امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13473 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جمشید مشایخی مطرح کرد؛

پنج میلیون نفربا کارخانه اسلحه‌سازی خود دنیا را به نابودی کشانده اند/ امروزنیروی اهریمنی درون انسان بر نیروی اهورایی وی پیروز شده است

خبرایران: جمشید مشایخی بازیگر سینما و تلویزیون به هنرمندان گفت: ۵ میلیون نفر که نمی‌توان نام انسان برآن‌ها گذاشت جنگ افروزی کرده تا بتوانند اسلحه‌های ساخته شده در کارخانه‌های خود را به‌فروش برسانند.
پنج میلیون نفربا کارخانه اسلحه‌سازی خود دنیا را به نابودی کشانده اند/ امروزنیروی اهریمنی درون انسان بر نیروی اهورایی وی پیروز شده است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری جشنواره‌»هنرمند ضد خشونت و افراطی گری» صبح امروز۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۴ با حضور«جمشید مشایخی»پیش‌کسوت عرصه‌ هنر،«مهدی نادری» کارگردان و دبیر جشنواره، «اشکان خطیبی» بازیگر، «نادر مشایخی» موسیقی‌دان ،«یاسر خاسب»  کارگردان تئاتر و اصحاب رسانه در مجموعه‌ چارسو برگزارودر این نشست خبری جمشید مشایخی، بازیگر سینما و تلویزیون ضمن توصیه به هنرمندان به پرهیز از هرگونه خشونت اظهار داشت: وقتی هیروشیما و ناکازاکی مورد حمله بمباران اتمی قرار گرفت همه فکر می کردند این فاجعه باعث درس عبرت شود اما نه تاسیس سازمان ملل و نه شورای امنیت هم نتوانست مانع این جنگ افروزی شود.

وی ادامه داد: بشر به‌دنبال پیش‌رفت علم، سلاح‌هایی را نظیر بمب اتم، موشک‌های دوربرد و تانک را برای کشتن مردم بی‌گناه اختراع کرد بنابراین در این مورد باید گفت نیروی اهریمنی درون انسان بر نیروی اهورایی وی پیروز شده است.

مشایخی اظهار داشت: این نیرو سبب می‌شود از مسیر درست و خدایی خارج شده و دست به‌کارهایی زده که انسان‌های بی‌دفاع جان خود را از دست بدهند همان‌طور که شاهدیم طی سال‌های جنگ در خاورمیانه تعداد زیادی قربانی خشونت و افراطی‌گری شدند.۵ میلیون نفر که نمی‌توان نام انسان برآن‌ها گذاشت جنگ افروزی کرده تا بتوانند اسلحه‌های ساخته شده در کارخانه‌های خود را به‌فروش برسانند.

این بازیگر پیش‌کسوت سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: در آثار بزرگان و صاحبان اندیشه این مرز بوم نظیر سعدی و حافظ همواره به برقراری امنیت و صلح و آرامش توصیه شده است.

مهدی نادری، کارگردان و دبیر جشنواره‌ی هنر ضد خشونت و افراطی‌گری  نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوعات بشری به‌صورت مشترک گفت: با برگزاری این جشنواره سعی داشتم تا نشان دهم ایرانیان منادی صلح هستند و هنر این سرزمین در واکنش به پدیده‌ی خشونت و افراطی‌گری اقدام به‌چنین کاری کرده است.

 مهدی نادری با انتقاد از رفتار برخی از خشونت‌طلبان که اسیر انسداد رفتاری شده‌اند، افزود: با زبان هنر می‌توان انسان متمدن را آگاه‌تر کرد بنابراین رویکرد ما در برگزاری این جشنواره بیش از آن‌که اصلاح و تغییر باشد، واکنش به انواع پدیده‌ها نظیر خشونت است.

وی با اشاره به این‌که خشونت و افراطی‌گری اکنون در سراسر کشور به بالاترین درجه رسیده ادامه داد: جشنواره‌ی یاد شده یک جریان هنری بین رشته‌ای است که قرار است در آن با قربانیان خشونت ابراز هم‌دری شود.

نادری با بیان این‌که جشنواره از بخش‌های مختلف هنری تشکیل شده اضافه کرد: در این جشنواره از هنرهای تجسمی، موسیقی بهره گرفته شده و هم‌زمان شاهد برگزاری آن در شهرهای تهران، یزد و شیراز طی روزهای سی‌ام دی تا دوم بهمن خواهیم بود.

دبیر جشنواره‌ی هنر ضد خشونت و افراطی‌گری با اشاره به‌وجود موانع زیاد بر سر راه این پروژه گفت: هیچ فرد یا سازمانی از ما برای برگزاری جشنواره حمایت مالی نکرده اما حضور افراد هنرمند و فرهنگ‌دوستی نظیر جمشید مشایخی، نادر مشایخی و اشکان خطیبی را ما را در این مسیر دل‌گرم کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک نهادها و دستگاه‌ها بتوان کاری کرد که آرامش همه‌گیر شده و چنین جشنواره‌هایی ملی شود.

نادری گفت: دست خود را به‌سوی همه‌ی افرادی که خالصانه به‌فکر دنیایی عاری از خشونت و افراطی‌گری هستند، دراز کرده و از هنرمندانی که می‌توانند ما را در این مسیر یاری کنند دعوت می‌کنیم تا بتوان این جشنواره را به‌صورت گسترده‌تر در همه‌ی استان‌های دیگر برگزار شود.

اشکان خطیبی، بازیگر سینما و تلویزیون نیزدر این مراسم با بیان این‌که هر روز شاهد افزایش خشونت در جامعه هستیم ، گفت: این مساله تا اندازه‌ای پیش‌رفته است که افراد در مقابل اشیا هم از خود خشونت نشان می‌دهند.

وی با بیان این‌که حضور جمشید و نادر مشایخی به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این جشنواره کمک مهمی کرد، افزود: قرار است مکان برگزاری جشنواره‌ی هنر ضد خشونت و افراطی‌گری در تهران پردیس چارسو و گالری آریانا باشد.

خطیبی با بیان این‌که امید داشتن به‌کمک سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی کارساز نخواهد بود، به‌کار جدید و خیرخواهانه مردم به‌نام دیوار مهربانی اشاره کرد که به جریانی در سراسر استان‌ها تبدیل شده است.

به‌گفته‌ وی، با کمک جنبش‌های مردمی و جنبش‌های آرتیستی می‌توان در این حوزه زود به نتیجه رسید.

 نادر مشایخی، فرزند جمشید مشایخی نیز با بیان این‌که جشنواره‌ی هنر، ضد خشونت و افراطی‌گری گفت: در شرایطی به‌سر می‌بریم که باگذشته بسیار متفاوت است بنابراین واکنش به یک پدیده‌ی نو الزاما باید جدید باشد بدان معنا که باابزار قدیمی نمی‌توان کار کرد.

 وی که قرار است زمان برگزاری جشنواره قطعه‌ای از یک موسیقی را بنوازد اضافه کرد: در صورتی‌که می‌خواهیم چیزی را قضاوت کنیم باید از ابزاری استفاده کرد که هر فردی آن را در اختیار دارد و آن چیزی جز وجدان نیست.

 در ادامه‌ این مراسم یاسر خاسب نیز به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون خشونت و افراطی‌گری پرداخت و از همه‌ی هنرمندان خواست به‌طور ریشه‌ای با این معضل برخورد کنند تا آرامش بیش‌تری را به جامعه برسد.

 بنابراین گزارش، جشنواره‌ی هنر ضد خشونت و افراطی‌گری قرار است طی روزهای ۳۰ دی و یک و دوم بهمن‌ماه در سه شهر تهران یزد و شیراز برگزار خواهد شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب