امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13486 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محسن نایبی اعلام کرد؛

ساخت ایستگاه‌های مترو تهران 100 درصد بومی شده/ باید دولت درمورد 1008 واگن درخواستی ما کمک کند/ در صنعت مترو مدعی بی‌نقص بودن نیستیم

خبرایران: محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروتهران گفت:ساخت ایستگاه‌ها 100 درصد بومی شده ، در قطارها و تجهیزات نیز به دنبال بومی شدن هستیم و 60 تا 70 درصد قطعات در داخل تولید می‌شود.
ساخت ایستگاه‌های مترو تهران 100 درصد  بومی شده/ باید دولت درمورد 1008 واگن درخواستی ما کمک کند/ در صنعت مترو مدعی بی‌نقص بودن نیستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو»صبح امروز با حضور«محسن نایبی»مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شرکت بهره‌برداری مترو تهران برگزار و دراین نشست خبری«محسن نایبی»مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران اظهارداشت: در تلاشیم تا از تولیدات داخلی در مترو استفاده کنیم و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته در تولیدات داخلی افزایش داشته‌ایم  و 100 شرکت آمدند و غرفه‌هایی از ما اجاره کردند.

نایبی تصریح کرد: ساخت ایستگاه‌ها 100 درصد  بومی شده ،  در قطارها و تجهیزات نیز به دنبال بومی شدن هستیم و 60 تا 70 درصد قطعات در داخل تولید می‌شود و برخی از قطعات که در داخل تولید نمی‌شود از خارج از کشور وارد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: صرف نمی‌کند برخی از قطعات را در داخل تولید کنیم و تا جایی که امکان داشته باشد از تولیدات داخلی استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص فاصله‌ای که بین سکوها تا ایستگاه قطار وجود دارد گفت: در برخی از ایستگاه‌ها این مشکل وجود دارد به دنبال این هستیم که این مشکلات را برطرف کنیم و در اوج تحریم‌ها مترو ساخته شده ، مشکلاتی وجود دارد که آنها را رفع خواهیم کرد.

وی در خصوص درهای شیشه‌ای در ایستگاه‌ها گفت: تبادل‌نظرهایی صورت گرفته و قرار است این درهای شیشه‌ای به صورت پایلوت در خط فرودگاه مهر‌آباد راه‌اندازی شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که این درهای شیشه‌ای تولید داخل هستند گفت: بخش عمده‌ای از آن تولید داخل است و دولت در بحث مترو پول پرداخت نمی‌کند،از ابتدای سال تاکنون کمتر از 14 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت شده است.

وی افزود: یک خط را راه‌اندازی می‌کنیم، تعدادی از ایستگاه‌های آن مسافرگیر هستند و برخی از ایستگاه‌های آن عبوری است در طول زمان بهره‌برداری الباقی ایستگاه‌ها را تکمیل می‌کنیم و  تا ‌آخر سال تعداد ایستگاه‌های مترو سه رقمی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروتهران وحومه ابرازداشت: درحال حاضر درخواست 1008 واگن کرده‌ایم که باید دولت در این زمینه کمک کند و قبلاً تعداد ایستگاه‌ها کم بود ولی با این گسترش باید تعداد قطارها را افزایش دهیم و اگر تولید داخل بتواند پاسخگوی ما باشد از آن استفاده و اگر نتواند نیازهای ما را تأمین کند قطعات را از خارج وارد می‌کنیم. بعضی از قطعات قطعاً خارجی است و برخی تولید داخل است.

وی در خصوص آب دادن برخی از ایستگاه‌های مترو گفت: مگر چند ایستگاه آب می‌دهد؟ زیاد نیستند ما در صنعت مترو مدعی بی‌نقص بودن نیستیم اما مقایسه کنید امروز با دو سال پیش را و ببینید که چقدر مشکلات در ایستگاه‌ها کمتر شده به خصوص در بحث پله‌های برقی مشکلات کمتر شده است.

نایبی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در مجموعه مترو افراد در نقاط حساس به کار گرفته شود حتماً دوره‌های آموزشی را می‌بینیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در خصوص اینکه برخی از کارگران مترو ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند، گفت: این طور نیست بیش از صد شرکت با ما فعالیت می‌کنند بهتر است شما از مدیران عامل شرکت‌های پیمانکاری بپرسید نه از ما. آنها تعهد کرده‌اند که حقوق کارگران را بپردازند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که بحث نظارت مترو بر روی پیمانکاران مترو چگونه است گفت ما این کار را انجام می‌دهیم در اسناد مناقصه آنها تضمین می‌کنند که اگر شرکت کارفرما سه ماه هم به آنها حقوق پرداخت نکرد آ‌ن ها حقوق کارگران را پرداخت کنند و اینقدر که از من سؤال می‌کنید همین قدر هم از آنها سؤال کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که قبلاً کارگران سایر بخش‌های شهرداری دچار مشکل بودند که پیمانکاران به موقع حقوق آنها را پرداخت نمی‌کردند و شهردار دستور داد که پول آنها در یک بانک مشخص واریز شود تا شهرداری بتواند بر عملکرد پیمانکاران نظارت کند که حقوق کارگران را پرداخت می‌کند یا خیر، گفت: ما با پیمانکار قرارداد می‌بندیم اما نمی‌توانیم الزام کنیم که در کجا پول را واریز کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب