امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13461 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس کل بانک مرکزی:

لغو تحریم‌ روزهای آینده اجرایی می‌شود/ چالش نظام بانکی در تطبیق با استانداردهای جهانی

خبرایران: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برای اصلاح ساختار نظام بانکی باید در ابتدا نهاد ناظر و سیاست‌گذار اصلاح شود، گفت: در برنامه نقشه راه بانک مرکزی 54 پروژه برای اصلاح ساختار بانک مرکزی تعریف شده است.
لغو تحریم‌ روزهای آینده اجرایی می‌شود/ چالش نظام بانکی در تطبیق با استانداردهای جهانی
به گزارش خبرنگارخبرایران، ولی‌‌الله سیف در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار داشت: در آستانه اجرای برجام هستیم و ظرف چند روز آینده مردم ایران شاهد عملیاتی شدن برجام خواهند بود و  نظام بانکی در شرایط تحریم، فشارهای زیادی را تحمل کرده است ولی با همت متخصصان توانسته خدمات بانکی را در جهت روند مثبت اقتصادی ادامه دهد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط پساتحریم به معنی برقراری ارتباط با نظام بانکی بین‌الملل است، گفت: با توجه به اینکه نظام بانکی چند سال تحریم بوده چالش‌های اساسی برای تطبیق با استانداردهای بانکی خواهد داشت.

سیف تصریح کرد: نظام بانکی ایران اگر چه رشد داشته است اما این روند رشد توسعه در محیط بسته و اصطلاحاً گلخانه‌ای بوده که موجب به وجود آوردن اعوجاج‌هایی شده و هزینه زیادی را تحمیل کرده است و  شدت استفاده از تکنولوژی در نظام بانکی به گونه‌ای بوده که درآمدهای ناشی از آن هزینه‌های انجام شده را پوشش نمی‌دهد و در واقع هزینه زیادی را به شبکه بانکی تحمیل کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌ها در رقابت با یکدیگر کارمزد خدمات الکترونیک را حذف کرده‌اند، گفت: جهت‌گیری آینده نظام بانکی باید کسب سود از کارمزد خدمات بانکی و خدمات الکترونیکی باشد.

سیف با اشاره به برنامه نقشه راه بانک مرکزی گفت: 54 پروژه برای اصلاح ساختار بانک مرکزی تعریف شده زیرا برای اصلاح نظام بانکی در گام اول باید نهاد ناظر و سیاست‌گذار را اصلاح کرد و این نقشه راه می‌تواند الگویی برای بانک‌ها در تدوین نقشه راه باشد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: فاصله از استانداردهای بانکی بین‌الملل باید به سرعت برطرف شود و برای کم شدن این فاصله همه بانک‌ها و مؤسسات باید به صورت هماهنگ حرکت کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب