هایی که در این مسیر تقدیم شد، افزود: امروز در ادامه مسیر استقلال کشور برای آبادانی کشور تلاش می‌شود و باید به دنبال منفعت کشور باشیم و بدانیم که کار خوب و سازنده هرچه که باشد و در هر زمینه‌ای که به اعتلای جایگاه کشورمان بیانجامد لازم است پیش گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش جوانان غیور، مسئولین و تلاشگران این سرزمین طبق برنامه‌ای که سال گذشته مسئولین پارس جنوبی به ما ارائه کردند، امسال شاهد افتتاح 15 و 16 هستیم و همانطور که سال گذشته فاز 12 افتتاح شد، ان‌شاءالله سال آینده هم ملت ایران شاهد افتتاح چند فاز دیگر از جمله فاز 17 و 18 خواهند بود.

روحانی در پایان با بیان اینکه این کارهای توسعه‌ای که در این استان انجام می‌شود، باید خیرش به مردم استان بوشهر برسد و آنرا لمس کنند، تاکید کرد: استاندار بوشهر قرار شد برنامه‌ای در جهت توسعه این استان به ما ارائه دهد تا دولت آنرا دنبال کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب